Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Mitäs tänään tehty?
tapani pokkinen:
--- Lainaus käyttäjältä: sipu - 13.03.2012 kello on 20:48 ---huh ku säikähdi ketä mult kyselee
asioit ..
viel tollassii aikas vaikiotki ??? ::)
mut tapsukkainen han se siinä
puhelee ihan mun murteel
jost mäki ymmärän jotta ;)
njaahas jos sit vastais
ei niin varmax tiedox
mut kuitenkin ::)
ihan lyhyesti ja ytimekkäästi vain vastailen
jotta on ne mansikat vaan mun maas parempii
ku naapurin mansikat ... saatika sit mustikat
ja tää juttu on tosi :)
mummin rakas kultamussu 15v
sanoi et ei ole missän niin hyviä mansikoit
ku mimmilla :D
jotta lapsen suust se totuus kuulu
ja kuka sen kissan hännän nostaa
jos ei kissa itse.... lal-lal-laa... töt-tö-röö :)
--- Lainaus päättyy ---
Totta toikin ;D
Mut tää toinen vastaus on kyl pal hiukka vanhempi ja aik proosalliset se menee jotenski näin.
Kun menneinä viikkoina alettiin siirtymään keräily ja metsästys/kalastus-kulttuurista pysyvämpään asutukseen niin verotuksen mukana tuli myös akraari-talous. Siinä maata myllättiin ja kaskea poltettiin, kunnes maa jälleen heikkeni ja piti kasketa uutta viljelysarkaa. Näille entisille kaskimaille, jotka muodostuivat karjan lähihaaksi ilmestyi ja levittäytyi ahomansikka. Nämä talojen ympärillä olevat ja masikkaa luontaisesti puskevat maat katsottiin talon omaksi maaksi. Kun taasen mustikkaa kasvavat maat eivät olleet vielä kenenkään maata; Siis oma maa mansikka ja muu maa mustikka.
Kyl taas sai huomata, et sää sipu ott viel aikas nuori flikka ;) :-* ;D :D
sipu:
--- Lainaus käyttäjältä: tapani pokkinen - 13.03.2012 kello on 20:59 ---Totta toikin ;D
Mut tää toinen vastaus on kyl pal hiukka vanhempi ja aik proosalliset se menee jotenski näin.
Kun menneinä viikkoina alettiin siirtymään keräily ja metsästys/kalastus-kulttuurista pysyvämpään asutukseen niin verotuksen mukana tuli myös akraari-talous. Siinä maata myllättiin ja kaskea poltettiin, kunnes maa jälleen heikkeni ja piti kasketa uutta viljelysarkaa. Näille entisille kaskimaille, jotka muodostuivat karjan lähihaaksi ilmestyi ja levittäytyi ahomansikka. Nämä talojen ympärillä olevat ja masikkaa luontaisesti puskevat maat katsottiin talon omaksi maaksi. Kun taasen mustikkaa kasvavat maat eivät olleet vielä kenenkään maata; Siis oma maa mansikka ja muu maa mustikka.
Kyl taas sai huomata, et sää sipu ott viel aikas nuori flikka ;) :-* ;D :D
--- Lainaus päättyy ---
no juu ???
kyl munst ny alko sellaselt tuntumaanki
onneks
jos en ois ikinuori
oisin varmaankin jossain mulla al ??? laskee ikäänsä sormin :-\ :o
mut kyl ne mummulan ahomansikat olivat niit maailman parhait :-[ kuolaa muistikuvia :D
jotta tuokin on ihan faktaa
mitä laitoit :D
HuruUkkeli:
Koko päivä seurasaaressa välillä Fiiliksellä syömässä ja kahveella hieno ilma +2-3C aurinkoinen vähän kyllä tuulinen mutta kevät tulee tohisten
Olisko tämä punakylkirastas ensimmäisiä paluumuuttajia tänä keväänä lajissaan
Kare:
Terve!
Rouva tuosa illansuusa leipas tuommosen saaristolaistyyppis en leivän. Ainakin mun suusa maistuu hyvältä ;D ;D ;D
ea:
Eilen koeponnistettiin...
kaasuputkisto kulkimesta. Ei vuotoa :)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta