Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi
Alde vs Truma
kimi:
Ei se Truma ajossa paljoakaan kaasua vie. Itse lähinnä pelkään, että ilmaputkien vieressä kulkevat vesilinjat jäätyvät kun auton lämmityslaite pitää asuinosan lämpimänä.
Tiistaina ajoin 100km matkan kotiin n. -10 -15c pakkasella. Termostaatin olin päivällä pienentänyt +15 asteeseen. Kotiin tullessa auton keskiosan kohdalla lämpötila oli yli 20c. Auto 7m puoli-integroitu.
MatsOnni:
Hyvä, justaansa tämmöstä kokemusta kaipasin.
kimi:
Kuljettajan istuimen takaa alkaa pitkittäiskotelo jossa kulkee vesilinja tankilta pumpulle ja Truman putket. Tuon kotelon etukulmaan olen lisännyt läpiviennin lattian läpi ja sen kautta tulevan ilman vaikutusta pelkään hiukan. Tosin läpivienti on toteutettu niin että se päättyy purkiin jossa kansi ja kannessa laitetuuletin joka imee ilmaa auton alta kuumalla kelillä ja puhaltaa sen pöydän alle. Se purkki on helppo eristää ja siihen on myös toinen umpinainen kansi jota olin ajatellut käyttää talviaikaan, se vaan on jäänyt asentamatta. No, tuo kanava näyttää pysyvän lämpimänä näinkin
Ruuteri:
Itellä vähän kokemusta yli 10 pakkasista, mutta viime vkloppuna reissussa oli n. 10 pakkanen ja lämmintä kyllä truumassa piisaa. Säädin vajaassa nelosessa ja tuvassa 20. Mutta se puhalluksen ääni.. Jos on herkkäuninen,niinko meikä, niin kyllä häiritsee. Itse punkkaan alkovissa ja kaveri perällä, lämmittimen vieressä,niin häntä ei häiritse.. Eli yksilöitähän myö ollaan. 6002 ec malli puhkuu meillä. En tiedä onko uudemmat sit hiljaisempia.. Nii ja kaasua meni kahteen yöseutuun n. pullo. Toinen yö oli myös roikassa.
tsahkali:
Ääni riippuu paljon siitä, mihin mylly on sijoitettu.
Ja ½-pulloa yössä... :o
Linja-autoako lämmität?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta