Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Wifin osittainen toimattomuus?
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 11.11.2017 kello on 13:44 ---Mikä reititin (modeemi) sinullaon?
Minulla on Huawei B593s-22 pöydällä jolla ne edellä mainitut nopeudet on mitattu.
Matkalla minulla on Huawin E5577 jolla sain parhaimmillaan DNA:n verkossa 120 Mb/s kun mokkula oli kiinni USB:llä koneessa.
Noita liittymiä voi testata kun tekee tllauksen netissä, niin siinä on 2 viikkoa koe aikaa jolloin sopimuksen voi purkaa.
--- Lainaus päättyy ---
Nyt on sellainen pöytämalli. Huawei LTE cpe e5186....
Matkassa on sellainen saippuan näköinen uudehko Huawei.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 11.11.2017 kello on 13:51 ---Nyt on sellainen pöytämalli. Huawei LTE cpe e5186....
Matkassa on sellainen saippuan näköinen uudehko Huawei.
--- Lainaus päättyy ---
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 11.11.2017 kello on 13:37 ---Mitä pitäisi vaihtaa...?
Liittymä, vaiko reititin?
--- Lainaus päättyy ---
Liittymä :)
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 11.11.2017 kello on 16:32 ---Liittymä :)
--- Lainaus päättyy ---
No se voisi olla vaihtoehto....
Tässä on sellainen historia, että mulla oli Elisa, mutta se pätki pahasti. Vaihdoin Teliaan ja alussa nopeus oli liki 50 Megaa, kun maksiminopeus liittymällä oli juurikin se. Sitten jostakin syystä vauhti hidastui. Ilmeisesti kaista alkoi täyttyä, mutta kun se hitaus on samaa luokkaa, vaikka veisi mokkulan muuallekin. Mitään apua ei ollut liittymänopeuden nostosta 100 Megaan.
K.E.V:
Hae "ärrältä" bastuviken prepaid, ota siihen nettipaketti viikoksi ja kokeile sillä
mobileman:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 11.11.2017 kello on 17:39 ---No se voisi olla vaihtoehto....
Tässä on sellainen historia, että mulla oli Elisa, mutta se pätki pahasti. Vaihdoin Teliaan ja alussa nopeus oli liki 50 Megaa, kun maksiminopeus liittymällä oli juurikin se. Sitten jostakin syystä vauhti hidastui. Ilmeisesti kaista alkoi täyttyä, mutta kun se hitaus on samaa luokkaa, vaikka veisi mokkulan muuallekin. Mitään apua ei ollut liittymänopeuden nostosta 100 Megaan.
--- Lainaus päättyy ---
Tässä yllähän sen käytännössä sanoit:
- eli se 100megaa mitä markkinoidaan on liittymälle asetettu teoreettinen maksiminopeus mutta käytännössähän tuosta jäädään aina ennemmän tai vähemmän, yleensä enemmän.
- siihen vaikuttaa se missä olet
-minkälaisen linkkimaston kantaman sisällä olet; 3g, 4g, 4g+
-paljonko on ruuhkaa linjoilla -> kannattaa kokeilla eri vuorokauden aikoina, mulla esim tässä tabletissa saunalahti mobiililaajakaista 4g super, 100mt/s ja päivällä pääsen tässä sohvalla 50-60mt/s ja illalla(yöllä) 80-90 mutta en sitä satasta..
-käytettävissä oleva kalusto millä liittymää ajetaan. Jollain vanhalla kapulalla ei välttis pääsekkän noita nopeuksia..
Mutta jos laite näyttää vahvaa signaalia ja 4geetä, etkä pääse toistuvista yrityksistä huolimatta tuon nopeampaa niin kannattaa varmaan soittaa ihan ekana telian aspaan ja reklamoida, koska verkko(linkki)vialtahan tuo vaikuttaa. Tai sitten raakasti äänestää jaloillaan ja vaihtaa operaattoria.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta