Tekniikkakeskustelut > Ilmanvaihto

Miksi tuo auto on niin kuuma.

<< < (8/8)

hemu:
Tämä koskee tietysti vesikeskuslämmityst ä.
Tuo maininta Euro4 koneen lämmöntuotosta, meillä Euro6 ja kyllä siitäkin lämpö riittää vaihtimen kautta kopin lämmittämiseen pakkasellakin. Nokkasuojat pitää olla.

Tästä moottorin lämmöntuotosta on aina väännetty juttua, moottorin tyypistä huolimatta.

Itse, kokemuksen myötä, ajattelen että kone kuin kone, moottorin termostaatti huolehtii koneen lämmöstä.
Joten sitä riittää lämmönvaihtimellekk in.

Se, että jos laskee tarkasti polttoainekulut/kaasun kulutus,siitä en osaa ottaa kantaa, ainakaan meillä en ole pannut merkitävää kohonutta dieselin kulutusta.

miksu88:

--- Lainaus käyttäjältä: hemu - 25.11.2022     kello on 22:44 ---Tämä koskee tietysti vesikeskuslämmityst ä.
Tuo maininta Euro4 koneen lämmöntuotosta, meillä Euro6 ja kyllä siitäkin lämpö riittää vaihtimen kautta kopin lämmittämiseen pakkasellakin. Nokkasuojat pitää olla.

Tästä moottorin lämmöntuotosta on aina väännetty juttua, moottorin tyypistä huolimatta.

Itse, kokemuksen myötä, ajattelen että kone kuin kone, moottorin termostaatti huolehtii koneen lämmöstä.
Joten sitä riittää lämmönvaihtimellekk in.

Se, että jos laskee tarkasti polttoainekulut/kaasun kulutus,siitä en osaa ottaa kantaa, ainakaan meillä en ole pannut merkitävää kohonutta dieselin kulutusta.

--- Lainaus päättyy ---

Aloittelija kysyy, auton jäähdytysnestekiert oon voi siis myös lisätä ilmalämmityslaittee n? Lämmittääkö tuolla koko pakun, vai mitä etuja saadaan verrattuna auton vakiolämmiitykseen? Vesivaraajia olen nähnyt samalla periaatteella.

hemu:
Moottorin vesikiertoon voi liittää puhallin lämmittimen.
 
Ducaton pitkissä minibus malleissa on tuo valittavissa.

miksu88:

--- Lainaus käyttäjältä: hemu - 30.11.2022     kello on 20:54 ---Moottorin vesikiertoon voi liittää puhallin lämmittimen.
 
Ducaton pitkissä minibus malleissa on tuo valittavissa.

--- Lainaus päättyy ---

Hyvä tietää.

lahelju:
Useissa matkailuautoissa on lisälämmittimenä tämän kaltainen lämmitn:
https://www.widni.fi/tuotteet/lammitys-ja-ilmastointi/vesikiertoiset-lammittimet/5647/vesikiertoinen-lammitin-kuba-350
Ainakin minulla se toimi hyvin pitäen matkustamon lämpimänä ajon aikana ilman kaasun käyttöä. Tosin kovilla pakkasilla kannattaa huomioida rakenteissa olleiden vesiputkien mahdollinen jäätyminen ilman kaasulämmitystä.


Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View