Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Matkailuauton vaihto vaunuun

<< < (37/43) > >>

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: Yojimbo -  1.03.2018     kello on 15:25 ---Njoo, mutta kun kyselin aiemmin uuteen vaunuun vaihtoa, niin tuli kovasti paljon selityksiä siitä miten alvit vaikuttaa ja ei voi antaa niin hyvää hyvitystä autostamme kuin jos vaihtaisi käytettyyn. Tiedä sitten totuudesta. Mutta kieltämättä tuo kyseinen vaunu olisi, mikäli hinta olisi sama, ihan hyvä vaihtoehto sekin.

--- Lainaus päättyy ---

No meillähän tämä vaihto meni niin että ensin myytiin as.auto pois ja rahat kerinneet hyvä että tililllä pyörähtämään kun jo maksettiin vaunu saksalaiselle Dethleffs-kauppiaalle tilisiirtona ;D

Mutta siis tällä hetkellä saksassa näyttäisi olevan 53 kpl noita samoja 495 QSK malleja, pyynnit alk. 17.000€ uutena josta kauppias tietty pikkasen tinkasee. Ja kun tuosta omastamme tosiaan lopulta maksettiin 16.500;- kauppiaalle, niin aika tarkka 2.000;- meni siis siihen kaikkeen välittäjän palkkioihin, laivarahteihin yms. ennen kuin vaunu oli Vuosaaren satamasta ulkona = aika lähelle tuota samaa lopputulosta veikkaisin tänäkin päivänä siis päästävän Thumb
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.m akeId=7300&makeModelVariant1.m odelDescription=c%27go+495+qsk&maxPowerAsArray=KW&minPowerAsArray=PS&scopeId=MH&usage=NEW

Ja jos mitenkään oma aikataulu antaa periksi, niin auto laivaan ja Saksaan itse hakemaan => laivaliput ees-taas maksavat vain luokkaa 1/3 siitä mitä pelkästä vaunusta joutuu maksamaan rahtia + huolintamaksua - eikä pidä unohtaa mitä kaikkea muuta edullista sillä reissulla vaunuun lastiksi mukaan voi tarttua, onhan tuolla meidänkin vaunulla peräti 500kg kantavuutta ;D

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Yojimbo -  1.03.2018     kello on 15:25 ---Njoo, mutta kun kyselin aiemmin uuteen vaunuun vaihtoa, niin tuli kovasti paljon selityksiä siitä miten alvit vaikuttaa ja ei voi antaa niin hyvää hyvitystä autostamme kuin jos vaihtaisi käytettyyn. Tiedä sitten totuudesta. Mutta kieltämättä tuo kyseinen vaunu olisi, mikäli hinta olisi sama, ihan hyvä vaihtoehto sekin.

--- Lainaus päättyy ---
Ei kyllä mun matikkapäällä ymmärrä miten se alv vaikuttaa yksityisen kanssa kauppoja tehdessä. Olis sanonut ettei uuden kanssa pysty kusettaan yhtä suurta välrahaa, kun uudesta ei voi kiskoa ylihintaa.  ;D

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec -  1.03.2018     kello on 16:26 ---Mutta siis tällä hetkellä saksassa näyttäisi olevan 53 kpl noita samoja 495 QSK malleja,
--- Lainaus päättyy ---
Ja Suomessa 1 kpl ?

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 -  1.03.2018     kello on 16:32 ---Ei kyllä mun matikkapäällä ymmärrä miten se alv vaikuttaa yksityisen kanssa kauppoja tehdessä. Olis sanonut ettei uuden kanssa pysty kusettaan yhtä suurta välrahaa, kun uudesta ei voi kiskoa ylihintaa.  ;D

--- Lainaus päättyy ---

Firma ostaa maailmalta vaunun ja tuo sen maahan, myydessään (vaihtaessaan) sen marginaaliverollise en käytettyyn joutuu tilittämään 24% bruttohinnasta valtiolle.
Eli älkää unta nähkö että kukaan kauppias tökkää a-auton uuteen vaunuun päittäin  ::)

Käytettyyn vaihtaessa liike maksaa saamastaan välirahasta marginaaliveron 24% valtiolle

Catiska:
Kyllä helpointa on myydä itse a-auto ja ostaa vaunu. Itse tuossa hitusen aikaisemmin olin samassa tilanteessa. Kyselin vaihtoja jne. Sitten laitoin toissa sunnuntaina ilmoituksen nettiin ja torstaina minulla oli jo rahat näpissä.
Siitä oli sitten hyvä valkata haluamansa vaunu.

Meidän tapauksessa kun haluttiin neljän vuodenajan vaunu, ei kanattanut Saksasta hakea, Suomesta sai halvemmalla. Näin olisi ollut myls ylivuotisen detskun kanssa tilanne. Kesämallin detskut on sitten toinen juttu, niitä kun ei taida kukaan virallisesti tänne tuoda.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska -  1.03.2018     kello on 18:06 ---Meidän tapauksessa kun haluttiin neljän vuodenajan vaunu, ei kanattanut Saksasta hakea, Suomesta sai halvemmalla. Näin olisi ollut myls ylivuotisen detskun kanssa tilanne. Kesämallin detskut on sitten toinen juttu, niitä kun ei taida kukaan virallisesti tänne tuoda.

--- Lainaus päättyy ---

Edelleen suurin ostajakunta tahtoo sen jossa talvellakin tarkenee - haastavat jälkimarkkinat on kesämallilla, jos siitä tahtookin luopua.

Vielä tämäkin vaunu Vaihdettaessa me tarvittiin vain kolme vuodenajan vaunua. Sellaisessa saattaisi olla kylmä tulevalla viikolla ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View