Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit
Jääkaappi kaasulla vai kompressorilla?
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 21.01.2018 kello on 12:32 ---Nythän on kysymyksessä kompurakaappi. Vaikka se käydessään ottaa tuollaisen virran, niin kauanko se käy ja kauanko huilaa? Käyntiajat ovat melko lyhyitä.
Minulla ollut kompuralaatikko, 40 litraa, kävi n. 20 asteen lämpötilassa n. 10% ajasta.
--- Lainaus päättyy ---
Tuollainen pieni kompurakaappi mulla on retkuiluautossa....
Eipä se paljoa kuluta. Reissussa se on aina kytkettynä. Paikallaan ollessa 80W kenno tuottaa kesällä enemmän, kuin mitä tuollainen pieni kaappi kuluttaa. Vielä kun se on arkkumallinen, niin pitää kylmänsä avattaessakin. Harvakseltaan hurahtaa käyntiin.
Isommista kaapeista ei ole käsitystä.
Hesus:
juu ei varmana kuluta mitään 4-5ampeeria kokoajan, mainostavat jotain parikymmentä ah vuorokaudessa, eli alle 1A keskimäärin.
mulla on ollut usein rekassa kompurakaappi päällä viikonlopun yli, eli jotain 60tuntia ilman mitään lisävirtaa, eikä ole vaikuttanut mitenkään käyntiinlähtöön, tietty akusto on aika iso.
Jos ei sitä availla/lisätä lämmintä juomaa koko ajan niin eipä se kompura paljon käy.
Vaunussakin on kompurakaappi, mutta sen käytöstä ei ole vielä paljon kerrottavaa kun ei ole vielä edes akku paikallaan.
Kisällimatkaaja:
Eipä se kaasujääkaappi paljoa kaasua vie. Jos puskailee niin ei sitä toista kaasupulloa muutenkaan voi pois jättää, on se niin ikävää yöllä lähteä kaasupulloa huoltikselta hakemaan. Kaasu kun loppuu kuitenkin yöllä. :laugh: :o
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: ktako - 21.01.2018 kello on 12:08 --- Loka-maaliskuun välisenä aikana ottasin pikku agren vahvistukseksi kun auton omasta laturistakaan ei ole isommin apua.
--- Lainaus päättyy ---
Miksi ei muka olisi? Tuleehan sieltä sähvöä kun hetken käyttää.
Kotikaapin teoreettinen vrk kulutus on luokkaa 0,25 kWh, siitä voi laskeskella tarvetta.
Intikan hyötysuhde luokkaa 90%.
Pitää vaan muistaa, että kompuran käynnistyspiikki on luokkaa 'älytön', joten intikan on oltava luokkaa 1000w<
--- Lainaus käyttäjältä: ktako - 21.01.2018 kello on 12:08 ---Toinen juttu on käykö siten kotiin myytävät halpamallikaapit autokäyttöön tärinän,kylmyyden keston ja fyysisen koon vuoksi,
--- Lainaus päättyy ---
Meillä on takatallissa pakastin.
Kuljetetaan sillä koiranruokaa, kalaa, lihaa ja marjoja eesstaas.
Toistaiseksi se on toiminut.
Pakastimmia/jääkaappeja on monen kokoisia.
Rauzi:
Mulla on mökillä niin iso jenkkikaappi kun markkinoilta löytyy. Ja 11kg putelilla kuukausi. Ei paha.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta