Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Akkujen jatkuva lataaminen / EBL 99
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: smy - 31.12.2017 kello on 13:07 ---Jännitteet mitattu tupakansytytinpisto kkeista eli ei kovin luotettava/tarkka mittaus:
Auton akku: Vaihtelee 12.7 ja 13.2V välillä.
Hupiakku: 13.7V tuntumassa.
--- Lainaus päättyy ---
Nuo laturinkin renkkaa silloin tällöin, ennenkin akkuja pilanneet.
Onko sulla mahdollista lainata/ostaa oikeaa yleismittaria? Sillä saa tarkemmat mittaukset. sitten voit kysellä miten mitataan, ellet muista koulu ajoistasi. Myös Whats App kuvapuhelu tutulle karavaanarille (netistäkin) voisi helpottaa asiaa?
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 8.01.2018 kello on 18:25 ---Jos akussa on yksikin kenno osittain oikosulussa niin muut kennot kiehuu normaalilataus jännitteellä.
--- Lainaus päättyy ---
Kennovika yleensä ilmenee, jos ei nuutamaan päivään lataa, jännite tippuu pysyvästi alle 12.5 V., tai vähäisellä käytöllä päivässäkin, reilummalla käytöllä heti.
On mennyt ohi, että minkä verran käytät 12 V. virtaa, entä montako akkua sulla on käytössä?
Oma tapa on latailla vain tarvittaessa kotipihassa--tuolla puskissa ei ollenkaan--eikä tuttavien mökeilläkään. Tosin aina mukana nykyaikainen roikka, johon molempiin päihin adapteri, mökkitalkoissa käytettykin rakennushommiin.
smy:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 8.01.2018 kello on 22:23 --- Nuo laturinkin renkkaa silloin tällöin, ennenkin akkuja pilanneet.
Onko sulla mahdollista lainata/ostaa oikeaa yleismittaria? Sillä saa tarkemmat mittaukset. sitten voit kysellä miten mitataan, ellet muista koulu ajoistasi. Myös Whats App kuvapuhelu tutulle karavaanarille (netistäkin) voisi helpottaa asiaa? Kennovika yleensä ilmenee, jos ei nuutamaan päivään lataa, jännite tippuu pysyvästi alle 12.5 V., tai vähäisellä käytöllä päivässäkin, reilummalla käytöllä heti.
On mennyt ohi, että minkä verran käytät 12 V. virtaa, entä montako akkua sulla on käytössä?
Oma tapa on latailla vain tarvittaessa kotipihassa--tuolla puskissa ei ollenkaan--eikä tuttavien mökeilläkään. Tosin aina mukana nykyaikainen roikka, johon molempiin päihin adapteri, mökkitalkoissa käytettykin rakennushommiin.
--- Lainaus päättyy ---
No yleismittarin käyttö kyllä aika tuttua ja jopa löytyy. Tosin ei reissussa mukana kun unohdin.
Autossa nyt 100Ah akku (vapaa-ajan motonet). Ja 95Ah akku ducatossa.
Molemmat uusittu viime kesänä noin 5v iässä.
Campingeillä olen sähkössä, puskassa 12v ja hupiakkuun on liitetty 1000W halpa invertteri jolla käytellään kahvinkeitintä, mikroaaltouunia ja ladataan läppäreitä.
Itse miettinyt tuotakin kuinka homma toimii kun hupiakku tyhjä, auton akku täysi.Sitten laitetaan auton moottori käyntiin.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: smy - 8.01.2018 kello on 22:32 ---Itse miettinyt tuotakin kuinka homma toimii kun hupiakku tyhjä, auton akku täysi.Sitten laitetaan auton moottori käyntiin.
--- Lainaus päättyy ---
Ei se laturi sinne rajattomasti virtaa työnnä.
megaman:
Eipä taida nykyiset älylaturit olla yhtä kestäviä, kuin vanha kunnon Matti. Mulla vaunu on 18 vuotias ja Matti on ollut viimeiset 10 vuotta kokoajan päällä.
Mulla on yksi Benton älylaturi mykistynyt alle 5 vuotta vanhana satunnaiskäytössä. Exide 7A on vielä toiminnassa. On hyvä laite.
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: smy - 8.01.2018 kello on 22:32 ---... puskassa 12v ja hupiakkuun on liitetty 1000W halpa invertteri jolla käytellään kahvinkeitintä, mikroaaltouunia ja ladataan läppäreitä.
Itse miettinyt tuotakin kuinka homma toimii kun hupiakku tyhjä, auton akku täysi.Sitten laitetaan auton moottori käyntiin.
--- Lainaus päättyy ---
Helpoin "korjaus" olisi siirtyä kahvinkeitossa kaasuun. Pressopannu, pulputuspannu eli perkolaattori tai tavallinen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta