rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Työn ohessa lounaalla?  (Luettu 2043 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:06
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
Työn ohessa lounaalla?
« : 10.10.2017 kello on 06:56 »
Lounastunti tai oikeammin puolituntinen katkaisee työpäivän mukavasti.

Välillä sitä joutuu tinkimään, joskus taas pitää mielellään vähän pidempänä. On työtovereita jotka sinnittelevät tyystin ilman ja myös heitä, jotka pärjäävät muutamalla eväsleivällä. Useissa lounaspaikoissa tekee tiukkaa selvitä 10€ panostuksella, ellei ole mitään työpaikan tarjoamaa etua. On tuokin pian 200€ tilivälillä.

Ideaalia olisi, jos jaksaisi tehdä lämminruokaeväät firman lounastilassa syötäväksi. Edullinen lounas ja kotiruuan maku.

Mitenkäs olette ratkaisseet lounasjärjestelyt?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:14
Vs: Työn ohessa lounaalla?
« Vastaus #1 : 10.10.2017 kello on 07:06 »
Eväs leivät mukana 30v ajan. Illalla aina valmiiksi niin voi nopesti nakata reppuun jos joutuu lähteen suoraan sängystä kesken unien ennen kuin kello herättää. Muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta jos tiennyt että joku toinen tarjoaa  ;D .  Alku aikoina välillä nakkikopilla mutta alkoi tuntua että sinapit tulee korvista ulos niin loppu sekin. Syynä on että kun maastossa yleensä ruoka-aikaan niin ei ennakolta edes tiedä missä on, saattaa lähimmälle huoltoasemalle/nakkikopille olla 50km. Kotona lämmin ruoka odottanut ja joskus kerennyt jo jäähtyäkkin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:47
Vs: Työn ohessa lounaalla?
« Vastaus #2 : 10.10.2017 kello on 07:36 »
Henkilöstöruokalaa käytän ja halvimmillaan "ei täydellisen lounaan" saa edullisesti.

Täydellinen lounas sisältäisi sitten maidon, leivät ja jälkiruoan, jolloin hinta olisi jo verottajan hyväksymän alarajan paikkeilla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Työn ohessa lounaalla?
« Vastaus #3 : 10.10.2017 kello on 11:34 »
Eväät ja lounas kaupungilla, noin 60-40 suhteessa. Etäpäivät toki omilla ruuilla.  :)

Edit: henkilöstöravintola ntapaisia olisi periaatteessa parikin käytettävissä. Seuran vuoksi olen joskus lähtenyt sellaiseenkin, tai jos on ollut kiire ja työtehtävät lähistöllä. Muutamia kertoja vuodessa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:41
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Työn ohessa lounaalla?
« Vastaus #4 : 10.10.2017 kello on 11:52 »
Harvoin tulee sopimusravintoloita käytettyä, vaikkei se maksakkaan kuin reilun 7euroo. Kotona käyn edellispäivän jämät syömässä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:35
  • Oululainen terwaporwari
Vs: Työn ohessa lounaalla?
« Vastaus #5 : 10.10.2017 kello on 12:15 »
Jos mahdollista,ruoka kotoa mukaan.Joskus mennään eineksillä,pari kertaa kuukaudessa grillieväillä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:04
Vs: Työn ohessa lounaalla?
« Vastaus #6 : 10.10.2017 kello on 13:09 »
Klo 7-17 en syö mitään (tehokkuus kärsii  ;D), 2-4 mukia kahvia vain, täts-ool.. tää sopii mulle (jo 25v elänyt tällee). Toki aamianen pitää olla reiluhko, mutta ei rasvainen eikä suolainen. Päivä aikaa poltella energiaa ja hiilareita  ;D

Ei varmaan sovi muille, mutt ei oo mun tarkoituskaan  :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Työn ohessa lounaalla?
« Vastaus #7 : 10.10.2017 kello on 13:27 »
Ei varmaan sovi muille, mutt ei oo mun tarkoituskaan  :D

Työkaveri vetää päivän parilla appelsiinilla, tai vastaavalla eväällä. Harvinaista, mutta toisille tosiaan sopii.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:47
Vs: Työn ohessa lounaalla?
« Vastaus #8 : 10.10.2017 kello on 14:09 »
Pieni lisäys omaan kommenttiini, että meillä henkilöstöruokala on työnantajan oma, ei ketjuruokala.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:06
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
Vs: Työn ohessa lounaalla?
« Vastaus #9 : 10.10.2017 kello on 15:22 »
^

Noin on kokemuksen mukaan parempi. Kuuntelevat herkemmin ja on valmiuksia vaikuttaa asioihin nopeammin. Nykyisen ketjuruokalan tyytyväisyyskyselyt meillä tietenkin täytellään ja joskun jopa tehdään kehityehdotuksia mutta onhan se niin, että kaikkea ei vain voi ruokalan henkilökunta toteuttaa ketjussa vaikka itse haluaisivatkin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.07.2022 kello on 15:20
Vs: Työn ohessa lounaalla?
« Vastaus #10 : 10.10.2017 kello on 16:36 »
Klo 7-17 en syö mitään (tehokkuus kärsii  ;D), 2-4 mukia kahvia vain, täts-ool.. tää sopii mulle (jo 25v elänyt tällee). Toki aamianen pitää olla reiluhko, mutta ei rasvainen eikä suolainen. Päivä aikaa poltella energiaa ja hiilareita  ;D

Ei varmaan sovi muille, mutt ei oo mun tarkoituskaan  :D
melkein sama mut kahvia en juo energia juoma tilalla ja Mulla aamu alkaa noin klo4 aamupalalla sit klo 17 syödään uudestaan

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
  • Tekniikan diletantti
Vs: Työn ohessa lounaalla?
« Vastaus #11 : 10.10.2017 kello on 16:49 »
^

Noin on kokemuksen mukaan parempi. Kuuntelevat herkemmin ja on valmiuksia vaikuttaa asioihin nopeammin. Nykyisen ketjuruokalan tyytyväisyyskyselyt meillä tietenkin täytellään ja joskun jopa tehdään kehityehdotuksia mutta onhan se niin, että kaikkea ei vain voi ruokalan henkilökunta toteuttaa ketjussa vaikka itse haluaisivatkin.

Vaimo on ikänsä ollu ravintolapäällikkön ä erilaisissa työmaaruokaloissa, oppilaitospaikoissa jne. Ja tuo on totta, kaikkea ei voi tehdä. Jos kahessa tunnissa syöttää 1600 insinööriopiskelija a tekulla niin et voi saada rapeita ranskalaisia pottuja. Se vaan ei ole mahdollista.
Mutta asiakaspalautteet on hienoja. Ihan upee minusta oli palaute "leipä on liian kuumaa".
Listalla oli ollut kerran kahessa viikossa uunimakkara, ja palaute: aina näitä vitun nakkeja.
Se vaan menee näin, kun kysytään niin varsinkin naisten kuuluu vastata että sais olla enemmän raakaraasteita ja kasvissosekeittoa, mutta pyttipannua ne ottaa. Pahinta on kun asiakas haluaa gluteiinitonta tms. jonka laitoskokki joutuu tekemään erikseen. No sitte ruoan jälkeen tää paukkuvaivanen vetäsee laskiaispullan jälkkäriksi. Jos laktoosi-intoleranssin tilalla olis paukkuvaiva tai pierutauti niin ei sellasta kellään olisi. Mutta on muotia olla paskavaivanen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Työn ohessa lounaalla?
« Vastaus #12 : 10.10.2017 kello on 17:23 »
Työmaaruokaloiden pahin synti on aromivahventeen käyttö, se eli, natriumglutamaatti, on saatanan tekele. Ainakin mun vatsalle. Ennen sen tunnisti syötyään, nyt harjaantuneena huomaa jo mausta. Välillä kun joutuu vapaa-ajallaankin sitä käyttävissä laitosruokaloissa syömään. Viimeksi eräällä urheiluopistolla.

Ikuisesti muistan kerran amicalla tai vastaavassa syömäni pasta garbonaran (!); valmiskinkkusuikale ita ruokakermassa.  :o

Oikeasti se on carbonara. Jossa on kananmunaa ja pekonikuutioita.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:19
Vs: Työn ohessa lounaalla?
« Vastaus #13 : 10.10.2017 kello on 18:21 »
^ Tästä garbonaran päälle hyvä jälkiruoka



*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:16
Vs: Työn ohessa lounaalla?
« Vastaus #14 : 10.10.2017 kello on 21:01 »