Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä

vaihe/nolla/maa

<< < (59/71) > >>

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: juksii - 17.12.2017     kello on 11:10 ---Öööh. Ei. Mulla ainakin on sähköpatteri seinällä josta kuori maadoitettu ja sen vieressä 0-luokan pistorasia ihan kosketusetäisyydell ä. Tähän 0-luokan valaisimen laittaminen on turvallista. Jos vaihdan pistorasian maadoitettuun, niin se valaisin muuttuukin vaaralliseksi?

--- Lainaus päättyy ---
On parempi että siirryt valaistuksessa kynttilöihin. Tulipalon vaara lienee helpommin ymmärrettävissä.

juksii:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 17.12.2017     kello on 11:15 ---On parempi että siirryt valaistuksessa kynttilöihin. Tulipalon vaara lienee helpommin ymmärrettävissä.

--- Lainaus päättyy ---
Jos nyt normaalin vittuilusi sijaan vaikka kertoisit, kun omasta mielestäsi ainakin tiedät, että mikä ihme tässä tilanteessa muuttuu?

Minun näkemykseni mukaan
0-luokan pistorasia => Valaisimeen menee vaihe ja nolla.
Maadoitettu pistorasia => Valaisimeen menee vaihe ja nolla. Maadoitus kytkemättä.

Miten toinen on vaarallinen ja toinen ei?

Yankka:

--- Lainaus käyttäjältä: juksii - 17.12.2017     kello on 11:10 ---Öööh. Ei. Mulla ainakin on sähköpatteri seinällä josta kuori maadoitettu ja sen vieressä 0-luokan pistorasia ihan kosketusetäisyydell ä. Tähän 0-luokan valaisimen laittaminen on turvallista. Jos vaihdan pistorasian maadoitettuun, niin se valaisin muuttuukin vaaralliseksi?

--- Lainaus päättyy ---
käsi ylös mikä on maadoitetun ja maadoittamattoman välinen etäisyys suoja etäisyys?. Sen jälkeen jos tilanne on toi olis varmaan syytä tarkastella muidenkin huoneiden tilanne. Sen verta voin kertoa että tossa olis sähkärille jo lupien menetys läsnä.

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: juksii - 17.12.2017     kello on 11:28 ---Jos nyt normaalin vittuilusi sijaan vaikka kertoisit, kun omasta mielestäsi ainakin tiedät, että mikä ihme tässä tilanteessa muuttuu?

Minun näkemykseni mukaan
0-luokan pistorasia => Valaisimeen menee vaihe ja nolla.
Maadoitettu pistorasia => Valaisimeen menee vaihe ja nolla. Maadoitus kytkemättä.

Miten toinen on vaarallinen ja toinen ei?

--- Lainaus päättyy ---
Kuinka mones kysymys samasta asiasta? Kyselykausi?

juksii:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 17.12.2017     kello on 11:52 ---Kuinka mones kysymys samasta asiasta? Kyselykausi?

--- Lainaus päättyy ---

Kuinka mones vittuilu asiasta ilman vastausta kysymykseen? Vittuilukausi?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View