Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Viimeisin hankinta
kimi:
Tänään olen tavalla tai toisella hankkinut paljon.
Aamulla kävin hakemassa kuulokojeen jolla kohtalaisen hyvin saatiin korjattua kuulo korvasta joka n. vuosi sitten koki äkillisen kuulonmenetyksen.
Päivällä ostin ihan itse uuden elektroniikan auton jääkaappiin.
Illalla kaveri soitti ja kutsui minut mukaan Barcelonan F 1 kisaan toukokuussa. Kisaviikonlopun liput, lennot, täysi ylläpito. Nämä kiitoksena avusta jonka olen heidän muutamaan projektiin tarjonnut kesän ja syksyn aikana.
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: smy - 2.10.2018 kello on 21:17 ---Nebula kun myyntiin Telialle niin Telia meinasi alkaa rahastamaan mun liittymistä. Tuli soitto tänään että Nebulan liittymät irtisanotaan ja palvelu 'paranee'
No hommasin kilpailijalta 100M/10M VDSL2 liittymän, kasan kiinteitä ip osoitteita ja mobiililiittymän kotiin.
Tuli säästöä 200e ekalta vuodelta, ja siitä eteenpäin 500e/v. (verrattuna mitä Telia ehdotti). Ja ne tarjos vaan 50M/10M yhteyttä.
Sitten tuli hankittua inverterikytkentöih in tavaraa:
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
Tuota katsellessa tuli mieleen, olisko näissä invertterikytkennöi ssä jossa vaihdetaan koko ajoneuvon pistorasiat invertterin taakse, syytä olla myös vikavirtasuoja??
Karabiilisti:
Ehdottomasti ja aina sähköasennusoikeude n omaava asentaja asentamassa.
Invertteri sähkö tappaa yhtä varmasti kuin valtakunnan verkosta tuleva.
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 3.10.2018 kello on 07:32 ---Ehdottomasti ja aina sähköasennusoikeude n omaava asentaja asentamassa.
Invertteri sähkö tappaa yhtä varmasti kuin valtakunnan verkosta tuleva.
--- Lainaus päättyy ---
eikö invertterisähkö ole kuitenkin suojaerotettu todellisesta maatasosta? Siis tuohon tappavuuteen kommenttina - tappaa vain vaiheen ja nollan välissä ja siinä vahinkoa vähentää vikavirtasuoja.
Karabiilisti:
Riippuu ihan kotiasentajan taidoista.... :laugh:
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta