Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Ikänäkö
Knaus-90:
Lukulasit on, ajaessa ei tarvii.
jip59:
Meikäläisellä on monitehot olleet jo pidemmän aikaa eikä missään vaiheessa ollut ongelmia käytön suhteen. Kaukopuoli +3,75 ja lukupuoli +5,75. Lisäksi eri arvot molemissa silmissä. Tarvis kai mennä optikolle kun tuntuu ettei nämäkään riitä.
mjh48:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 6.10.2017 kello on 20:14 ---Otsikkoon - ei ole iskenyt, eli ilman lasien tarvetta mennään jo toista puolivuosisataa. Ei ole ajokorttilekurissa vaadittu, katotaan seuraava 5 vuotistarkastus, tai no kaukonäköähän siellä pelkästään syynätään..
--- Lainaus päättyy ---
Minulla on ollut jo kauan monitehot joihin olen tyytyväinen.
Ajokorttilekurissa olisin saanut vielä abe kortin ilman laseja mutta c-korttiin ne vaadittiin.
Täytyy sanoa, että hiukan alkoi hirvittämään miten huononäköisiä teillä liikkuu.
Miäkin tunnistan liikennemerkit ilman laseja 10 m päästä.
Tuollaisella näöllä varustettuja kuskeja liikkuu teillä.
En toki väitä 88k5:n kuuluvan tuohon joukkoon.
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 6.10.2017 kello on 22:33 ---Minulla on ollut jo kauan monitehot joihin olen tyytyväinen.
Ajokorttilekurissa olisin saanut vielä abe kortin ilman laseja mutta c-korttiin ne vaadittiin.
..
En toki väitä 88k5:n kuuluvan tuohon joukkoon.
--- Lainaus päättyy ---
Joo, eihän noilla b-kortillisilla (pl. ammattiajolupa = "taxiliite") mitää 5v kontrollia ole ennen 70 v. ...
Kaukonäköä ollaan merellä vertailtu muiden rillipäiden kanssa. Vaan ei ole sellaista samaan veneeseen vielä tullut, joka kakkuloilla yhtä kaukaa alusten nimet lukisi - niin hyviä laseja ei taideta edes tehdä, joilla lähellekään hyvää luomukaukonäköön pääsisi. Noin mulle on kerrottu.. ;)
MatsOnni:
--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 6.10.2017 kello on 22:33 ---Täytyy sanoa, että hiukan alkoi hirvittämään miten huononäköisiä teillä liikkuu.
Miäkin tunnistan liikennemerkit ilman laseja 10 m päästä.
Tuollaisella näöllä varustettuja kuskeja liikkuu teillä.
--- Lainaus päättyy ---
Olen ihan samaa mieltä. Ryhmän 1 näöntarkkuusvaatimu s on löysä. Sen tajuaa hyvin kun tahallisesti heikentää näkönsä sille asteelle, jotta juuri läpäisisi testin. Lisäksi tilanne saattaa vielä oleellisesti heikentyä hämärässä.
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 6.10.2017 kello on 22:43 ---
Kaukonäköä ollaan merellä vertailtu muiden rillipäiden kanssa. Vaan ei ole sellaista samaan veneeseen vielä tullut, joka kakkuloilla yhtä kaukaa alusten nimet lukisi - niin hyviä laseja ei taideta edes tehdä, joilla lähellekään hyvää luomukaukonäköön pääsisi. Noin mulle on kerrottu.. ;)
--- Lainaus päättyy ---
Asiaan vaikuttaa tottakai kohdallaan oleva korjaus laseissa, mutta oleellista on lisäksi esim. taittavien väliaineiden kirkkaus, toimivien tappisolujen määrä verkkokalvolla ja moni muu asia. Ei siis ihan noin yksioikoinen juttu tuokaan, mutta tietysti paras tilanne silloin kun kaikki natsaa ilman lasikorjausta.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta