Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Liikennekäytöstä poistetulla ajelu kallista lystiä

<< < (26/30) > >>

Team Ahma:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi -  2.05.2018     kello on 16:29 ---Yhteiskunnan kulut on huomattavat onnettomuuksista joissa ajetaan autolla jossa ei ole vakuutuksia. Käytännössä autoa ei saa rekisteröityä ilman vakuutusta ja suurin osa ilman vakuutusta ajavista ajaa myös liikenteestä poistetulla autolla. Yhteiskunta joutuu jonkinlaiseksi maksumieheksi jos joutuu onnettomuuteen, vuonna 2017 kolareihin osallistui 740 vakuuttamatonta autoa.
Toki suuri osa näistä ei kuitenkaan itse koskaan tule noita kuluja maksamaan, mutta luultavasti tuo toimii jonkinlaisena pelättimenä usealle. Taparikollisia tuolla yritetään saada kuriin/ edes hoitamaan tuon asian kuntoon. Joku muutaman kympin rangaistus aiheuttaisi varmasti sen, että näitä poistettuja olisi vielä isompi osa autoista.

Totta kai ymmärrän, että vahinko voi tapahtua ja syytä tai toisesta liikenteeseenotto jää tekemättä, nämä tapaukset luultavasti ovat kuitenkin hyvin pieni osa niistä jotka jää kiinni. Ja tien päällä harkintavalta on poliisilla.
Minusta vaan liikenteestä poistetulla ajaminen on asia jota ei voi verrata muihin rikkeisiin. Auton pitää olla liikennekäytössä ja sen myötä vakuutettu, jos on oppinut poistamaan / ottamaan liikenteeseen, niin omaa huolimattomuuta se on jos tuo unohtuu.

--- Lainaus päättyy ---
Liikennevakuutuskeskus korvaa mainitsemasi vahingot. Ja liikennevakuutuskes kus saa rahansa....? Aivan, vakuutusmaksuista.
 Siis meiltä jotka tunnoillisesti ja mukisematta maksamme hymyssäsuin   vakuutuslaskumme ja vieläpä hyvissä ajoin ennen eräpäivää.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Team Ahma -  2.05.2018     kello on 20:25 ---Liikennevakuutuskeskus korvaa mainitsemasi vahingot. Ja liikennevakuutuskes kus saa rahansa....? Aivan, vakuutusmaksuista.
 Siis meiltä jotka tunnoillisesti ja mukisematta maksamme hymyssäsuin   vakuutuslaskumme ja vieläpä hyvissä ajoin ennen eräpäivää.

--- Lainaus päättyy ---
Hiukan hymyilytti tänään, kun muutin vakuutusta....

Virkailija sanoi, että muut vakuutukset ovat ok, mutta retkeilyauton 10% bonuksen voisi nostaa 80% asti. Kävihän se mulle. Harmi vaan, kun nyt joutuu poistaa liikenteestä pidemmäksi aikaa, jotta jotain hyötyisi.

Niin ja se vakuutus mun ymmärtääkseni ei ole pakollinen rekisteröinnin yhteydessä enää. Jokainenhan voi vaikka irtisanoa koko vakuutuksen talven ajaksi, jos haluaa.

Team Ahma:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  2.05.2018     kello on 20:34 ---Hiukan hymyilytti tänään, kun muutin vakuutusta....

Virkailija sanoi, että muut vakuutukset ovat ok, mutta retkeilyauton 10% bonuksen voisi nostaa 80% asti. Kävihän se mulle. Harmi vaan, kun nyt joutuu poistaa liikenteestä pidemmäksi aikaa, jotta jotain hyötyisi.

Niin ja se vakuutus mun ymmärtääkseni ei ole pakollinen rekisteröinnin yhteydessä enää. Jokainenhan voi vaikka irtisanoa koko vakuutuksen talven ajaksi, jos haluaa.

--- Lainaus päättyy ---
Jos ajopeli on liikennekäytössä niin rekisteröitäessä pitää olla voimassaoleva liikennevakuutus.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Team Ahma -  2.05.2018     kello on 21:48 ---Jos ajopeli on liikennekäytössä niin rekisteröitäessä pitää olla voimassaoleva liikennevakuutus.

--- Lainaus päättyy ---
Juu...

Eikös liikennekäytöstä poistettua autoa voisi rekisteröidä ilman vakuutustakin.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  2.05.2018     kello on 22:14 ---Juu...

Eikös liikennekäytöstä poistettua autoa voisi rekisteröidä ilman vakuutustakin.

--- Lainaus päättyy ---

Onko vielä luovutuspäivästä viikko aikaa vakuutta ja rekisteröidä. Nykyään kun nuo tehdään koodeilla netissä, niin en tiedä

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View