Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä
MarkoA:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 2.01.2011 kello on 09:47 ---Nykyään suositellaan AGM akkuja starttiakuksi, jos autossa on Eberi/Webasto. Kestää kuulemma paremmin syväpurkauksia.
Tiedä sitten. En ole kokeillut.
--- Lainaus päättyy ---
Ja virranottokyky kylmänä pitäis olla parempi. Ei kokemusta silti.
Muistaakseni mun webasto vie 9.5A kun puhallin pyörii 2/6 nopeudella. Siitä kun laskee. 82Ah akku.
Eipä siihen ihmeitä tarvita kun ajaa muutaman pikkupätkän -20C pakkasessa ja aina lähtiessä sen liki 30min käy weba.
Loppu tulee hyvin pian. Ainakin tässä Subarussa jossa laturi on mitoitettu päin P:tä kun Suomen oloja katsotaan.
Sitä varten mulla on Calixin kiinteä laturi, jota pidetään kovemmilla pakkasilla suunnilleen joka toinen yö roikassa.
Eipä tarvi temppuilla. Ja toki kontissa on kokemusperäisesti kuitenkin starttiapu..
janitkon:
--- Lainaus käyttäjältä: MarkoA - 17.01.2014 kello on 00:23 ---Ja virranottokyky kylmänä pitäis olla parempi. Ei kokemusta silti.
Muistaakseni mun webasto vie 9.5A kun puhallin pyörii 2/6 nopeudella. Siitä kun laskee. 82Ah akku.
Eipä siihen ihmeitä tarvita kun ajaa muutaman pikkupätkän -20C pakkasessa ja aina lähtiessä sen liki 30min käy weba.
Loppu tulee hyvin pian. Ainakin tässä Subarussa jossa laturi on mitoitettu päin P:tä kun Suomen oloja katsotaan.
Sitä varten mulla on Calixin kiinteä laturi, jota pidetään kovemmilla pakkasilla suunnilleen joka toinen yö roikassa.
Eipä tarvi temppuilla. Ja toki kontissa on kokemusperäisesti kuitenkin starttiapu..
--- Lainaus päättyy ---
Minkäslainen laturi Subarussa on? Mulla bemarissa 190A ja silti akun lataaminen on talvella _kovilla_ pakkasilla vaatimatonta. Tahtoo akkujen vastaanotto olla niin huono, ettei laturin koolla ole juuri merkitystä.
MarkoA:
En tiedä. Mutta arvelen, että kun kovassa pakkasessa lähdetään kaikki lämmittimet täysillä, niin tuskin tuossa on enää latausvirtaa nimeksikään. En ole tosiaan katsonut laturin tehoa, mutta kun alkuperäinen akkukin oli lähinnä mopoakku, niin eipä kai ole jaappaninpoika laturiin sen koommin panostanut. Täytyy tsekata huomenna.
Vemppu:
--- Lainaus käyttäjältä: MarkoA - 17.01.2014 kello on 01:49 ---En tiedä. Mutta arvelen, että kun kovassa pakkasessa lähdetään kaikki lämmittimet täysillä, niin tuskin tuossa on enää latausvirtaa nimeksikään. En ole tosiaan katsonut laturin tehoa, mutta kun alkuperäinen akkukin oli lähinnä mopoakku, niin eipä kai ole jaappaninpoika laturiin sen koommin panostanut. Täytyy tsekata huomenna.
--- Lainaus päättyy ---
Lienee joku vakkari 85-100A...
88k5:
Kovasti (muuallakin kuin täällä) kirjoitetaan virran riittämättömyydestä weba/eberi käytössä.. itse en ole 15 vuoteen tarvinnut kaverina akkulaturia päivittäisessä käytössä vaikka ajomatkat lyhyitä ja useimmiten jopa lyhyempiä kuin ajoaika. Ehkä se on kiinni siitä, että (pihinä :-[) en käytä ikkuna-, peili- tai p*rs*lämmittimiä kun kabiini lämmin ja ikkunat kuivat/kirkkaat- valoisaan aikaan vielä ilman ajovaloja (drl:t, pimeäperäinen 8))
Vosikohan esim. VAG-puolella käytetty sisäilmalämppärin lämmitysvastus voinut jäädä käyttöön vaikka jälkiasennus polttoainelämppäri laitettu?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta