Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
vaihe/nolla/maa
Yankka:
Asia voi mennä vähän ohi aiheen mut mikä ihme on ce hyväksyntä ce merkintä on tuttu mutta ei sillä hyväksynnän kanssa ole tekemistä
Antza0:
--- Lainaus käyttäjältä: smy - 7.12.2017 kello on 09:36 ---Mulla on Norjan Clas Ohlsonilta ostettu adapteri joka mahtuu monessa paikassa cee tolpan sisään. Ei jää öiitoskohta roikkumaan ulkopuolelle sateen armoille.
http://www.brunner.it/en/adaptors-and-extension-cables/752-adapter-cee-schuko-752.html
Tuota tulee käytettä kun tarttee vaan 5m johtoa joka on mulla schuko päällä. Pitkä johto on cee päällä.
--- Lainaus päättyy ---
Just toisin päin olevaa adapteria on mulla tarvis, kun kaikki kaapelit. lyhyet ja pitkät, 2,5 mm2 ja 1,5 mm2 ovat CEE-päillä, adapterikaapeleita lukuunottamatta.
Mun mielestä noi kiinteät sovittimet on mekaanisesti huonoja, lykätään pitkä klöntti liittimeen, ja siitä 'ansalanka' maata pitkin eteenpäin. Aika moni varmaan on nähnyt, kun joku ottaa ja kompuroi kaapeliin kämppärillä, omaansa tai jonkun muun. >:( Siinä sitten mietitään mitä moinen nykäisy sivulle tai alaspäin suuntautuneena vaikuttaa kaapin/tolpan liittimeen. CEE-liitin tuon ehkä jotenkuten kunnialla kestää, mutta Schuko->CEE -jatkon nykäisy voikin sitten muuttaa nopeasti kaapin/tolpan Schukon jus sen näköiseksi kuin ne tuolla joissakin maissa usein ovat. :(
Auton päässä tollaiseen nivelöityyn liittimeen en moista adapteria laittaisi, muutenkin nivelmekanismi on jo kovilla. Ja tahattomat nykäisyt yritetään eliminoida kohtuullisella löysä-kiekuralla kaapelia auton alla.
Antza0:
--- Lainaus käyttäjältä: Yankka - 8.12.2017 kello on 13:38 ---Asia voi mennä vähän ohi aiheen mut mikä ihme on ce hyväksyntä ce merkintä on tuttu mutta ei sillä hyväksynnän kanssa ole tekemistä
--- Lainaus päättyy ---
Ihan sama asia, eikä se nyt ole tosiaan olennaista puhutaanko valmistajan vaatimuksenmukaisuu svakuutuksesta, CE-merkinnästä vai CE-leimasta. Tärkeintä on vain se, ettei kyseessä ole mikään China Export-merkintä.
Voihan noista sitä paitsi vielä löytyä myös Fimkon tai muun vastaavan tahonkin merkinnät.
"Masi":
CE merkki on valmistajan vakuutus että tuote täyttää EU normi. Eli ei testattu tai mistään myönnetty.
Yankka:
Näin minäkin ajattelin eli täysin tyhjän päivänen kaikki valmistajat hän on rehellisiä esim päästö skandaalit
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta