Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

En pääse autooni sisään

(1/9) > >>

Timontti:
Kävi niin hassusti, etten pääse omaan autooni sisään. Olin voitelemassa asunto-osan oven lukkoa. Suihkutin öljyä lukkoon ja sitten kiertelin avainta lukossa. Se kiertyi vahingossa tavallista pidemmälle kiinni-asentoon. Nyt avain ei enää kierry lukossa yhtään. Sen voi kyllä vetää pois lukosta. Etuovet olen sitonut hihnalla toisiinsa, joten en pääse sisään sieltäkään. Onneksi lämmitys ei ole päällä. - Onko kenelläkään muuta neuvoa kuin kutsua lukkoseppä poraamaan lukkopesä ja vaihtamaan se uuteen?

volvo:
pääseekö tai mahtuuko jonkun sivuluukun kautta?

"Masi":
Aika normaalia näissä lukoissa joita näissä vehkeistä on. Pikkasen paksuhkoa vedetöntä vaseliinia avaimella lukkoon ja voimakas edes takaista liikettä eli lukkoon auki...

Hymer B 664:
No ei ihan normaalia 30vuotta noitten kanssa touhunnut,vesisateen jälkeen ollut ongelmia hieman jos on tullut pakkastasta että on jäätynyt.

Team Ahma:

--- Lainaus käyttäjältä: Timontti -  6.12.2017     kello on 23:11 ---Kävi niin hassusti, etten pääse omaan autooni sisään. Olin voitelemassa asunto-osan oven lukkoa. Suihkutin öljyä lukkoon ja sitten kiertelin avainta lukossa. Se kiertyi vahingossa tavallista pidemmälle kiinni-asentoon. Nyt avain ei enää kierry lukossa yhtään. Sen voi kyllä vetää pois lukosta. Etuovet olen sitonut hihnalla toisiinsa, joten en pääse sisään sieltäkään. Onneksi lämmitys ei ole päällä. - Onko kenelläkään muuta neuvoa kuin kutsua lukkoseppä poraamaan lukkopesä ja vaihtamaan se uuteen?

--- Lainaus päättyy ---

Ujuta etuoven tiivisteen välistä metallista pakkausvannetta jossa on mattopuukon terä tai rautasahan terästä pätkä  liimattu kiinni, sillä sitten nylkytät sen hihnapatentin poikki ja avaat oven normaalisti.
Esim. puukiiloilla saa ovenkarmia niin paljon vängättyä auki ettei edes tiiviste vioitu.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View