rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Viimeisin hankinta  (Luettu 746439 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:36
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4290 : 12.07.2022 kello on 23:22 »
Konevikainen Navara  ;D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.04.2024 kello on 20:49
  • SFC 11252 vankkuri kulkee...
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4291 : 13.07.2022 kello on 08:36 »
Kotimainen Muurikka Sähkösavustin PRO 1100 W. Ekat savut testattu kuhafileellä. Toimii! Todella hyvä hankinta meidän talouteen. Lämpötilatermostaat ti (lämpötilanvalitsin) ja lämpömittari ovat plussaa.

Oletteko forumilaiset hankkineet sähkösavustimen ja oletteko olleet tyytyväisiä hankintaan?

https://opamuurikka.fi/tuote/muurikka-sahkosavustin-pro-1100-w/


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4292 : 13.07.2022 kello on 09:38 »
Kotimainen Muurikka Sähkösavustin PRO 1100 W. Ekat savut testattu kuhafileellä. Toimii! Todella hyvä hankinta meidän talouteen. Lämpötilatermostaat ti (lämpötilanvalitsin) ja lämpömittari ovat plussaa.

Oletteko forumilaiset hankkineet sähkösavustimen ja oletteko olleet tyytyväisiä hankintaan?

Noin 10 vuotta ollut 40 euron sähkösavustin kalan savustukseen ja pois en antaisi. Lämminsavustuksessa en kaipaa noita hienouksia.
Ostin joitain vuosia takaperin toisen kolmella kympillä kun aattelin halpaversion hajoavan äkkiä. Annoin sen uuden toissavuonna vävylle ja sielläkin on kovassa käytössä.😁

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:32
  • Knaus Eifelland
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4293 : 13.07.2022 kello on 09:40 »
Meillä on ollut puuilon halpamalli (39€) jo monta vuotta. Viimeksi jussina savustettiin ja aina toimii. 1100W, niin on aika vaikea polttaa pilalle mitään.



*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:42
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4294 : 13.07.2022 kello on 10:09 »
^
Sama juttu - on-off -tyyppinen tuli saatua vajaa 10v sitten lahjana. Kun toimii, niin ei ole tarvinnut uusia  ;D

Toimii jopa talvella yli -10C pakkasillakin kun laittaa ison pahvilaatikon sisälle. Mulla sitä varten vanha 20" kuvaputkimonitorin loota paksua pahvia - monena joulunakin savukalat tehty, ei ole tullut sitten lämminsavua ostettua. Toissa vuonna joulun alla oli haastetta löytää kaupasta leppälastuja. Sitten on pitänyt omalla hakettimella pitää varastoa kun ko. puuta kasvaa  8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:14
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4295 : 13.07.2022 kello on 10:21 »
1100W, niin on aika vaikea polttaa pilalle mitään.

Aika kova teho silti.
Olen miettinyt, että jos sijoittaisi yhteen kytkimeen ja diodiin.
Voisi sitten alkulämmityksen jälkeen pudottaa tehon puoleen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4296 : 13.07.2022 kello on 11:01 »
Pitää taas huomauttaa tee-itse sähkölaitevirityksi stä. Sähkösavustimesta tulee erityisen vaarallinen kun sitä käytetään ulkona.
Talvisavustuksessa ei tarvita mitään laatikoita. Kypsentävä ominaisuus on savu.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:42
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4297 : 13.07.2022 kello on 11:27 »
Pitää erottaa nämä virkkeet toisistataan kun toinen kohdistuu pelkästään sähkösavustimiin ja toinen muihin isompi tehoisiin..
Pitää taas huomauttaa tee-itse sähkölaitevirityksi stä. Sähkösavustimesta tulee erityisen vaarallinen kun sitä käytetään ulkona.
..
Tässähän ei ole lainkaan kyse edes sähkölaitevirityksi stä - lähentelee enempi silitysraudan jättämistä nutulle. Syttyy jos aika ja teho riittää ympäristössään riittää..
Sisätiloissako käytät, jos sulla moinen on lainkaan? tai edes omaa kokemusta?
..
Talvisavustuksessa ei tarvita mitään laatikoita. Kypsentävä ominaisuus on savu.
Lämmin/kuumasavustuksessa tarvitaan kyllä lämpöäkin - kylmäsavussa ei..
Oletko sähkösavustimella savustanut isommissa pakkasissa ihan "paljaaltaan" tuulessa - et ole voinut, jos ulkona et savusta sillä (tuskin pakastehuoneessakaa n)?
Minä olen ja tiedän mistä kirjoitin  :laugh:

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:25
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4298 : 13.07.2022 kello on 11:40 »
Sähkösavustimeen kannattaa hankkia tällainen ritilän päälle https://www.k-rauta.fi/tuote/grilli-savustuskori-muurikka/6412452001018 ei kala tartu ritilään. Helppo puhdistaa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:32
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4299 : 13.07.2022 kello on 11:51 »
Pitää erottaa nämä virkkeet toisistataan kun toinen kohdistuu pelkästään sähkösavustimiin ja toinen muihin isompi tehoisiin..Tässähän ei ole lainkaan kyse edes sähkölaitevirityksi stä - lähentelee enempi silitysraudan jättämistä nutulle. Syttyy jos aika ja teho riittää ympäristössään riittää..
Sisätiloissako käytät, jos sulla moinen on lainkaan? tai edes omaa kokemusta?Lämmin/kuumasavustuksessa tarvitaan kyllä lämpöäkin - kylmäsavussa ei..
Oletko sähkösavustimella savustanut isommissa pakkasissa ihan "paljaaltaan" tuulessa - et ole voinut, jos ulkona et savusta sillä (tuskin pakastehuoneessakaa n)?
Minä olen ja tiedän mistä kirjoitin  :laugh:

Savustin käytössä vain talvisin ja en koskaan ole laatikoita viritellyt suojaksi. Opa vai mikälie ollutkaan merkki.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:42
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4300 : 13.07.2022 kello on 12:02 »
^
Sitten teet sen niin tyynessä paikassa. Ei se muuten tuosta Muurikka Nokkelasta (900W) potkuloppuisi.. kilo lohta kylmä yläpuolelta ja savu loppu 40minuutissa.. suojassa tekee kuten kesällä 25-30min samalla lastumäärällä. Puutarhatr-peräkärry (korkeat laidat ja katettu) eli 1m3, tai hieman pienempi pahvilaatikko, päältä osin auki. Sitä voi yrittää sytyttää vaikka tulitikulla kun koko talven ollut ulkona (katoksessa säilössä) - aina voi yrittää ymmärtää asiat väärin, jos sille on tarkoitus..


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4301 : 13.07.2022 kello on 12:50 »
Pitää erottaa nämä virkkeet toisistataan kun toinen kohdistuu pelkästään sähkösavustimiin ja toinen muihin isompi tehoisiin..Tässähän ei ole lainkaan kyse edes sähkölaitevirityksi stä - lähentelee enempi silitysraudan jättämistä nutulle. Syttyy jos aika ja teho riittää ympäristössään riittää..
Sisätiloissako käytät, jos sulla moinen on lainkaan? tai edes omaa kokemusta?Lämmin/kuumasavustuksessa tarvitaan kyllä lämpöäkin - kylmäsavussa ei..
Oletko sähkösavustimella savustanut isommissa pakkasissa ihan "paljaaltaan" tuulessa - et ole voinut, jos ulkona et savusta sillä (tuskin pakastehuoneessakaa n)?
Minä olen ja tiedän mistä kirjoitin  :laugh:
Sähkösavustin toimii 230VAC jännitteellä. Näiden laitteiden korjaustyöt jotka koskevat sähköisiä osia ovat luvanvaraista työtä. Vastuksen saanee vaihtaa koska siinä ei sähköosiin kosketa. Diodin ja kytkimen asennus on luvanvaraista. Tämän jälkeen laitteen valmistaja sanoutuu irti kaikesta vastuusta. Ei, en todellakaan tarkoittanut palovaaraa. Tahallinen väärinymmärtäminen näyttää olevan mahdollista ja tarkoituksellista. Savustimen omistan ja sillä olen joulukalat savustanut ilman laatikkoviritystä. Ehkä sinun savustimesi teho vastaa huoletta nutulle jätettävää silitysrautaa.
Kiitos ystävällisestä vastaanotosta. Kiva olla täällä tauon jälkeen. Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:32
  • Knaus Eifelland
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4302 : 13.07.2022 kello on 13:31 »
Sähkösavustimesta tulee erityisen vaarallinen kun sitä käytetään ulkona.

Ohjekirjassa maininta: "Vain ulkokäyttöön"

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:32
  • Knaus Eifelland
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4303 : 13.07.2022 kello on 13:32 »
Aika kova teho silti.
Olen miettinyt, että jos sijoittaisi yhteen kytkimeen ja diodiin.
Voisi sitten alkulämmityksen jälkeen pudottaa tehon puoleen.

Noita löytyy jo termostaatilla.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.04.2024 kello on 20:49
  • SFC 11252 vankkuri kulkee...
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #4304 : 13.07.2022 kello on 13:38 »
Pitää taas huomauttaa tee-itse sähkölaitevirityksi stä. Sähkösavustimesta tulee erityisen vaarallinen kun sitä käytetään ulkona.
Talvisavustuksessa ei tarvita mitään laatikoita. Kypsentävä ominaisuus on savu.

Tämä särähti korvaan! Ymmärsinkö oikein, että savustat sisätiloissa? Vai tarkoititko sähkösavustimen käyttöä omavirityksillisill ä laitteilla ulkotiloissa?