Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Pohjavanerin kyllästeaine

<< < (3/6) > >>

Lerssinen:
Varmaan kuu tai joku muu taivaankappale kierossa kun tuntuu olevan nyt joka palstalla pelkkää vänkäämistä ja tappelua.

Minä en ymmärrä vaanaroinnista hevonvittua mutta puuta on suojattu eri olomuodoissa jo jokunen tovi.

Petrooli:

--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria -  2.12.2017     kello on 19:22 ---Ei se että se pohjavaneri silloin tällöin kastuu kun vaunua vedetään ei aiheuta lahoamista.
Paikallaan ollessahan se ei kastu.
Mutta se mekaninen kuluminen on se paha. Eli suojakalvo joka hengittää on hyvä.
Ei missään raskaankaluston lavarakenteissa käytetä kyllästyksiä, vaan suojakalvo mekaniselle kulumiselle.
Monessa on lavan pohja aivan tavallista ponttilankkua.
Puu saa kastua, kunhan siihen ei jää kosteutta seisomaan.
Ja jos se alin kerros kyllästetään ja päädystä pääsee kosteus sisään niin...

--- Lainaus päättyy ---

Matkailuvaunun pohja ei tuuletu kuin yhteen suuntaan, joten ainakaan alaspäin ei passaa olla mitään kalvoa. Miten lienee ne raskaan kaluston ponttilankut. Onko niiden päällä tiivis tyroksi ja muovimattokerros?

El Maco:
Passaa siellä kalvokin olla, mutta sen vesihöyryn läpäisevyyden pitää olla riittävän alhainen, jotta kosteus pääsee pois. Se voi silti estää veden pääsyn rakenteeseen. Eli yllä mainittu "hengittävä" kalvo.

Joskus vielä..

Oulaa:

Minä ruuvasin isot roiskeläpät Elnaghiin jottei rengasroiske ihan suoraan puhalla pohjavaneriin jonka pinta oli jo vähän pehmeä.
Vaneriin laitoin tervasparytä ja johontin taisi mennä ihan kotelosuoja ainekkin.

K.E.V:

--- Off-Topic: --- 
--- Lainaus käyttäjältä: Pek14 -  2.12.2017     kello on 20:01 ---Täälä riittää näköjään joka ketjuun joku viisastelija. Taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus Thumb

--- Lainaus päättyy ---
  Anteeksi, en se minä ollut. "Bacchus" oli kylässä ja se kirjoitti  ;) :-[

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View