Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
vaihe/nolla/maa
Yankka:
No kerropas ton ledilampun suoja etäisyys palavaan materiaaliin ja miehillä noiden kuormitus eroja Sahan katkaisu kestää sekunnin katsotko vaikka tvtä sekunnin pätkissä ja Mulla noin johdot tosiaan 2,5 jaettuna kolmeen vaiheeseen joten kulutus isoimmillaan yhdelle vaiheella 1,5kw noin minuutin ajan vuorokaudessa kun ilmoita käy siitä voit laskea lämpö kuorman ja verrata sitä asuntovaunuhan joka syö vaikka 2,5kw 1,5 johdolla vaikka 2tunninajan
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Yankka - 9.12.2017 kello on 08:56 ---No kerropas ton ledilampun suoja etäisyys palavaan materiaaliin ja miehillä noiden kuormitus eroja Sahan katkaisu kestää sekunnin katsotko vaikka tvtä sekunnin pätkissä ja Mulla noin johdot tosiaan 2,5 jaettuna kolmeen vaiheeseen joten kulutus isoimmillaan yhdelle vaiheella 1,5kw noin minuutin ajan vuorokaudessa kun ilmoita käy siitä voit laskea lämpö kuorman ja verrata sitä asuntovaunuhan joka syö vaikka 2,5kw 1,5 johdolla vaikka 2tunninajan
--- Lainaus päättyy ---
Ei sais nillittää, syitä voi olla monia, mutta.....
Minä en oikein saa tuosta lauserakenteesta mitään selvää.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 9.12.2017 kello on 09:07 ---Ei sais nillittää, syitä voi olla monia, mutta.....
Minä en oikein saa tuosta lauserakenteesta mitään selvää.
--- Lainaus päättyy ---
Erittäin selkeästi sanottu oli tuo Yankan asia.
Ennemminkin "nillittämiseksi" voisi sanoa , kun joku joka ei edes käytä sähköä ei raaski muutamaa kymppiä kaapeliin sijoittaa,
taikka kantaa parikiloa painavampaa johtokimppua edes kerran vuodessa. Vaan siitä sivukaupalla "nillittää" ;D
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 9.12.2017 kello on 09:14 ---Erittäin selkeästi sanottu oli tuo Yankan asia.
Ennemminkin "nillittämiseksi" voisi sanoa , kun joku joka ei edes käytä sähköä ei raaski muutamaa kymppiä kaapeliin sijoittaa,
taikka kantaa parikiloa painavampaa johtokimppua edes kerran vuodessa. Vaan siitä sivukaupalla "nillittää" ;D
--- Lainaus päättyy ---
Tämä oli varmasti kohdistettu suoraan minulle. Anteeksi jankkaamisestani...
Minulla on kyllä matkassa kaiken varalta 3x2,5mm2 kaapeli. Tosin vain 10m.
Ei kysymys ole kohdallani raaskimisesta, tai sähkön käytöstä. Hain vain itselleni ymmärrystä ja perustetta moiselle kaapelivahvuudelle. Kovin yksiselitteisesti se peruste ei ole mielestäni tullut esille. Jos joku toistaa vain, että se lukee säännöissä, niin yhtä hyvin siellä säännöissä voisi lukea, jotta hyppää kaivoon.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 9.12.2017 kello on 09:23 ---Tämä oli varmasti kohdistettu suoraan minulle. Anteeksi jankkaamisestani...
Minulla on kyllä matkassa kaiken varalta 3x2,5mm2 kaapeli. Tosin vain 10m.
Ei kysymys ole kohdallani raaskimisesta, tai sähkön käytöstä. Hain vain itselleni ymmärrystä ja perustetta moiselle kaapelivahvuudelle. Kovin yksiselitteisesti se peruste ei ole mielestäni tullut esille. Jos joku toistaa vain, että se lukee säännöissä, niin yhtä hyvin siellä säännöissä voisi lukea, jotta hyppää kaivoon.
--- Lainaus päättyy ---
Ehkäpä ainakin liki ::)
Onkai se jotenkin helpompaa kun yhteneväisellä käytännöllä voi alueille mennessä mennä mille paikalle vaan.
Ettei ole eri amppeereilla olevia paikkoja yksille ja toisia toisille.
Eikä tuon kaapelin hankinta rasita pitkällä juoksulla paljoa/vuosi.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta