Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Jääkaappi kaasulla vai kompressorilla?

<< < (3/6) > >>

ktako:
Riippuu tietysti kaapin koosta ja onko siinä pakastin sekä paljonko sitä avataan ja lisäillään lämpimiä ruokia. Jääkaappia kun auotaan päivän mittaan melko paljon ja pystyssä ollessaan kylmät karkaa joka aukaisulla ulos.
--- Lainaus käyttäjältä: Trailer Trash Hesus - 21.01.2018     kello on 12:52 ---juu ei varmana kuluta mitään 4-5ampeeria kokoajan, mainostavat jotain parikymmentä ah vuorokaudessa, eli alle 1A keskimäärin.

mulla on ollut usein rekassa kompurakaappi päällä viikonlopun yli, eli jotain 60tuntia ilman mitään lisävirtaa, eikä ole vaikuttanut mitenkään käyntiinlähtöön, tietty akusto on aika iso.

Jos ei sitä availla/lisätä lämmintä juomaa koko ajan niin eipä se kompura paljon käy.

Vaunussakin on kompurakaappi, mutta sen käytöstä ei ole vielä paljon kerrottavaa kun ei ole vielä edes akku paikallaan.

--- Lainaus päättyy ---

Varmaan totta että käy erittäin vähän jos kaapin ovi kiinni koko ajan. 60 tunnilla tuommonen satasen akku alkaa olla jo aika tyhjä. Rekassa vähän eri juttu.

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 21.01.2018     kello on 12:43 ---Tuollainen pieni kompurakaappi mulla on retkuiluautossa....

Eipä se paljoa kuluta. Reissussa se on aina kytkettynä. Paikallaan ollessa 80W kenno tuottaa kesällä enemmän, kuin mitä tuollainen pieni kaappi kuluttaa. Vielä kun se on arkkumallinen, niin pitää kylmänsä avattaessakin. Harvakseltaan hurahtaa käyntiin.
Isommista kaapeista ei ole käsitystä.

--- Lainaus päättyy ---

Hyvä vaihtoehto jos pienillä paneeleilla ja pienellä kaapilla pärjää. Arkkumallit varmaan tehokkampia, kun ei kylmä niin helposti karkaa avatessa kelle se vain sopii tilaan.
Olen sitä mieltä, jos päättää paneelit laittaa ja jos vain tilaa on ja painot sallii niin samalla sen laittaa vähän isomman paneelin, hinnassa (saa jo alle €/ W) kun ei niin hirveä ero enää ole kun se kuitenkin jossain vaiheessa tehontarve lisääntyy.   ^-^

ktako:

--- Lainaus käyttäjältä: Rauzi - 21.01.2018     kello on 13:39 ---Mulla on mökillä niin iso jenkkikaappi kun markkinoilta löytyy. Ja 11kg putelilla kuukausi. Ei paha.

--- Lainaus päättyy ---
Kaasussa on poweria Thumb

zami:
 Jääkaapin koko tulisi olemaan noin 1 metriä korkea eli  vastaava kuin nykyinen. Pakastinta ei välttämättä tarvi  Kyllä siinä painot taitaa tulla vastaan 2000 luvun Solikan kanssa. Kaasu kaappi houkuttaa mutta sähkön tarvekin lisääntyy lasten kasvaessa.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: ktako - 21.01.2018     kello on 13:54 ---Varmaan totta että käy erittäin vähän jos kaapin ovi kiinni koko ajan. 60 tunnilla tuommonen satasen akku alkaa olla jo aika tyhjä.

--- Lainaus päättyy ---

Kaapeille ilmoitetut kulutukset on kyllä 'jokapäiväiselle käytölle', ei niin että ovi on aina kiinni.
Se satasen akku kestänee 2,5-3 vrk, kaapista riippuen.
Pitääkin etsiskellä kulutusmittatri, jotta näkee mitä pakastin vie.

RR:
Mulla on normikorkea tavallinen verkkojännitejääkaa ppipakastin autossa, oli halvin mitä oli markkinoilla, eli ns. Laatukaappi ei ole kyseessä. Vasta n. Vuosi menty, kestävyydestä ei vielä voi sanoa.

Jos on pidempi pilvinen/sateinen jakso niin akuista loppuu eväs jossain vaiheessa, oli niitä miten paljon vaan, ja paneeleiden tuottama teho jää matalaksi, silloin pitää akkuja ladata muilla tavoin

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View