Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Matkailuautojen käyttövoimavero henkilöautojen tasolle?!?
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Punkampperi - 12.04.2018 kello on 13:14 ---Joo, harmittaa vaan että sillä ei Suomessa voi ajaa autoa.
--- Lainaus päättyy ---
Itse asiassa voi, mutta siitä on tehty henkilöautoilijalle taloudellisesti niin kannattamatonta ettei sinä ole mitään järkeä, mutta taasen kuorma-autolle tuo voi olla ihan oikeakin vaihtoehto Thumb
https://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/polttoainemaksu/muut_ajoneuvot
--- Lainaus ---Muita polttoainemaksusta vapaita ajoneuvoja ovat:
Kaasukäyttöiset kuorma- ja linja-autot
Nestekaasua, maakaasua tai muuta näihin rinnastettavaa kaasumaista polttoainetta käyttävistä kuorma-autoista ja linja-autoista ei tarvitse maksaa polttoainemaksua - käyttivätpä ne mitä hyvänsä hiilivetyihin perustuvaa kaasumaista polttoainetta, biokaasut mukaan luettuina.
Metaanista koostuvaa polttoainetta käyttävät henkilö- ja pakettiautot
Metaaniin perustuvia polttoaineita (lähinnä maakaasua tai metaanista muodostuvaa biokaasua) käyttävistä henkilö- ja pakettiautoista ei tarvitse maksaa polttoainemaksua.
--- Lainaus päättyy ---
ktako:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 12.04.2018 kello on 14:14 ---Itse asiassa voi, mutta siitä on tehty henkilöautoilijalle taloudellisesti niin kannattamatonta ettei sinä ole mitään järkeä, mutta taasen kuorma-autolle tuo voi olla ihan oikeakin vaihtoehto Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Miksikähän suomi lähti eri kelkkaan kuin keskieurooppalaiset tuossa kaasuautoasiassa?
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: ktako - 12.04.2018 kello on 21:17 ---Miksikähän suomi lähti eri kelkkaan kuin keskieurooppalaiset tuossa kaasuautoasiassa?
--- Lainaus päättyy ---
Minä rakensin itse nestekaasuauton joskus kauan sitten...
Vero oli sama, kuin dieselissä, mutta sitten se pomppasi hetkessä 20 kertaiseksi, kun kaasuautot alkoivat yleistyä.
Kaipa siinä oli kyse vain verorahojen jonkinlaisesta menettämisestä ja kaasuautot tapettiin yhdellä iskulla. Itse sain pitää autoni pienellä verolla loppuun, mutta uutta ei saanut rakentaa.
Punkampperi:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 12.04.2018 kello on 14:14 ---Itse asiassa voi, mutta siitä on tehty henkilöautoilijalle taloudellisesti niin kannattamatonta ettei sinä ole mitään järkeä, mutta taasen kuorma-autolle tuo voi olla ihan oikeakin vaihtoehto Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Olet oikeassa, käytin kärjekästä lauserakennetta juuri tuon takia että 20-kertainen autovero pitää huolen että kysyntää ei tule eikä siten tarjontaakaan.
Joskus tuota selvitin mielessä oma kaasusäiliö kuten kuumailmapallo-harrastajilla.
Jotkut ovat ilmeisesti päättäneet että ainoa sallittu on ryssän maakaasu ja biokaasu.
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: ktako - 12.04.2018 kello on 21:17 ---Miksikähän suomi lähti eri kelkkaan kuin keskieurooppalaiset tuossa kaasuautoasiassa?
--- Lainaus päättyy ---
--- Lainaus käyttäjältä: Punkampperi - 13.04.2018 kello on 09:03 ---Jotkut ovat ilmeisesti päättäneet että ainoa sallittu on ryssän maakaasu ja biokaasu.
--- Lainaus päättyy ---
No siinähän ne jo tuli, kysymys ja vastaus, sillä mitenkään ei voi poissulkea Gasumin lobbausta tuossa päätöksessä, Keski-Euroopan kaasuautojen ollessa nimenomaan LPG ja AutoGas -kantaa enimmäkseen = on huomattavasti yleisempi ja vieläpä pienin kustannuksian jälkiasennettavakin, mitä tuo korkeapaineinen maa/biokaasu :-\
Ajatteles kuin mukavaa se olisi jossain as.autossakin kun se sama säiliö toimisi niin moottorissa, hellassa, jääkaapissa kuin lämmityksessäkin. Ja kun vähenee, niin huoltsikalla vaan letku auton kylkeen ja tankaten lisää. Ei olisi nykyistä pullorumbaa lainkaan Thumb
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta