rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Viimeisin hankinta  (Luettu 746302 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:59
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4680 : 21.10.2022 kello on 14:51 »
Ei ollut pidempiä valmiita letkuja pikaliittimellä ja laskin että tuokin riittää omaan käyttöön.

Kai sieltä olis pelkän liittimen saanut?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:27
  • Eläkeläinen
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4681 : 21.10.2022 kello on 15:28 »
Kai sieltä olis pelkän liittimen saanut?
Kai sen olisi saanut mutta älä suutu kun halusin ostaa valmiin letkun joka riittää minulle!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:11
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4682 : 21.10.2022 kello on 15:41 »
Kai sen olisi saanut mutta älä suutu kun halusin ostaa valmiin letkun joka riittää minulle!
Kyllä se pistää hermostumaan, jos 1,5 m letkun sijaan olisi voinut teettää, vaikka 10 m letkun... ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:27
  • Eläkeläinen
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4683 : 21.10.2022 kello on 16:00 »
Kyllä se pistää hermostumaan, jos 1,5 m letkun sijaan olisi voinut teettää, vaikka 10 m letkun... ;D
Joka tarvii 10m letkun niin varmaan teettää semmoisen.
Sen että ostin 1,5m letkun joka riittää minulle, ei pitäisi aiheuttaa mitään kommentointia.
Ehkä viisainta ettei kirjoittelisi mitään hankinnoista yms niin ei tarvisi alkaa niitä selittelemään?.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:11
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4684 : 21.10.2022 kello on 16:27 »
Ostin Ikeasta teräskattilan...

Siihen mahtuu hyvin aikaisemmin ostamanai litran kahvipannu sisälle. Molemmat rosteria. Kattila kylläkin maksoi peräti 6,99 €.
Pienessä retkiautossa kun pitää kaikki olla kompaktia.

Heräteostoksena vielä pieni lusikkalaatikko 1,5 €

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:27
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4685 : 21.10.2022 kello on 18:21 »
Ostin Kuopion Ikeasta leikkuulaudan, jostain pitäisi vielä pianosarana loihtia. Saa jatkopalan keittiön pöytään.


Saksanseisoja MB319 -13 ent lanssi. Polar 5.6 ct -98 kaasuton.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:28
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4686 : 21.10.2022 kello on 18:25 »
Ostin Kuopion Ikeasta leikkuulaudan, jostain pitäisi vielä pianosarana loihtia. Saa jatkopalan keittiön pöytään. osta sitten täys messinkinen muut ruostuu talven aikana ruuvit myös messinkiä.


Saksanseisoja MB319 -13 ent lanssi. Polar 5.6 ct -98 kaasuton.
SORI tuli väärään kohtaan vastaus

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:27
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4687 : 21.10.2022 kello on 18:50 »
Kiitos vinkistä


Saksanseisoja MB319 -13 ent lanssi. Polar 5.6 ct -98 kaasuton.


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:53
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4688 : 21.10.2022 kello on 18:54 »
Joka tarvii 10m letkun niin varmaan teettää semmoisen.
Sen että ostin 1,5m letkun joka riittää minulle, ei pitäisi aiheuttaa mitään kommentointia.
Ehkä viisainta ettei kirjoittelisi mitään hankinnoista yms niin ei tarvisi alkaa niitä selittelemään?.

Äläpä välitä. Kuten kirjoitin, tarpeettoman pitkää letkua ei tule käyttää. Jos ostamasi on riittävä, kaikkia sen yli on  laitonta sanotaan muut mitä tahansa. ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:42
  • Knaus Eifelland
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4689 : 21.10.2022 kello on 19:03 »
"Suurin sallittu kaasuletkun pituus Suomessa on 1,2 metriä. Jos tarvitaan pitempi veto, tulee loppuosa toteuttaa kaasuputkella. Vaihda kaasuletkut uusiin vähintään joka 3. vuosi."

Onko toi siis ihan huuhaata? Googletin, kun joskus mulle ei myyty pidempää 20 vuotta sitten.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:39
  • Autossa on pyörät
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4690 : 21.10.2022 kello on 19:05 »
"Suurin sallittu kaasuletkun pituus Suomessa on 1,2 metriä. Jos tarvitaan pitempi veto, tulee loppuosa toteuttaa kaasuputkella. Vaihda kaasuletkut uusiin vähintään joka 3. vuosi."

Onko toi siis ihan huuhaata? Googletin, kun joskus mulle ei myyty pidempää 20 vuotta sitten.
Sisätiloissa, ulkona saa olla pitempi ja pitää olla ettei tartte grilliä teltassa käyttää mikä kielletty

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:26
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4691 : 21.10.2022 kello on 19:28 »
"Suurin sallittu kaasuletkun pituus Suomessa on 1,2 metriä. Jos tarvitaan pitempi veto, tulee loppuosa toteuttaa kaasuputkella. Vaihda kaasuletkut uusiin vähintään joka 3. vuosi."

Onko toi siis ihan huuhaata? Googletin, kun joskus mulle ei myyty pidempää 20 vuotta sitten.

Tuossa lausunnossa kannattaisi kertoa missä sitä kaasuletkua käytetään.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:15
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4692 : 21.10.2022 kello on 20:34 »
Thumb Thumb Thumb reilusti peukkuja tuollaiselle hankinnalle

Kiitoksia. Eihän tuo ehdi valmistua tulevalle talvelle mutta tekee sen verran minkä ehtii. Ovi on valmiina, koti talon ulko-ovi, laude tarpeet on, jäi sauna remontista, ulkovuorilaudat on olleet jo monta vuotta kun sahautin aikoinaan lankkua ja lautaa. Runko tulee 130mm sorvatusta hirrestä salvos/pultti liitoksella. Kiuas vedenlämmittineen yllättävän kallis mitä olen katsellut, vinkkejä/linkkejä saa laittaa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:53
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4693 : 21.10.2022 kello on 21:01 »
Kiitoksia. Eihän tuo ehdi valmistua tulevalle talvelle mutta tekee sen verran minkä ehtii. Ovi on valmiina, koti talon ulko-ovi, laude tarpeet on, jäi sauna remontista, ulkovuorilaudat on olleet jo monta vuotta kun sahautin aikoinaan lankkua ja lautaa. Runko tulee 130mm sorvatusta hirrestä salvos/pultti liitoksella. Kiuas vedenlämmittineen yllättävän kallis mitä olen katsellut, vinkkejä/linkkejä saa laittaa.
Mun kiuas josta en luovu  ;D
https://nordic.harvia.com/fi/tuotteet/WK200LD/legend-240-greenflame-musta

Ainoa vika tuossa jonka voin kertoa rehellisesti, kiuas ei oo liian lämmin ympäristöön (kuten voi huomata suojaetäisyyksistä), niin ei lämmitä pakkasella riittävästi lauteen alusen nurkkia. Harvassa salvoksessa tahtovat mennä jäähän pakkasella.
Mutta löylyt niin omaa luokkaansa etten luovu. Iso kivimäärä auttaa pitämään peruslämpöä siten ettei boileria tarvii tyhjentää päivittäisessä käytössä koskaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:15
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4694 : 21.10.2022 kello on 21:12 »
Mun kiuas josta en luovu  ;D
https://nordic.harvia.com/fi/tuotteet/WK200LD/legend-240-greenflame-musta

Ainoa vika tuossa jonka voin kertoa rehellisesti, kiuas ei oo liian lämmin ympäristöön (kuten voi huomata suojaetäisyyksistä), niin ei lämmitä pakkasella riittävästi lauteen alusen nurkkia. Harvassa salvoksessa tahtovat mennä jäähän pakkasella.
Mutta löylyt niin omaa luokkaansa etten luovu. Iso kivimäärä auttaa pitämään peruslämpöä siten ettei boileria tarvii tyhjentää päivittäisessä käytössä koskaan.

Tuollainen on työpaikalla rantasaunalla, hyvä kiuas. Omaani ajattelin perinteistä jossa vedenlämmitin joko kiukaassa kiinteänä tai piipussa, tila ei anna muuta vaihtoehtoa.