Sivuja:
Toiminto
  • #1261 kirjoittanut Lerssinen 05 Aug 2019
  • Ei jarruja ?
  • #1262 kirjoittanut Petrooli 05 Aug 2019
  • Ei jarruja. ::) Mut kivasti kulkee silti.
  • #1263 kirjoittanut Lerssinen 05 Aug 2019
  • Kulkee en minä sitä epäile, jotenkin tuntuu vain turhalle roikuttaa painona kahta akselia kun ei niitä koskaan saa (lain mukaan)tosissaan hyödyntää..
  • #1264 kirjoittanut Hesus 05 Aug 2019
  • Uusi tuulilasikamera.
  • #1265 kirjoittanut Petrooli 05 Aug 2019
  • Kulkee en minä sitä epäile, jotenkin tuntuu vain turhalle roikuttaa painona kahta akselia kun ei niitä koskaan saa (lain mukaan)tosissaan hyödyntää..

    Tuo on täysin totta. Itsekin mietin toisen akselin järkevyyttä. Kantavuutta (laillista) se ei lisää yhtään. Päin vastoin. Mutta kyllä tuo teli tulee tasasemmin hidasteiden yli ja kuoppaisella tiellä ei pompi ollenkaan samalla tavalla kuin entinen yksi-akselinen.

    Edit, lisäys: tietä vastenhan sen toisen akselin paino lepää, joten ei sitä mukana tarvitse roikottaa.  ;)

    Edit2: Varsinaisestihan tässä ei ole kuin yksi poikittaisakseli. Sen päissä on keinutelit. Eli lisäpainoa ei tule edes kokonaisen akselin vertaa. En kyllä ole mistään tarkastanut paljonko painoeroa yksi akselisella ja telillä on.
  • #1266 kirjoittanut megaman 05 Aug 2019
  • Ei jarruja. ::) Mut kivasti kulkee silti.

    Tollasen minäkin hommaisin, jos kärryä olisin vaille. Katsastettavissa vaunuissa kuluja ja turhaa rumbaa monen todelliseen tarpeeseen nähden ylimitoitetusti.
  • #1267 kirjoittanut Lerssinen 06 Aug 2019
  • No se on ihan tarpeesta kiinni, mulla jarrukärry on taas ehdoton kun kiloja on oikeasti kyydissä, Tuokin kaivuumylly tuli muulilla lapista kotio talvella..



    Tottahan se on että tuollainen teli/2ax kärry kuljettelee iloisesti vaikka tonnin kuivabetonisäkkiä mutta sakot siitä saa, laillisissa kantavuuksissa nelirenkaisuudesta on vain haittaa jarruttomissa kun ne 2 syö kantavuutta.

    Se on sitten jokaisen oma asia miten näihin sääntöihin suhtautuu, minä olen aika vapaamielinen joka pitäisi olla tiedossakin jo  :)


  • #1268 kirjoittanut megaman 06 Aug 2019
  • ^ Mä peilaan tota jarrullista kärryä lähinnä siihen, että aina on väärät renkaat alla, pitää korjata jarruja ja katsastaa. Kuinka helppo se on jarruton kärry. Perään ja menoksi. Mutta tarve sen tosiaan määrittelee.
  • #1269 kirjoittanut Oulaa 06 Aug 2019



  • Näin pääs käymään  :-X
  • #1270 kirjoittanut hartsakoski 06 Aug 2019

  • (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
    Näin pääs käymään  :-X
    No ei kai tuossa huonosti käynyt ;D.Toivotaan huolettomia kilometrejä Thumb
  • #1271 kirjoittanut Oulaa 06 Aug 2019
  • No ei kai tuossa huonosti käynyt ;D.Toivotaan huolettomia kilometrejä Thumb
    Ei toivottavasti huonosti mutta eka Volvo tässä savussa.
  • #1272 kirjoittanut JariS 06 Aug 2019
  • ^ Mä peilaan tota jarrullista kärryä lähinnä siihen, että aina on väärät renkaat alla, pitää korjata jarruja ja katsastaa. Kuinka helppo se on jarruton kärry. Perään ja menoksi. Mutta tarve sen tosiaan määrittelee.
    Ja ensivuonna näitä jarruttomia saa vetää 100km/h :o... toivon totisesti jotta näitä aletaan punnitsemaan ja kuntoa tarkkailemaan tienpäällä... melkoisia torpeedoja tuolla liikkuu

    Ei ole tarvinnut jarruremontteja tehdä, kitkarenkaat aina alla(veturissa myös) toki katsastus jokatoinen vuosi, eli joutuu valot tarkistamaan....
    Monasti jarruttomissa enemmän esim. laakerivikoja kun heikommat akselit ja kovat ylikuormat ;)

    Löytyy 3m x 1,5m kuomukärry sekä 4m lavetti.
  • #1273 kirjoittanut Ossi66 07 Aug 2019
  • Ei toivottavasti huonosti mutta eka Volvo tässä savussa.

    On siinä riskit, jos on tapana ajaa autolla halpoja kilometrejä - eka volvo talossa jo yli 10 vuotta - ite sillä ajanut vasta reilun 260t huoletonta kilometriä ;D

    Onnea hankinnalle  Thumb
  • #1274 kirjoittanut Oulaa 07 Aug 2019
  • On siinä riskit, jos on tapana ajaa autolla halpoja kilometrejä - eka volvo talossa jo yli 10 vuotta - ite sillä ajanut vasta reilun 260t huoletonta kilometriä ;D

    Onnea hankinnalle  Thumb
    Paljonko on kilsoja kaikkiaan .
    Tässä on  jo 325000 km vuosimalli 2010 2,4 D Summum A 
  • #1275 kirjoittanut Ossi66 07 Aug 2019
  • Paljonko on kilsoja kaikkiaan .
    Tässä on  jo 325000 km vuosimalli 2010 2,4 D Summum A

    Ostaessa 258tkm nelivuotiaana - nyt vasta 523tkm ;)
    Jostain syystä vaihtohinta romahti kun eka numero vaihtui kolmoseksi - eipä ole sitten tarvinnu mennä kauppaan renkaita potkimaan  ;D
    Katotaan nyt paljonko tämä kulkee, vaihtoarvo on noin neljäsosan käyttöarvosta.
Sivuja:
Toiminto