Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Akun virta startatessa.
Haoltu:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 11.03.2018 kello on 18:35 ---Mikä auto?
Ei nuo vanhemmat starttausta lopeta vaikka moottori ei pyörisi virran vähyyden vuoksi.
--- Lainaus päättyy ---
Ford Transit 2,4 TDDI vuosimalli 2005
Haoltu:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 11.03.2018 kello on 19:04 ---Olisko akkukenkien kontaktissa vikaa, tai sitten maajohto löysällä tai menossa poikki.
--- Lainaus päättyy ---
Akunkengät puhdistettu, uusi startti, tutkittu tietoneella (vikakoodit) Ford'eihin perehtyneessä huoltokorjaamossa, polttoainepuoli kunnossa, jne..... Tuloksetta, tällainen tapaus....
Aakku:
^ Onko sitä itse akkua sitten kuormitusmitattu...?
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 11.03.2018 kello on 20:48 ---^ Onko sitä itse akkua sitten kuormitusmitattu...?
--- Lainaus päättyy ---
Nimenomaan, lähimpään akkuliikkeeseen tai Motonettiin. Testaavat akun purkukuormaa. Akku taitaa olla kuskin penkin alla ja siltä osin sen pitäisi lataitua kohtalaisen hyvin, kuitenkin lämpimässä tilassa.
Ei kyllä olisi ensimmäinen joka tuon ikäisenä hyytyy, minulla vaihtui sekä auton että hupipuolen akut 2v takuuajan sisällä
Haoltu:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 11.03.2018 kello on 21:03 ---Nimenomaan, lähimpään akkuliikkeeseen tai Motonettiin. Testaavat akun purkukuormaa. Akku taitaa olla kuskin penkin alla ja siltä osin sen pitäisi lataitua kohtalaisen hyvin, kuitenkin lämpimässä tilassa.
Ei kyllä olisi ensimmäinen joka tuon ikäisenä hyytyy, minulla vaihtui sekä auton että hupipuolen akut 2v takuuajan sisällä
--- Lainaus päättyy ---
Kiitos vinkeistä Kimi ja Aakku. Thumb Samaa itsekin pohdiskelin. Täytyy vaihtaa toinen akku tilalle, ladata kyseinen akku ja viedä kuormitettavaksi. Mutta onko niin ettei akku anna virtaa "ulos," vaikka lataus näyttää täyttä, (full) kuten mittaustulos?
Nimittäin kun latasin akun, seuraavana aamuna asensin paikoilleen, (istuimen alla) starttasin, auto käynnistyi heti. (+ 0 astetta) Tuolloin auto oli ollut ajamatta noin 2 viikon ajan. Seuraavana aamuna alkoi oireilu...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta