Sivuja:
Toiminto
  • #72331 kirjoittanut "Masi" 31 Mar 2024
  • Ajeltu Cahors nimiseen kaupunkiin.  En ole viinifriikki niin ei siltäkään puolelta.

    Cahors punkku on todella punkkujen parhaimmistoa ;)
  • #72332 kirjoittanut putkimies 31 Mar 2024
  • Oisko sittenkin joku muu vika?
    Oli siina rullaverhossa muutakin, ehkä juuri siksi se oli alhaalla. Mut nyt on jousi löysä.
      Harvempi lienee ajatellut että sama homma on retkipyörissä. Ketju pitää talvisäilytyksen ajaksi asettaa pienimmille hammaspyörille, tällöin ketjun kiristysjouset väsyy vähemmän säilytyksen aikana.
  • #72333 kirjoittanut T-Cat 31 Mar 2024
  • Katsottu ja ihailtu maakotkaa moottorikelkkailun yhteydessä.
  • #72334 kirjoittanut tsahkali 01 Apr 2024
  • Oli siina rullaverhossa muutakin, ehkä juuri siksi se oli alhaalla. Mut nyt on jousi löysä.

    Jouset on kyllä aika tuhtia kamaa, joten omituista jos talvessa löystyy.
    Punkan jalkopäässä on verho ollut alhaalla vuosikausia, pitänee käydä kokeilemassa..   :D
  • #72335 kirjoittanut Ossi66 01 Apr 2024
  • Oli siina rullaverhossa muutakin, ehkä juuri siksi se oli alhaalla. Mut nyt on jousi löysä.
      Harvempi lienee ajatellut että sama homma on retkipyörissä. Ketju pitää talvisäilytyksen ajaksi asettaa pienimmille hammaspyörille, tällöin ketjun kiristysjouset väsyy vähemmän säilytyksen aikana.

    Meillä yleensä aina kaikki verhot kiinni 3-4kk talvisäilytyksen ajan, ei mitään ongelmaa.

    Ota verho irti ja jos jousen pää ei oo karannu, kierrät vaan lisää kierroksia jouseen niin taas toimii 😉
  • #72336 kirjoittanut tsahkali 01 Apr 2024
  • Punkan jalkopäässä on verho ollut alhaalla vuosikausia, pitänee käydä kokeilemassa..   :D

    Kyllä se vielä nousi.
  • #72337 kirjoittanut Aakku 01 Apr 2024
  • Retkipakun testailua ja siistimistä...

    Jääkaapin, astioiden ja vesisäiliöiden pesua, sekä lämmityksen ja jääkaapin koekäyttöä. Äkkiseltään näyttäisi kaikki toimivan. Koelenkki pitää vielä tehdä yöpymisineen uusilla renkailla.
  • #72338 kirjoittanut MRi 01 Apr 2024
  • Laskettu vene vesille ja käyty saaressa mökillä. Omaan rantaan ja laituriin ei vielä päässyt. Onneksi saaren pohjoispuolelta oli jo jäät lähteneet.

    Valtakunnassa oli kaikki hyvin. Mönkkärikin lähti kertalaakista talven jäljiltä käyntiin  Thumb

    Villisikojen jälkiä saa siivota keväällä.  Naapurilla olivat tehneetkin sitten jo vähän enemmän tuhojaan  :o Täytyy tilata suursäkeissä kivituhkaa ja multaa. 12 tn saa paikallinen yrittäjä kuulemma kerralla lautalla vietyä.

    Nopeasti kevät tulee, sitten kuin se tulee  8)

  • #72339 kirjoittanut Yrjö 01 Apr 2024
  •   Kesäpyörällä eka reissu tänään.



    Opeli sai kesäpyörät lauantaina.
  • #72340 kirjoittanut retkeilijä 02 Apr 2024
  • Huomenta vaan!

    Käytiin Juniorin kanssa torpalla pääsiäis-saunassa. Vaihdettiin Golfiin kesärenkaat. Koottiin pyoräteline ja nyt olen jo sähköpyörällä ajellu täällä kaupungilla. Lämmintä ja aurinkoista on ollut. Tänään noudan rouvan Viikistä viereeni. Sitten kylmenee (sää) ja tulee luntakin? Muutun jalankulkijaksi.

  • #72341 kirjoittanut Arska 02 Apr 2024
  • Kävin yöllä viemessä pojan ja perheen Helsinkiin lentokentälle, lähtivät 2kk fugeen
  • #72342 kirjoittanut Alan 02 Apr 2024
  • Ajeltu Cahors nimiseen kaupunkiin. Tästä maasta minä en vaan pidä. Yrittänyt löytää positiivisia puolia. Maisemista niitä ehkä löytää. En ole viinifriikki niin ei siltäkään puolelta.

    Ei sitä kaikesta pidä. Minä en pitänyt Venäjästä silloinkaan, kun 80% kansasta oli siihen suuntaan polvillaan. Positiivisia puolia olen löytänyt kaksi, sinkkiämpärit ja arinakivet. Maisemat lähinnä etoi, poislukien Pietarin Eremitaasin taide ja ehkä Punainen Tori. Enkä ole vodkafriikkikään, kun pakki ei kestä väkeviä.

    En heti muista muuta paikkaa, missä en olisi reissussa viihtynyt.  :D
  • #72343 kirjoittanut MRi 02 Apr 2024
  • Ei sitä kaikesta pidä. Minä en pitänyt Venäjästä silloinkaan, kun 80% kansasta oli siihen suuntaan polvillaan. Positiivisia puolia olen löytänyt kaksi, sinkkiämpärit ja arinakivet. Maisemat lähinnä etoi, poislukien Pietarin Eremitaasin taide ja ehkä Punainen Tori. Enkä ole vodkafriikkikään, kun pakki ei kestä väkeviä.

    En heti muista muuta paikkaa, missä en olisi reissussa viihtynyt.  :D
    Pietarissa tuli käytyä joskus -90 luvun alussa. Ei ole tullut halua toisten käydä, eikä tule. Venäläisten paras tekninen innovaatio on samovaari. Tosin siinäkin on venttiili kopioitu saksalaisilta...

    Turkissa (Istanbul) on tullut käytyä myös kerran. Tai todennäköisesti kaksi. Ensimmäisen ja viimeisen kerran. 
  • #72344 kirjoittanut seppoko 02 Apr 2024
  • Kävin tilaamassa Saaralle 200tkm öljynvaihtohuollon.
  • #72345 kirjoittanut Arska 03 Apr 2024
  • Onneksi ei ainakaan vielä ole satanut lunta enenpää, vaikka onhan sitä luvattu harvase lle päivälle.
    Tuossa oon lueskellut reissu kirjaa erioten venäjän reissuista kuten Laatokka kierroksesta, kun oon potenut polvea enkä pysty nyt purkamaan märkää pois Adriasta niin tuossa aikaisemmin oli juttua etteivät viihtyneet itäisessä naapurimaassa tai Istanbulissa. No meillä on ihan toinen kanta, Viipuria on ikävä ja karjalakin jäi tarkemmin tutkimatta. No minä tuskin enää sinne pääsen.
    Turkkiin on taasen jokavuotinen matka tilattu ja siellä käyn niin kauan kuin pystyn.


Sivuja:
Toiminto