rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Viimeisin hankinta  (Luettu 747328 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:30
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #5520 : 10.01.2024 kello on 10:01 »
Monitehoissa lukualueen koko lisää hintaa melkoisesti, samoin jos pinnoittaa linssit jne. Etteivät nuo hinnat ole vertailukelpoisia..
Aikanaan ostin nisseniltä kolmet lasit, monitehot ja lukulasit itselleni ja vaimolle lukulasit, no mun laseista jäi parin päivän sanka käteen kun ruuvi irtosi, sen sai jotenkin puhumalla takuuseen, seuraavalla viikolla irtosi tallan ruuvi, ei meinannut saada sitä enää takuuseen korjattua, pitkä väittely piti siitäkin pitää. Kuukauden päästä meni vaimon lukulaista sanka poikki, liimaus petti,sitä ei enää yritettykään takuuseen saada. Siihen tulokseen tulin että halvalla ei hyvää saa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:55
  • viva la France
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #5521 : 10.01.2024 kello on 10:21 »
Jo vuosia ostettu vaimon kanssa brillen24.be lasit, eikä ollenkaan ongelmia.
Taku toimii, vähän hitaasti tosin, yleensä pari kolme viikkoa kun lähettävät uudet lasit.
Vanhoille saat tehdä mitä haluat.

Yhdet autolla ajolasit olen ostanut suomesta silmäasemalta.
Sen verran oli ammattitaitoista porukkaa että tarjosivat paksusankaisia laseja autolla ajoon.

Silmälääkäri minimissään viiden vuoden välein ja lasit netistä.
Säästö useita satasia.
Yleensä monitehot saa valita itse tehoalueet ja hinta pysyy alle satasen.
Yksitehot saa miltei aina alle 50 euron.
Ja jos pikkaisenkaan joudut hommia tekemään, esimerkiksi auton pesemään, niin
pinnoitteet on turhia sillä ne vioittuvat todella herkästi, pisara pesuaine vettä ja homma selvä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:53
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #5522 : 10.01.2024 kello on 10:28 »
Monitehoissa lukualueen koko lisää hintaa melkoisesti, samoin jos pinnoittaa linssit jne. Etteivät nuo hinnat ole vertailukelpoisia..
Aikanaan ostin nisseniltä kolmet lasit, monitehot ja lukulasit itselleni ja vaimolle lukulasit, no mun laseista jäi parin päivän sanka käteen kun ruuvi irtosi, sen sai jotenkin puhumalla takuuseen, seuraavalla viikolla irtosi tallan ruuvi, ei meinannut saada sitä enää takuuseen korjattua, pitkä väittely piti siitäkin pitää. Kuukauden päästä meni vaimon lukulaista sanka poikki, liimaus petti,sitä ei enää yritettykään takuuseen saada. Siihen tulokseen tulin että halvalla ei hyvää saa.
Nisseltä myös muinoin 2lasit yhden hinnalla ,tyttö ystävälle samon ,minun  toiset lasit ihan eri tehoiset kuin piti ystävän laseissa pitkä naarmu linssissä,ei muutakuin rahat takaisin, sen jälkeen on puotin ovi pysynyt kiinni, joskus jokusanoin että nisse on instrun halpis kauppa, ei varmaa tietoa Thumbd

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:27
  • Eläkeläinen
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #5523 : 10.01.2024 kello on 12:09 »
Nisseniltä haettiin.Jo vuosia ostettu lasit ihan peruslinsseillä.
Ei ole edes kovapinnoitteita niihin otettu.Ei ole mitään vaurioita tai naarmuja tullut.
Nuo lisä jututhan ne nostaa heti rajusti hintaa laseille.
Ensi alkuun tuntui että liian pieni tuo lukualue mutta hyvin on tottunut niihin.
Nyt otin itselleni yhdet pelkät lukulasit jotka on sovitettu etäisyydelle jolla tietokonetta katselen.
Monitehot eivät ole hyvät tietokone näytön tiirailussa.Ainakaa n minulle ne ei sovi siihen.
Nisseniltä on jo monet lasit ostettu.Ei mitään ongelmia ole koskaan ollut ja hyvin on lasit kestäneet.
Ja kehykset on löytyneet aina sieltä alk.-29 euroa hyllystä.Meille ei tarvi olla mitään huippumalleja joissa taitaa pelkkä nimi maksaa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:27
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #5524 : 10.01.2024 kello on 13:16 »
Specsaverssilta ottanut jo about 15 vuotta. Siihen asti sangat hajos aina kesken 2v kauden, specsavereista ei yksikään. Myös linssit kestäneet vähintään yhtä hyvin kuin ns perinteisissä kalliissa optikkoliikkeissä.
Ja sangat on olleet aina titaania...ei siis mitään halvinta vaan kalleinta mitä löytyy. Myös noiden muiden liikkeiden hajonneet.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:46
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #5525 : 10.01.2024 kello on 13:22 »
^
^
Vaikka olisivat peruslasit, niin ovat silti halvat...

Laskeskelin, että olisi lasit maksanut 32,60 € keskimäärin.
Itselläni on hengettömät titaanikehykset ja ohennetut moniteholinssit. Sellaisia ei oikein ole kaupassa esilläkään. Ei niitä tarjota edes, kun ovat kalliit. Specsaversilla olisi sellaiset saanut reilusti yli tonnin hintaan.
Olen vain tykästynyt niihin, kun niitä ei juuri huomaa käyttävänsäkään. Kevyet ja lähes katveettomat. Nykyiset linssitkin on uusittu vanhoihin kehyksiin. Käytän laseja aina valveilla ollessani ja välillä nukkuessakin. Herkkiä ne pinnoitteet on. Yhdet lasit tuhosin takkatulen kuumuudessa. Sellaisia halpislaseja käytän sitten vaikka auton alla maatessani öljynvaihdoissa ym.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:27
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #5526 : 10.01.2024 kello on 14:30 »
hengettömät titaanit specsaverssilla on ollut jotain 190eur normi linssillä yks tehona. Semmosia ollut mulla jo 3 kertaa peräkkäin putkeen
Siihen tietty ohennuksia yms päälle jos tarvii.
Ja toiset samanlaiset on saanut kaupanpäälle. Tai esim aurinkolasit.

monitehojen hinnat näyttää olevan
https://www.specsavers.fi/silmalasit/linssityypit/hintaopas

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #5527 : 10.01.2024 kello on 15:07 »
Nisseniltä haettiin.Jo vuosia ostettu lasit ihan peruslinsseillä.
Ei ole edes kovapinnoitteita niihin otettu.Ei ole mitään vaurioita tai naarmuja tullut.
Nuo lisä jututhan ne nostaa heti rajusti hintaa laseille.
Ensi alkuun tuntui että liian pieni tuo lukualue mutta hyvin on tottunut niihin.
Nyt otin itselleni yhdet pelkät lukulasit jotka on sovitettu etäisyydelle jolla tietokonetta katselen.
Monitehot eivät ole hyvät tietokone näytön tiirailussa.Ainakaa n minulle ne ei sovi siihen.
Nisseniltä on jo monet lasit ostettu.Ei mitään ongelmia ole koskaan ollut ja hyvin on lasit kestäneet.
Ja kehykset on löytyneet aina sieltä alk.-29 euroa hyllystä.Meille ei tarvi olla mitään huippumalleja joissa taitaa pelkkä nimi maksaa.

Kiitos. Kiinnostaa kun näkö todennäköisesti tulee vielä muuttumaan, kun silmät sopeutuvat lisää. Voi olla kuukausissa tai vuodessa taas uudet tarpeen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:58
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #5528 : 10.01.2024 kello on 15:43 »
Bilteman laseilla katselen nyt, kun silmät on tarpeeksi 'samaa paria'.
Ei maksa paljoa, eikä hatuta, jos rälläkkä vie linssit.
Specsaversilta olen hakenut autoihin monitehot ajamista varten.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:34
  • Oululainen terwaporwari
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #5529 : 10.01.2024 kello on 17:01 »
Useammat lasit olen jo hankkinut netin kautta Favopticilta,kun ensin olen käynyt näöntark.Specsavers illa.Ei ole ollut valittamista.Rouva osti lasit Nisseniltä ja valitti pari viikkoa että joku näissä on vialla.Toisessa linssissä oli hiontavirhe, takuuseen meni tottakai.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.04.2024 kello on 15:34
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #5530 : 10.01.2024 kello on 20:59 »
Sähköasennustarvikk eita   

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #5531 : 10.01.2024 kello on 21:26 »
Kaksi 20W led-heitintä liiketunnistimella Puuilosta.

Häätyy jatkaa johtoja, että saa säältä suojaan räystään alle.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:46
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #5532 : 10.01.2024 kello on 21:51 »
Useammat lasit olen jo hankkinut netin kautta Favopticilta,kun ensin olen käynyt näöntark.Specsavers illa.Ei ole ollut valittamista.Rouva osti lasit Nisseniltä ja valitti pari viikkoa että joku näissä on vialla.Toisessa linssissä oli hiontavirhe, takuuseen meni tottakai.
Tuolta Favopticista tuli tilattua...

Parin viikon sisällä pitäisi tulla postissa. Ilmeisesti ruotsalainen firma. Mitään ostokokemusta mulla ei ole.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:15
  • Italiafani
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #5533 : 11.01.2024 kello on 07:41 »
Tuolta Favopticista tuli tilattua...

Parin viikon sisällä pitäisi tulla postissa. Ilmeisesti ruotsalainen firma. Mitään ostokokemusta mulla ei ole.
Aikanaan tilasin myös tuolta mutta niitten takuu ei korvannut kun kehyksettömistä laseista irtos linssi. Oli oma vika vaikka eivät edes kuvaa pyytäneet.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #5534 : 11.01.2024 kello on 10:35 »
Ilmanohjaripellit kiukaaseen. Nyt tais olla järeämpää tekoa kuin entiset. 5mm terästä