Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Webaston vaikutus auton päästöihin ja samalla verotukseen.
Catiska:
Mikä merkki/malli? Kyllä ne minulla olleet automaatit on vedetty ihan sujuvasti rajoittajalle asti.
HiTec:
No uusissa disuissahan nuo polkemiset loppuu kokonaan kun nekin otetaan OBD-mittaukseen mukaan 8)
https://www.is.fi/autot/art-2000005431847.html
--- Lainaus ---Trafi tiukentaa katsastusohjeita 5/2018 alkaen – hylky ja ajokielto napsahtavat jatkossa entistä herkemmin
Jatkossa bensiinimoottorilla varustetun ajoneuvon joka on otettu käyttöön 10 vuoden sisällä katsastuspäivästä, pakokaasupäästöt tarkastetaan nykyisestä menettelystä poiketen merkkivalon oikeanlaisesta toiminnasta ja lukemalla ajoneuvon OBD- järjestelmän vikamuisti.
Hylkäysviaksi päästömittauksessa määritellään tällöin merkkivalon virheellinen toiminta sekä osa auton vikamuistissa olevista vikakoodeista.
Sama menettelymuutos koskee 1.9.2016 jälkeen käyttöön otettuja dieselautoja, joiden osalta Trafi arvioi päästövikahavaintoj en kasvavan.
Toisaalta uudehkojen dieseleiden katsastuksessa tapahtuvia moottorivaurioita ei tarvitsisi pakollisen moottoria rasittavan savutusmittauksen poistumisen vuoksi enää pelätä siinä määrin kuin ennen.
Edellä mainittuja vanhempien ajoneuvojen pakollisiin päästömittauksiin ei ole tulossa muutoksia.
--- Lainaus päättyy ---
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 21.03.2018 kello on 15:06 ---Mikä merkki/malli? Kyllä ne minulla olleet automaatit on vedetty ihan sujuvasti rajoittajalle asti.
--- Lainaus päättyy ---
Ainakin Volvossa on automaattimalleja, joita ei saa ryntäyttää paikallaan
99:
Ainakaan skodan dieseliä ei pysty ryntäyttää, kun moottorinohjaus rajoittaa kuormittamattomana kierrokset max. 2500 rpm.
Tepikka:
Minulla on Volvo v60 hybrid. Vuoden keskikulutus ollut 1.7 litraa sisältäen kaikki ajot. Lisäksitalvikuukaus ina vebaston kulutus. Maksan autosta normi diesel veron ja sähköstä veron. Onko mielestänne kohtuullista valtiovallalta maksattaasama vero, kuin tavallisesta dieselistä?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta