Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Akkujen jatkuva lataaminen / EBL 99

<< < (8/10) > >>

smy:
Olen käsitykseni mukaan ilmoittanut jännitteet ja kaikki mitä itse keksin.
Vastausta ei kuitenkaan ole:
a) onko akun jatkuva lataaminen hyväksi
b) onko ebl jännite ok
c) onko ducaton laturin antama jännite ok

B JA C ok käsitykseni mukaan. Olen itse myös käynyt sähköpuolen ammattitutkinnon aikoinaan. Lisäksi erinäisen määrän opintoja insinööripuolelle. En valmistunut ikinä kun töitä oli liikaa...

d) miksi akku keittää on mysteeri

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: Antza0 -  7.01.2018     kello on 22:29 ---Aika loivaotsaista yrittää puuttua epäolennaisiin asioihin asian jo mentyä ohi, ja yrittää saada äänensä kuuluviin joka paikassa. Sulla taitaa olla liikaa aikaa?

Mun osaltani tämä oli sit tässä.

--- Lainaus päättyy ---
Hiekkalaatikkokamaa.

Tämäkin keskustelu olisi jatkunut asiallisena ellet olisi nillittänyt kirjoituksestani. Kumpikohan tässä on puuttunut epäolennaisuuksiin? Minä kirjoittaessani sähköstä akun latauskeskustelussa vai sinä kirjoitukseni sopvuudesta aiheeseen?

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: smy -  7.01.2018     kello on 23:38 ---Olen käsitykseni mukaan ilmoittanut jännitteet ja kaikki mitä itse keksin.
Vastausta ei kuitenkaan ole:
a) onko akun jatkuva lataaminen hyväksi
b) onko ebl jännite ok

--- Lainaus päättyy ---

A: Akkuahan ei 'ladata' jatkuvasti, vaan laturi huilaa välillä ja käy sitten kurkistamassa missä mennään. Homma on siis ok.
B: On.

Rölli:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  8.01.2018     kello on 10:16 ---A: Akkuahan ei 'ladata' jatkuvasti, vaan laturi huilaa välillä ja käy sitten kurkistamassa missä mennään. Homma on siis ok.
B: On.

--- Lainaus päättyy ---
mielestäni akkua voi "ladata" jatkuvasti esim 13.6 voltin jännitteellä jolloin itse purkautuminen loppuu ja akku ei ota oikeasti lataus virtaa... jos ylläpito jännite on liian suuri se laturi lataa liian paksulla VIRRALLA, sorry pakko piilo juttuilla ,;n nussioille

mjo33400:
Jos akussa on yksikin kenno osittain oikosulussa niin muut kennot kiehuu normaalilataus jännitteellä. EBL-laturit ovat automaattilatureita ja eivät ylilataa akkua vaikka ovatkin koko ajan akussa kiinni. Muistaakseni max-latausjännite on 14,4 volttia ja siirtyy aikanaan ylläpitoon ( 1 tai 6 tuntia ) 13,8 volttia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View