Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit
Talvisuojien käyttö
Ruuteri:
Autossa tuli ko suojat mukana,2kpl. Luin ohjeesta,että alle 10 asteen suojat voi laittaa paikoilleen. Nyt on poijat Norjassa,ja soittelivat, että kaapin lämpö n. 10, vaikka termari täysillä. Kerroin ohjeeksi,että ottakaa suojat pois. Sehän auttoi. Nyt termari asennossa 2 ja jääkaapissa 0. Nii ja Norjassa n. 0 keli. Suojia ei voi asentaa väärin. Onko normaalia ja mikä idea noilla suojilla on ,jos kaappi ei viilene kunnolla.
88k5:
Tuntematta tapausta, voivathan se suojat olla liian peittävät, ja kauppalämmintä janojuomaa työnnetty kaapintäydeltä kerralla..
Itse en pidä kuin ajossa (ja jos auto seisonassa) molempia suojia, mikäli kaappi käytössä. Ylempi poissa, ellei pakkasta lähelle kymppiä.
Meikä versiossa suojien alaosat auki. Alempi estämässä liikaa jäähtymistä ja talvipuhurien vaikutusta. Pakoputki on ylemmässä ritilässä, eikä sen suoja tietenkää tuki tätä. Mutta tarkkailtua tulee tilannetta, lämpiääkö yläritilän suoja liikaa - ja tietty onko kaappi riittävän kylmä (+5 C), ei kuitenkaan liki pakastin..
Ruuteri:
Tyhjä oli kaappi alkuun. Tosin syksyllä kylmeni (ja tyhjeni) lämpimät janojuomatkin ja makkarat aika sukkelaan lämpöseen kaappiin laitettuna Thumb Mut lähinnä ihmetyttää valmistajan ohjeistus suojien käytöstä..
88k5:
Mulla ohjeistaa kyllä myös, mutta en ole kaapin lämpenemistä tavannut (joskin herkästi otan ylemmän suoja pois). Tuossa näkyy alareunan rakokin.
Isommassa kaapissa näkyy käytetyn vain alemmassa suojaa..
K.E.V:
Käytäntöjä eri kaapeissa erilaisia. Minulla on yläluukku katolla ja iso ritilä. Siihen ei saa laittaa mukana tullutta umpinaista talvisuojaa kuin alle 0:n lämpötilassa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta