Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Liikennekäytöstä poistetulla ajelu kallista lystiä

<< < (19/30) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Team Ahma - 30.04.2018     kello on 21:30 ---Jos luet uudelleen niin siinä lukee että "jos auto on valmiina käyttöön".... Liikennekäytöstä poistettuna se ei sitä ole.

--- Lainaus päättyy ---
Joo luin tarkkaan... :)

Mulla on auto valmiina käyttöön 5:ssä minuutissa, jos nettiyhteydet toimii.
Tosin minimivero silloinkin on se 10€

mike:
Vakuutukset kai pitää tuohon laskea mukaan vaikkei ajaisikaan! kyl mulla kaikkineen menee 970e vaikki ajaisikaan,siis jos ei poista liikenteestä.Enkä tee sitä.

Koivumutkan herra:

--- Lainaus käyttäjältä: mike - 30.04.2018     kello on 21:39 ---Vakuutukset kai pitää tuohon laskea mukaan vaikkei ajaisikaan! kyl mulla kaikkineen menee 970e vaikki ajaisikaan,siis jos ei poista liikenteestä.Enkä tee sitä.

--- Lainaus päättyy ---

Miksi maksaa jos ei käytä.

Minä käytän autoa toukokuusta lokakuuhun ja muun ajan se on poissa liikenteestä ja säästän noin 500 euroa.
Tänään teen ilmoituksen Trafille, että auto otetaan liikennekäyttöön ja siinä menee pari minuuttia.

Pohjanperän pappa:
Kesän on matkakuljin jatkuvasti liikennekäytössä, mutta syksystä kevääseen on poissa liikennekäytöstä ja kun lähden liikkeelle otan käyttöön ja kun palaan kotiin niin jos ei ole viikkoon tiedossa lähtöä otan pois liikennekäytöstä.  Säästän näin noin 3 €:a per päivä eli vuodessa noin 500 - 600 €:a. Mutta jokainen tavallaan ja miten omat tarpeet on sekä parheelle tuntuu. Viime viikon vaihteessa oli auto käytössä pikku reissun ja seuraavan kerran äitienpäivänä sitten Vuokattiin.  Hyvää Vappua kaikille!  8)

Aakku:
Tuolta saa vähän käsitystä poiston kannattavuudesta... .

https://www.trafi.fi/tieliikenne/ajoneuvon_rekisterointi_ja_rekisterointitodistus/liikennekaytostapoiston_kannattavuuslaskuri

Lyhyissä käyttöajoissa kannattaa huomioida se 10 € minimivero. Se kattaa mulla viikon ajot.
Veikkaisin, että jossain 3-4 seisontapäivän jälkeen säästöä alkaa kertymään suhteessa poistokuluihin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View