Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Matkailuauton vaihto vaunuun

<< < (5/43) > >>

MRi:

--- Lainaus käyttäjältä: juzzi -  1.01.2018     kello on 11:27 ---Pahoittelut kysymysten tulvaa. Kysyn mieluummin täältä kokeneilta käyttäjiltä asioista ennen kuin menen vaunuliikkeen myyjän kanssa juttusille. Voi sitten myyjälle edes yrittää esittää viisasta  :D

--- Lainaus päättyy ---

Kysy vaan rohkeasti myyjiltäkin. Niin sitä omaa vaunua (ja samalla sitä ensimmäistä) hankkiessani itsekin tein. Ei ole tyhmiä kysymyksiä.

Oman vaunun ostin tuossa aiemmin linkissä olleesta Kempeleen Rinta-Joupin Autoliikkeestä. Ei ole kuin pelkkää positiivista sanottavaa kaupanteosta, luovutuksesta ja sen jälkeisestä jälkimarkkinoinnist a. Meillä Marika oli liikkeenhenkilöistä se jonka kanssa asioitiin.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: juzzi -  1.01.2018     kello on 11:27 ---Uudenvuoden aatosta selvitty yllättävän vähillä vaurioilla ja heti vaunut mielessä.. Pitäisiköhän hankkia elämä  ::)

Tämä kysymyshän olisi pitänyt kysyä ihan ensimmäiseksi, eli mitä pitäisi ottaa huomioon tai kysyä myyjältä vaunua ostaessa?
Kosteustarkastus ainakin, entäs kaasun tiiveystarkastus? Onko vaunuissa jotain huolto ohjelmaa tms. ?
--- Lainaus päättyy ---
Esim oma kulkimeni on vuosittain huollettu ja vuosittain kosteusmitattu , kuvana on pysynyt.
Näistä tietenkin mustaa valkoisella, hyvä myydessä esittää ostajalle jolla piikkimittari piilossa housuntaskussa ;)

--- Lainaus käyttäjältä: juzzi -  1.01.2018     kello on 11:27 ---Ikuisuus kysymys; alde vs. truma? Lämppärin tehotarve? Autossa voi sanoa, että talvikäyttöön tarvitaan kovilla pakkasilla 6 kw truma, mutta miten vaunussa?
Tarkoitus ei ole kovimmilla pakkasilla reissata, lähinnä syksyä alkutalveen ja alkukeväällä/lopputalvena hyvissä ajoin retkikunta liikkeelle :)
--- Lainaus päättyy ---
Itse tykkään nestekiertoisesta keskuslämmityksestä jossa myös nestekierto lattiassa. Tällöin on mukavan tuntuinen jalan alla myös vaikkapa pelkällä kaasulämppärillä .
Esim Alde 3*** on tällainen jos vaunu on pohjoismaalainen.

--- Lainaus käyttäjältä: juzzi -  1.01.2018     kello on 11:27 ---Oma tietämättömyys pomppaa esiin vähän väliä, esim. viimeksi emäntä sanoi, että tiedänkö ettei kaikissa vaunuissa ole saatavilla välttämättä lämmintä vettä.. No en tiennyt, oletin ilmeisesti väärin, että koska autoissa lämmin vesi on aikalailla vakiotavaraa, niin myös vaunuissa.
Akku vaunussa varmaan on vakiovaruste? Entäpä raikasvesisäiliö? Harmaavesisäiliön puute joissain vaunuissa on jo tullut selväksi.
--- Lainaus päättyy ---
Alde 30** lämppäriin kuuluu aina lämminvesi vakiona, samoin osassa Trumatic lämppäreitä on jokin vedenlämmitinpytty.
Pohjoismaalaisissa vaunuissa on kiinteä raikasvesisäiliö, jätevesisäiliö sisätiloissa mikä tyhjennetään vaunun alta hana kääntämällä.
Muissa vaihtelevia ratkaisuja , yleensä irtosäiliö joka asetetaan likavesiputken alle kun pysähdytään

--- Lainaus käyttäjältä: juzzi -  1.01.2018     kello on 11:27 ---KEV: minulla ei ole harmainta hajua eri laatikoista vetoautoissa joten en itse suinkaan ole skeptinen sen kummemmin automaatille kuin manuaalilaatikolle.
--- Lainaus päättyy ---
Lainasin tuon skeptinen sanan sinulta itseltäsi, kuten aiemmin näkyy lainauksessa

--- Lainaus käyttäjältä: juzzi -  1.01.2018     kello on 11:27 ---Pahoittelut kysymysten tulvaa. Kysyn mieluummin täältä kokeneilta käyttäjiltä asioista ennen kuin menen vaunuliikkeen myyjän kanssa juttusille. Voi sitten myyjälle edes yrittää esittää viisasta  :D

--- Lainaus päättyy ---
Sillähän hyvä aloittaa ja täältä saa monilta paljon tietoa

pamaus:

Jos ensikertaa on menossa vaunukaupoille, niin suosittelen vahvasti, että ottaa mukaan kaveriksi sellaisen, joka on asiaa harrastanut aikaisemmin.

Pohjoismaalaiset vaunut ovat hyviä myös talvella, kyllä vielä listaan laittaisin LMC ja Detskun.

LMC:ssä on myös malleja joissa on vesikeskuslattialäm mitys ja likavedet sisällä ym ym.

Ja kuten olen edellä todennut se on aivan sama vetääkö manuaalilla vai automaatilla. Kummasta vain itse tykkää.

Alan:
Itse en yhden vaunun ja matkailuauton jälkeen ostaisi enää vaunua ilman sisällä olevaa jätevesisäiliötä. Niin syvältä se säiliön kanssa pelaaminen liikkuvalle karavaanarille mun mielestä oli, vaikka oli iso 40 litran pytty.

Manuaalilla ja etu- tai takavedolla pärjää hyvin, mutta toimivien automaatin ja nelivedon makuun kun pääsee, niin paluuta ei kovin monella ole.

Kyllä onnistuin vaunun kanssa käryttämään kytkintä ja jäämään kiinnikin kerran. Nykyisellä veturilla ei olisi mitään ongelmia.

Mulla oli kolmen vuodenajan Knaus. Sillä pystyi tilapäisesti yöpymään pakkaskeleilläkin, mutta jos aikoo hiukankin enemmän talvella käyttää, niin en suosittele sitä enkä muita vastaavia.

Yrjö:
  Näin omalta kannalta:
  Automaattilaatikoll a kun oon ajanut vain satunnaiasesti, ja kädet ja jalat toimii jotenkin, en sitä kaipaa, kun vain ylämäkeen peruuttaessa.
  Nelivetoa kaipaan kun pistän ketjuja alle, eihän etuvedolla pääse kummoisestakaan mäestä liikkeelle.
   https://karavaanari.org/index.php/topic,3269.msg394048.html#msg394048
  Harmaavesisäiliöstä en luopuisi, sisällä olisi parempi, kun tuo meidän alustassa oleva, tosin silläkin on menty syys/kevättalven reissut.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View