rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Viimeisin hankinta  (Luettu 747245 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:04
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2130 : 11.06.2020 kello on 23:27 »
Mulla on vain noita siimoja. Myydään  kolmen rullan paketissa.

Minä olen jo kauan sitten ostanut pelkkää siimaa ja lataan itse. On ollut riittoisaa ja edullista.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2131 : 11.06.2020 kello on 23:37 »
Huomenna naapuri lupasi tuoda tuon ja 10 vaihtoterää. Saa nähdä jatkuuko irtosiiman käyttö kokeilun jälkeen

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:46
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2132 : 12.06.2020 kello on 08:08 »
Minä olen jo kauan sitten ostanut pelkkää siimaa ja lataan itse. On ollut riittoisaa ja edullista.
Isomman siimaleikkurin siimat lataan itse metritavarasta....

Vaihtopäät tulisi aika kalliiksikin ajan myötä.
Tuohon Ryobiin saa joko vaihtopään, joka on kallis, tai ainoastaan siimakelat, joita myydään edullisemmin kolmen pakkauksessa. Siiinähän pyörii vain yksi siima ja silläkin alkaa välillä vääntö loppumaan, jos oikein paksua heinikkoa leikkaa. Mietin vain, miten se jaksaisi kahden terän pyörityksellä, yhden siiman sijaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2133 : 12.06.2020 kello on 08:40 »
Minä olen jo kauan sitten ostanut pelkkää siimaa ja lataan itse. On ollut riittoisaa ja edullista.

Minullakin on iso rulla 2.5mm siimaa.
Kun ajaa varovasti, ettei katkaise siimaa juuresta, automaattisyöttö toimii.  Eilenkin meni kevään eka ajo toista tankillista ilman että tarvi yhtään kertaa käsin lankaa säätää.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:58
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2134 : 12.06.2020 kello on 09:55 »
Raivaussahoihin on sellaista harmaata, pyällettyä muovijöötiä.
Pitäisi varmaan kokeilla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2135 : 12.06.2020 kello on 10:17 »
Mitähän lienee tämä IKH:n siima kun menee mielestäni helposti poikki.
Ja kun se on sellasta karheata ei automaatilla tule pätkääkään kelalta vaan saapi tiukasti ite repiä.
Vaikka kuin huolelliseti käärit siiman rullalle niin aina se on takussa eikä vissinä tule siimaa itestään :(

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2136 : 12.06.2020 kello on 11:13 »
Isomman siimaleikkurin siimat lataan itse metritavarasta....

Vaihtopäät tulisi aika kalliiksikin ajan myötä.
Tuohon Ryobiin saa joko vaihtopään, joka on kallis, tai ainoastaan siimakelat, joita myydään edullisemmin kolmen pakkauksessa. Siiinähän pyörii vain yksi siima ja silläkin alkaa välillä vääntö loppumaan, jos oikein paksua heinikkoa leikkaa. Mietin vain, miten se jaksaisi kahden terän pyörityksellä, yhden siiman sijaan.

Tuota yhden siiman muuttmista kahteen terään mietin itsekin. Terä leikkaa 2 kertaa kierroksella ja voi jopa vähentää tukkeentumisia. No, tuon näkee ja mitään paksua leikattavaa meidän pihoilla ei ole

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:27
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2137 : 12.06.2020 kello on 12:54 »
ei teitin trimmeriin saa tollasta viikateterää kuin on stillissä?
Eli kolme  muovilapaa jotka nivelöity juuresta...eli antavat pikkasen periksi jos vetäsöö vaikka talon sokkeliin.
Kaatuu paksumpikin korsi, jopa pienet puun vesat. Ei tuokaan ikuinen ole mutta lavat saa vaihdettua ja kyllä ne kestää muutaman kesän.
Eli tälläinen
https://sporttikone.fi/fi/p/1004/metsa/raivaussahojen-varusteet/raivausterat-ja-ruohoterat/polycut-leikkuutera-6-3-fs38-fs50cel


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:52
  • viva la France
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2138 : 12.06.2020 kello on 13:22 »
Tuon ajoin mökin ympärykset ajoin, viisi vuotta vanhaa oli ruohot ;)



Karabilistin taas ulkona kuin karabilisti voi olla, samanlaisesta kaksilapaisestahan tässä on puhuttu.
Tervetuloa nykyaikaan ;)

P.s. näkyi vaihto lavat olevan vajaan kympin pussi r- kaupassa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:27
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2139 : 12.06.2020 kello on 13:34 »
ei kaks lapasella mitään tee kolme on ihan eri juttu...mieti nyt sitä epätasapainoakin  ;)

Eipä silti, yllättäviä nuo ruonhonleikkurit... . ennen tuli käytetty sellasta 6 lapasta taittuvaa bioterää ruohonleikkurissa sit tuli vaihdettua sellaseen suoraan umpijööti puukkoterään ja yllätys se leikkaa paremmin.    :o Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2140 : 12.06.2020 kello on 15:27 »
Tuo uusi leikkurinpää ja terät tuli. Enskikokeilu oli positiivinen yllätys. Kokeilin paksussa ruohikossa ja ei se mitenkään hyydy.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:25
    • circleset
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2141 : 12.06.2020 kello on 18:47 »
Mönkijä. Honda TRX 500 maastokäyttöön, vm. -19, noin 50h käytetty eli just sisäänajettu vehje uuden takuulla, ensihuolto tehtynä.

Ajatti Joensuuhun Jokikoneeseen asti. Pitkähkö päiväreissu kärry perässä, 5h sivu.... Kaupan teko oli sujuvaa kaikin puolin Thumb

Tätä investointia ei oltu suunniteltu mutta aina ei voi valita aikaa tai paikkaa  ::)

Mönkijöihin ei ole tullut aiemmin pahemmin tutustuttua mutta omaan maasto-oloissa tapahtuvaan työkäyttöön tuo jotenkin vakuutti. Ja aiemmat kokemukset faijan vm -06 Honda 500 Rubiconista sitä tukivat. Esim. Polaris vaikutti paljon muovisemmalta.

Pohjapanssarit pitää vielä hommata. Muuten oli kilkkeet valmiina.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.04.2024 kello on 19:31
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2142 : 13.06.2020 kello on 00:13 »
Polkupyörän peräkärry/lapsenkuljetuskärry. Pieni koiranpentu saa matkustaa herroiksi. Pääsee liikkumaan kuten ennenkin, vaikka pennusta ei ole vielä pyörän mukana juoksemaan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2024 kello on 09:47
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2143 : 13.06.2020 kello on 08:25 »
Lopultakin raskin hankkia kunnon säätimen tuulimyllylle, nyt pitäisi saada kaikki sähkö talteen myllystä. Tämä kevät on ollut erikoinen, vaikka on mökillä tuntunut että on tuulista, mylly ei ole pyörinyt, jotenkin tuulet ei nyt ole osuneet myllyn kohdalle. Viime keväänä aina lämpiminä aurinkoisina päivinä iltapäivällä alkoi mylly pyörimään hyvin kun lämmin ilma alkoi liikkumaan, mutta ei tänä keväänä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:15
Vs: Viimeisin hankinta
« Vastaus #2144 : 16.06.2020 kello on 20:05 »
Yamaha U3 Prinsessalle, käytetty toki kun ei "kynnet pysty" uuteen, tulee ensi viikolla.