Tekniikkakeskustelut > Kaasulaitteet
Kaasupullo räjähti
50 v. vaunuilua:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 10.03.2018 kello on 09:54 ---Kuljettaja oli samasta firmasta....
Oli auton suojassa juuri räjähdyksen sattuessa. Apumies kuoli, kun oli siellä seinän vierellä. Oli juuri tullut taloon harjoittelijaksi.
Kuvaavaa oli, kun istuttiin kahvihuonessa, niin seinän takana vessankansi kolahti kiinni. Tämän seurauksena kuskin kuppi nurin ja kahvit syliin. Jätti siis aika kovia traumoja.
Jatkossa oli aina kylmä rinki, kun keskellä yötä piti lähteä täyttämään tyhjää säiliötä. Kysymys askarrutti päässä, miksi se oli tyhjä.
https://yle.fi/uutiset/3-7608377
--- Lainaus päättyy ---
Kamala kokemus.
Olen antanut nestekaasu kansion MJO33400 ,lle siinä kerrotaan noiden molempien tapahtumien kulku minuuttien tarkkuudella.
Heinolassa kaasun loputtua illalla talonmies oli kytkenyt 11kg pullon järjestelmään ja ohittanut varmuusjärjestelmät .
Nestemäinen nestekaasu valui järjestelmästä kellariin ,kaasuuntui siellä ja pamahti muistaakseni kaksi eri kertaa.
Olin asunut Heinolassa ja kävin tuohon aikaan useamman kerran viikossa Heinolassa.
Hesus:
--- Off-Topic: ---Pari kertaa olen nähnyt kun venäläisiltä rekkakuskeilta on hytit räjähtänyt, tai siis nähnyt ne hytit sen jälkeen.. itse räjähdystä en ole nähnyt. Toinen oli haminan sataman portilla ja toinen (entisen) sompasaaren peltikioskin pihalla.
molemmissa oli keitelty ruokia retkikeittimellä hytissä.
Sompassa oli ainakin mennyt niin että venäläinen oli keitellyt, sammuttanut liekin mutta kaasuhana oli jäänyt vähän auki, lähtenyt kävellen käymään jossain (tulli ainakin oli siinä lähellä) ja kun oli tullut takaisin, avannut ovet niin samalla räjähti kun sisävalot syttyi. Komeesti oli kaikki ikkunat lentänyt yms.
Mutta tää nyt ei liity sinällään karavaanitouhuun, mutta varovainen pitää olla Thumb
jus66si:
Kun katselee tuota videota, missä pullot lentää kuin ohjukset, niin mieleen tuli että mikä pullomalli on turvallisin, jos ajattelee ajoneuvokäyttöä?Komposiitti?Jostain olen joskus lukenut, että se ei räjähdä vaan palaessa reikiintyy.Onko näin? Ja kuinka hyvin komposiittipulloja löytyy sivuventtiilisinä esim?
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: jus66si - 10.03.2018 kello on 18:54 ---Kun katselee tuota videota, missä pullot lentää kuin ohjukset, niin mieleen tuli että mikä pullomalli on turvallisin, jos ajattelee ajoneuvokäyttöä?Komposiitti?Jostain olen joskus lukenut, että se ei räjähdä vaan palaessa reikiintyy.Onko näin? Ja kuinka hyvin komposiittipulloja löytyy sivuventtiilisinä esim?
--- Lainaus päättyy ---
Taitaa olla yx hailee räjähtääkö vai palaa suhinalla. Siinä kohti pitää olla kauempana ja muistaa jättää ne kaasuasennukset ammattihenkilöille.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: jus66si - 10.03.2018 kello on 18:54 --- Ja kuinka hyvin komposiittipulloja löytyy sivuventtiilisinä esim?
--- Lainaus päättyy ---
Ei löydy...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta