Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
13-napainen ilman lataussähköä
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 27.01.2018 kello on 07:58 ---
12-napa voi olla kytketyn perävaunun tunnistin. Olen kuullut, että jotkut ovat laittaneet se 12-johdon vaunussa 3-johdon maahan. 12-napa oikein kytkettynä poistaa esim peruutustutkan toiminnasta ja poistaa takaluukun kaukosäätimestä avauksen.
Kuva Volvon 13-napaisen johdatuksesta. Volvossa ei ole kytketty 12-napaa. Kuva suuremmaksi klikkaamalla hiiren vasenta näppäintä kuvan päällä
--- Lainaus päättyy ---
Volvossa TRW boksi tunnistaa parkeista milloin vaunu on perässä ja loppu hoituu ohjelmalla.
aakoo:
--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 27.01.2018 kello on 09:05 ---Siis mistä aloittaja on tullut tähän tulokseen ? Latausvirta ei toimi, jos auto ei ole käynnissä.
--- Lainaus päättyy ---
Yleismittarilla löysin auton rasiasta jatkuvan virran mutten latausvirtaa vaikka auto oli käynnissä.
Tuolla volvon asennus ohjeessa sanottiin:
"Huom!
Vetokoukun ohjausyksikön (TRM) aktivoimiseksi pitää vähintään kahden valonlähteen (polttimon) olla kytkettynä. Tämä voi tapahtua kytkemällä perävaunuliitännän testivarustus tai perävaunu. "
Huomenna jos ehdin, kytken vaunun kiinni ja mittaan vaunun liitinrimalta josko latausvirtaa tulisi kun valoista tulee kuormaa ohjain yksikölle, äsken pelkkää autoa mittaillessa sulakelaatikossa oleva rele ei päästänyt virtaa lävitseen.
Pistorasialle menee 8 ihan ohutta johdinta 1 harmaa paksumpi ja nipusta erillään 2 paksua johdinta joista valkoinen on maa ja oranssi menee jatkuvan virtaan.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 27.01.2018 kello on 19:03 ---Katsoitko tuon asennusohjeen?
Trailer liittimelle laitetaan vain yksi johto ja lisätään vain yksi sulake. Jos sarjassa olisi myös lataus, miksi sitä ei ole asennusohjeessa.
Mun autossa sinne laitetaan molemmat erikseen.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä sinne useampi +ja- menee, mulla tulee akulle ja jääkaapille molemmille erikseen.
Aloittajalla kyllä eri ikäinen kuin meillä , siitä en tiedä mutta tuskimpa Göteborgissa on suosikki vetoautosta vähennetty nastoja.
Onhan tuossa ohjeessa 9 ja 10 plussat 3 ja 11 miinukset
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 27.01.2018 kello on 21:07 ---Kyllä sinne useampi +ja- menee, mulla tulee akulle ja jääkaapille molemmille erikseen.
Aloittajalla kyllä eri ikäinen kuin meillä , siitä en tiedä mutta tuskimpa Göteborgissa on suosikki vetoautosta vähennetty nastoja.
Onhan tuossa ohjeessa 9 ja 10 plussat 3 ja 11 miinukset
--- Lainaus päättyy ---
Ei se ole ohje vaan 13-napaisen kytkentä.
Jos sinne ei laiteta molempia, huonosti se toimii.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 27.01.2018 kello on 22:01 ---Ei se ole ohje vaan 13-napaisen kytkentä.
Jos sinne ei laiteta molempia, huonosti se toimii.
--- Lainaus päättyy ---
Tuo on lainaus Volvon omasta asennusohjeesta. Enkä usko että siitä voi vahingossa jättää jonkun kytkemättä.
Tahallaankin joutuisi piuhan katkaisemaan. Kun johtosarjan kaapeli menee valmiiseen purkkiin.
Tietenkin purkin on voinut jopa tuhota jonkinlaisilla hilavitkutinvirityk sillä ?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta