Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Transit custom kytkin luistaa
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: iso-juuso - 23.02.2018 kello on 16:06 ---Arvelisin itse, että tuossa on alimitoitetun kokoinen kytkin. Kun vaunua vetää ohjekirjan opastamalla tavalla 5-vaihteella, kierrokset 1750 paikkeilla, luulen että moottorin väännön ja sykäyksien voimasta kytkin luistaa jatkuvasti vähän mutta riittävästi jotta se kuumenee. Kun se lämpenee riittävästi, se lopulta antaa väännölle periksi ja alkaa luistaa kunnolla.
--- Lainaus päättyy ---
Vaikuttaa utopialta. Ei kytkin voi noin toimia, kyllä se lämpiäisi hetkessä.
Muumuupapa:
Kytkimessä saattaa olla myös nestevuoto. Öljyä tai kytkinnestettä pääsee levyjen väliin ja rasituksessa kytkin luistaa.
iso-juuso:
Voiko se kytkin ja vaihdelaatikko lämmetä liikaa - 20 asteen pakkasilla, kun moottoritilan alla on pohjapanssari ja keulassa viimasuojat?
Mietityttää, että miksi se alkaa luistaa pidemmän vaununvedon jälkeen, ja seuraavana aamuna taas pitää normaalisti?
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: iso-juuso - 27.02.2018 kello on 09:50 ---Voiko se kytkin ja vaihdelaatikko lämmetä liikaa - 20 asteen pakkasilla, kun moottoritilan alla on pohjapanssari ja keulassa viimasuojat?
Mietityttää, että miksi se alkaa luistaa pidemmän vaununvedon jälkeen, ja seuraavana aamuna taas pitää normaalisti?
--- Lainaus päättyy ---
Ei mielestäni. Jarruneste kestää koviakin lämpötiloja ja jossain aavikkorallissa nesteen lämpö nousee jo reilusti. Jotenkin ajattelen asian niin että, nesteongelma enemmin ei vapauttaisi kunnolla ja joutuisit pumppaamaan poljinta vaihtaessa.
Jos tuo ei olisi takuunalainen itse kokeilisin nesteiden vaihtoa ja kunnon ilmausta kytkimelle. Miltä poljin tuntuu tilanteessa jossa kytkin luistaa, voisiko työsylinteri olla hiukan jumissa?
Työsylinteri ei palaudu kunnolla ja pääsylinteri imee uutta nestettä piiriin säiliöstä ja tuo ei ajossa tunnu. Oletko seurannut nesteen pintaa säiliössä,
kimi:
Pieni ilmakupla putkistossa voi tehdä hallaa. Ilma laajenee lämmetessään ja saattaisi työntää työsylinterin mäntää hiukan, paljoahan tuo ei vaadi.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta