Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Viimeisin hankinta

<< < (1269/1429) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Hauho - 25.01.2025     kello on 12:56 ---Nyt puhut vastoin parempaa tietoa.  Kerro minne pääsevät ko yhteyden kautta ja kerro tarkasti miten kun perusestot a verkon mukana tulevat suojaukset on kotiverkossa.
Ei kannata trollata.

--- Lainaus päättyy ---

Nyt haluaisin tietää, miksi jokapaikassa sitten varoitetaan verkossa olevista kodinkoneista ja muista kikkareista?

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 25.01.2025     kello on 14:43 ---Nyt haluaisin tietää, miksi jokapaikassa sitten varoitetaan verkossa olevista kodinkoneista ja muista kikkareista?

--- Lainaus päättyy ---
Minä olen ymmärtänyt, että kodinkoneet on kuten reitittimetkin vain välikappaleita...

Niiden avulla pystytään kai tekemään jotain palvelunestohyökkäy ksiä. Tuskin kukaan on kiinnostunut jostain pesukoneen hienopesuohjelmista .

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: Hauho - 25.01.2025     kello on 12:56 ---Nyt puhut vastoin parempaa tietoa.  Kerro minne pääsevät ko yhteyden kautta ja kerro tarkasti miten kun perusestot a verkon mukana tulevat suojaukset on kotiverkossa.
Ei kannata trollata.

--- Lainaus päättyy ---
Kerro ensin millä tavalla olet jääkaappisi suojannut. Jos tietäisin tarkasti minne pääsevät, olisin todella hyväpalkkaisessa asemassa jossain tietoturvayhtiössä. Mistä päättelet että minun pitäisi tietää tarkat suojauskeinot. Siksikö että tiedän uhkat? Ainakin vaihda Root tai Admin salasana toiseksi. Toivottavasti naapurin teini tulee avuksi. Ei kannata olla typerä.
Väität minun puhuvan vastoin parempaa tietoa. Onko sinulla sitä parempaa tietoa.

"Masi":
Aika moni ei ole hankkinut edes lukutaitoa ;)

Tietis:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 25.01.2025     kello on 14:48 ---Minä olen ymmärtänyt, että kodinkoneet on kuten reitittimetkin vain välikappaleita...

Niiden avulla pystytään kai tekemään jotain palvelunestohyökkäy ksiä. Tuskin kukaan on kiinnostunut jostain pesukoneen hienopesuohjelmista .

--- Lainaus päättyy ---
Välikappaleita ne nimenomaan on. Palveluestohyökkäyk sessä käyttäminen on vain yksi mahdollisuus.

Jos jonkin kodinkoneen mukana saa kotiverkkoon ujutettua haittaohjelman, se voi sitten tehdä monenlaista ikävää. Se voi esim. ruveta kokeilemaan olisiko reititin heikolla salasanalle suojattu ja jos reitittimeen hallintapaneeliin pääsee sisälle. sehän on rikolliselle taivas. Voi vaikka ohjata väkisin pankkiasioinnin huijaussivustoille, tai päästää pahantahtoisen hakkerin kotiverkkoon tutkimaan, olisiko siellä jotain, jolla voisi asukkaita kiristää.

Tai jos ei se haitake pääse reitittimeen sisään, voihan se vaikka etsiä olisiko kotiverkossa suojaamattomia valvontakameroita ja niitäkin sitten voi käyttää luovasti. Ja monia muitakin mahdollisuuksia on. Rikollisen mielikuvitus on rajaton.

Mulla on kaikki epäilyttävät laitteet (maalämpöpumppu, ilmanvaihtokone, älyvaloreititin, ...) omassa verkossaan, eristettynä oikeasta kotiverkosta. Mahdollinen haittaohjelma ei pääse millään konstilla siihen oikeaan kotiverkkoon. Palvelunestohyökkäy kseen se kyllä voi ryhtyä, erillinen verkko kun ei siihen auta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View