Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Vemppu - 17.01.2014 kello on 15:32 ---Mistä nuo luvut?
--- Lainaus päättyy ---
Foresterin teknisistä tiedoista.
janitkon:
--- Lainaus käyttäjältä: MarkoA - 17.01.2014 kello on 12:35 ---Ja Penarimiehet taas väittää kirkkain silmin, etttä akku pelaa paremmin kun se on sisällä lämpimässä.. :)
--- Lainaus päättyy ---
Enpä ainakaan minä ole kehunut tuota penarin ratkaisua, vaikka penarilla ajankin.
Haapaniemen Paroni:
Pari vuotta kesti karja-autossa jossa käytettiin kolmea tasoa ja perää nostoa ja laskua varten ja webasto yöllä pitämään ohjaamo nukkuma lämpösenä,ja normi startti akkuja...
matson1:
Mulla exiden akku jo kolmattavuotta ja webasto kovassa käytössä, aina puolituntia kerrallaan ja motiieetta on toiminut, ainakin tähän asti. Akun tulisi kestää tuon 3-4 vuotta webasto käytössä. Saa nähä meneekö vielä tämä talvi vai ei.
Ossi66:
Mulla on edellisten omistajien aikana laitettu AGM-akku edelleen täydessä iskussa - 95-100Ah kooltaan. Sille tulee siis vähintään 5v ikää ensikuussa, eikä ollut justiinsa laitettu kun auton ostin. Epäilin ostohetkellä alkuperäiseksi.
Laturi taitaa olla 140A.
Hyvin on virta riittänyt nämä 5 vuotta. Jos viikolle tulee Ardikin käyttöä kaikille päiville ja ei tuu samaan aikaan yhtään pitkää ajelua (yli sataa km) laitan yleensä älylaturin kiinni konehuoneen virtaliittimeen yhdeksi yöksi. Akku siis peräkontissa.
Voin kyllä suositella AGM-akkua lämpimästi otsikon mukaisiin tarpeisiin ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta