Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Autosi kulutus?

<< < (8/13) > >>

Karabiilisti:
väittävät että kesä ja talvidieselin kulutuksessa olisi myös eroa, siis jos ajelee samalla kelillä vertailua.

Ilmastointi ottaa myös eronsa kulutukseen.

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 -  7.08.2018     kello on 10:34 ---Fordissa olen ensimmäisestä pumppukatkosta helpolla 8 litraa laittanut vielä - ei tullut edes kurkkimaan..

--- Lainaus päättyy ---

Niin ei noille virheille voi mitään ja sen vuoksi saman merkin ja mallin vertaamiseen Ajotietokone on näppärämpi kuin itse tankkaaja, toinen liruttaa pitkään ja hartaasti (kuten minä) 😁 ja toinen lopettaa samantien kun naksahtaa ekan kerran.

Ehkä sittenkin paras on tankata kaikki tankkaukset niin ehkä ne virheet sen myötä sitten vähenevät.

Tässä Adrian tankkaukset yhdeksän vuoden ajalta.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/530313.html

Varmasti auto on ollut kerran jos toisenkin kallellaan väärään suuntaan mutta jos 168 erilliseen tankkaukseen olisi sattunut muutama "täydellinen" tankkauskin. 😉

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti -  7.08.2018     kello on 09:57 ---Mutta tosiaan myös tankkausmittaukset on suuntaa antavia koska matkamittareissa on myös eroja...saattaa olla luokkaa 5-10% eri automerkeissä/malleissa.
Eli 100km voi olla myös 90km tai 110km....

--- Lainaus päättyy ---

Nopeusmittarivirhe ei ole sama kuin Matkamittarivirhe. En ole missään autossa matkamittarin nähnyt valehtelevan sallituilla rengaskoolla kuin max. 2 %..

megaman:
OBD-portista tulee yleensä kohtuullisen luotettavaa nopeustietoa, vaikka neulan näyttämässä olisikin enempi heittoa.

seppoko:
Tankatessa auton kallistuksella ja pistoolin herkkydessä on merktystä vain yhden, kahden tankkauksen jälkeisessä kulutuslaskennassa. Mutta esim. minun laskelmassa 16000 km matkalla, niillä ei ole mitään merkitystä. Jos tankki ei tule täyteen, niin se pitää aiemmin tankata.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View