Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Talvisuojien käyttö

<< < (3/4) > >>

Ruuteri:
Kaasuasentajahan löytyy joka toisesta torpasta... No vitsi,vitsi. Tuotapa en aatellutkaan. Meinasin et mujua on myös kaapin alla,mutta saahan ne enimmät ympäriltä pois.

MattiK:
Mites noiden talvisuojien käyttö ajon aikana.
Kun kaappi kaasulla, niin alempi suojahan estäisi ajoviiman pääsyn palopesään varmistaen sen ettei liekki sammu ja jätski sula.

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: MattiK -  8.06.2018     kello on 09:39 ---Mites noiden talvisuojien käyttö ajon aikana.
Kun kaappi kaasulla, niin alempi suojahan estäisi ajoviiman pääsyn palopesään varmistaen sen ettei liekki sammu ja jätski sula.

--- Lainaus päättyy ---
Kyllä minä olen toistuvasti vuosia käyttänyt. Talvella ylä- ja alaritilässä, kevät/syksykeleissä (muuta plusaste) vain alempaa. Toimii ainakin tässä versiossa, jossa alareunaan jää selkeä ilmarako (1. rivi)

Ruuteri:
Liekki on niin hyvin suojattu, et se kyllä palaa ilmankin. Meikän jääkaapissa ei ollut ongelmana talvisuojat,vaan ruostemuju kaasuputkessa, ennen poltinta...

Vaeltaja:

--- Lainaus käyttäjältä: Ruuteri -  8.06.2018     kello on 09:52 ---Liekki on niin hyvin suojattu, et se kyllä palaa ilmankin. Meikän jääkaapissa ei ollut ongelmana talvisuojat,vaan ruostemuju kaasuputkessa, ennen poltinta...

--- Lainaus päättyy ---

Harvemmin jääkaapin polttimen sammumista tapahtuu, jos kaapin ritilät ovat auton oikeassa kyljessä. Takaseinällä olevat ritilät saattavat herkemmin päästää erilaisia painevirtauksia polttimelle päin, jolloin poltin saattaa sammua. Itse kokeilin paineilman kanssa, suuntaamalla paineilma virtausta eri suunnista alaritilän editse ja kohti ritilää. Aika herkästi sai liekin sammumaan joistakin suunnista tulevilla ilmavirtauksilla.

Jos talviritilä tuntuu estävän liikaa kaapin taustan ilman kiertoa, niin voihan kapeamman muovilevy suikaleen laittaa ilmastointiteipillä alaritilän yläosan peitoksi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View