Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

En pääse autooni sisään

<< < (3/9) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan -  7.12.2017     kello on 12:40 ---Sen saa auki ”yleisavaimella” eli avaimella, joka ponnauttaa koko lukkopesän irti. Merkkihuollossa on.

--- Lainaus päättyy ---

Sopivalla liuskalla mittaisi, kuinka syvälle yleisavain menee (painamalla).
Sitten edelle sopiva pala ja oikea avain perään.

Ihan teoriaa, kunhan mietin.   8)

Timontti:
Paljon KIITOKSIA kaikista neuvoista! Ongelma ratkesi itsestään eli se jumiutunut lukko avautui tänään noin klo 13 aikaan sillä avaimella, jolla sitä normaalisti käytän. Se avautui vielä tavallista herkemmin, kun olin sen illalla aseöljyllä voidellut. Avautuessa lämpötila oli noin +4 astetta, kun illalla ja aamulla oli muutama aste pakkasta. Ei se lukko silloinkaan jäässä ollut,  mutta ehkä ne lukon sisäkalut reagoivat lämpötilan muutoksiin keskenään eri tavoin.

Ennen lukon avautumista olin sopinut Karavaanarin tiepalvelun välittämän hinausliikkeen kanssa, että hinuri tulee klo 14 mennessä. Heillä on kuulemma menetelmät, joilla lukittujen autojen ovet saadaan auki. Ehdin peruuttaa sen tilauksen ennen kuin hinuri oli lähtenyt ajamaan minun luokse. Olin jo soittanut myös Raskoneen huoltoon, mistä kerrottiin, että Ducaton ikkunat eivät avaudu, jos pitää avaimen avauspainiketta pitkään painettuna. VW:ssä on sellainen ominaisuus. Olin sitä pitkää yhtäjaksoista painamista jo kokeillut, mutta halusin vielä varmistaa, pitääkö sitä painella tietty sarja, vaikkapa 3+2 kertaa tms.

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  7.12.2017     kello on 12:54 ---Sopivalla liuskalla mittaisi, kuinka syvälle yleisavain menee (painamalla).
Sitten edelle sopiva pala ja oikea avain perään.

Ihan teoriaa, kunhan mietin.   8)

--- Lainaus päättyy ---

Varmaankin. Tämä ja tuo kertomani ruuvin vääntämisestä vain kertovat, miten helppoa asunto-osan lukoista on mennä sisään. Ammattilaisilla on piikit sitä varten.

Vahva suositus lisälukoille. Niissä on paljon hankalammat ja vahvemmat lukkopesät. Kaikkiin autoihin pääsee halutessa sisään, mutta hiljaa, nopeasti ja huomaamatta murtautumisen voi estää. Vaan tästä aiheesta kyllä juttua piisaa. Aloittaja onkin asiasta perillä, kun oli  hihnan virittänyt ohjaamoon.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan -  7.12.2017     kello on 16:01 ---Vahva suositus lisälukoille. Niissä on paljon hankalammat ja vahvemmat lukkopesät. Kaikkiin autoihin pääsee halutessa sisään, mutta hiljaa, nopeasti ja huomaamatta murtautumisen voi estää.

--- Lainaus päättyy ---

Sitten kun on lisälukot, pitäisi saranapuoli tapittaa, tai laittaa Z-rauta.    :(

smy:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan -  7.12.2017     kello on 16:01 ---Varmaankin. Tämä ja tuo kertomani ruuvin vääntämisestä vain kertovat, miten helppoa asunto-osan lukoista on mennä sisään. Ammattilaisilla on piikit sitä varten.

Vahva suositus lisälukoille. Niissä on paljon hankalammat ja vahvemmat lukkopesät. Kaikkiin autoihin pääsee halutessa sisään, mutta hiljaa, nopeasti ja huomaamatta murtautumisen voi estää. Vaan tästä aiheesta kyllä juttua piisaa. Aloittaja onkin asiasta perillä, kun oli  hihnan virittänyt ohjaamoon.

--- Lainaus päättyy ---

Sitten kun lukko kranaa tai avaimet hukassa ja sisään pitäis päästä  :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View