rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Sähkötöntä lämpöä...  (Luettu 2433 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:50
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
Sähkötöntä lämpöä...
« : 13.10.2017 kello on 15:09 »
Kyllä vaan pitää täällä vähän kehaista tuota Petrogurulta ostamaani Valor 525-T valopetroolilämmiti ntä.



Ensinnäkin laite on minusta kaunis kuin mikä. Tietenkin se on myös ehjä joka suhteessa ja lämmittää tehokkaasti. En ole vielä tarkasti mittaillut kulutusta, kun se nyt on meikein sama mitä vie. Tämänhän hankin ilokseni, eikä sille voi mitata hintaa. Tai ei ainakaan aina kannata.

Joillain on muistikuvia haisevista lämmittimistä. Olen ymmärtänyt poltettavan aineen puhtauden vaikuttavan ratkaisevasti. Toinen seikka on, että en toki yritäkkään sytyttää Valoria sisätiloissa. Muutaman minuutin poltto ulkona varmistaa, että käryä tjms. hajuhaittaa ei tule sisälle. Toki itse hankin tämän mökille harvaa ulkoeteistä ja / tai viimeksi remontoitua pientä työtilaa lämmittämään. Lähinnä silloin kun kylmällä tuolla jotain merkittävää puuhaillaan.

Joku voisi ajatella, että olen koukussa. Pari valovoimalyhtyä ja yksi lämmitin hankittuna. Saapa katsoa mitä seuraavaksi?
« Viimeksi muokattu: 13.10.2017 kello on 17:32 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:37
  • viva la France
Vs: Sähkötöntä lämpöä...
« Vastaus #1 : 13.10.2017 kello on 18:22 »
Tuulastus hommiin ehdoton valo , tohisee rauhoittavasti ;)
Ei tule hätäsiä iskuja.
Semmonen vielä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Sähkötöntä lämpöä...
« Vastaus #2 : 13.10.2017 kello on 20:28 »
Jonkin verran noiden kanssa touhusin lähinnä 80-luvulla, mutta tarve loppui pian kun sähkö tuli mökille.
Jos jotakuta kiinnostaa, minulta löytyy pölyinen Panasonic valopetroolilämmiti n kahdella irtotankilla (voidaan vaihtaa "vauhdissa") kaikki hintaan 100 euroa.
Panasonic eroaa esilläolevasta mallista siten, että sydän on hyvin kestävä (lasikuitua) ja sydämen yläpuolella on metalliverkko joka hehkuessaan polttaa palotapahtumasta "karkaavia" hajuja, palokaasuja ja muita palamisessa syntyviä aineosia.
Laite on saatavilla Tuusulassa joulukuussa (olen matkoilla).

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:50
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
Vs: Sähkötöntä lämpöä...
« Vastaus #3 : 26.08.2018 kello on 09:25 »
Mukavasti lämmittää ulkoeteisessä näin kostean sumuisen aamun jäljiltä.



*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:23
  • viihtyy puskissa
Vs: Sähkötöntä lämpöä...
« Vastaus #4 : 26.08.2018 kello on 09:44 »
Pihamökissä on vastaava laite, tosin näitä nykyään myynnissä olevia malleja. Puhtaastihan nuo kyllä palavat. Eristämättömässä vajassa on semmoinen rakennuslämmitin- tohottaja, siinä olen käyttänyt myös valopetroolia dieselin asemasta, ei ukko käryä ihan niin pahasti, kun tulee takaisin sisälle. 20 eurolla olen halpatavarakaupasta löytänyt 10 litran kannuissa petroolia, niin ei siitä konkurssia tule, kun tarpeeseen lämmittää.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:50
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
Vs: Sähkötöntä lämpöä...
« Vastaus #5 : 26.08.2018 kello on 10:23 »
Oman kokemuksen mukaan Crystal palaa todella nätisti.

https://www.tokmanni.fi/valopetroli-10-l-6419715610109

Kehuvat että rikkipitoisuus alle 0,001 %, vähäaromaattinen, nokiluku väh. 35 mm, leimahduspiste väh. + 55 °C. En tiedä noista mutta Valori ei tuoksahda niin, että hameväki mainitsisi.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:23
  • viihtyy puskissa
Vs: Sähkötöntä lämpöä...
« Vastaus #6 : 26.08.2018 kello on 10:52 »
Taitaa olla tuota, mitä viimeksi ostin. Semmoisen olen huomannut, valopetrooli ei kestä auringon valoa säilytyksessä. Joskus oli pytty pihalla kesän, niin men jotenkin vähän sameaksi ja kummallisen hajuiseksi aine.