Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Ikänäkö

(1/9) > >>

Moppc:
Huolimatta optikon ehdotuksista siirtyä moniteholaseihin on itselläni edelleen kauko- ja lukulasit erikseen käytössä. Syy tähän on syvä epäilys miten mahtaisin noita moniteho kummotuksia oppia käyttämään. Siskoparka on harjoitellut samaa jo vuosia ja lie tämä empiminen pohjaa hänenkin kokemuksiin.

Mitenkä olette ratkaisseet ikänäön mukana tuomat haasteet?

Ikänäkö eli presbyopia tarkoittaa useimmille noin 45–50 vuoden iässä kehittyvää lähelle näkemisen vaikeutumista. Lyhyesti sanottuna se ilmenee niin, että kyky tarkentaa katse lähietäisyydelle heikkenee, ja lähelle ja kauas katsottaessa tarvitaan eri linssivahvuudet silmälaseille (https://fi.wikipedia.org/wiki/Ikänäkö).

ReVa:
Minulla on monitehot olleet jo noin 15 vuotta ja ovat toimineet oikein hyvin. Ei pienintäkään ongelmaa käytössä . Thumb

Haapaniemen Paroni:
Mulla oli monitehot lasit 10V, ei mitään ongelmia. Nyt monitehopiilolinnsi t jotka laitoin silmiin 21.9, ja ovat kuukausilinnsit jota pidetään yötäpäivää silmissä. Ja saunat, suihkut testattu Thumb Koko lysti silmälääkärineen 169e.Suosittelen Thumb Thumb

hartsakoski:
Monitehot olleet jo vuosia,viikko meni totutellessa.

Charlottiina:
Siskosi kannattaisi käydä optikolla tarkistuttamassa onko ne lasit ihan oikein tehty.Minulle kävi nimittäin niin että harjoituksesta huolimatta ensimmäiset monitehoni tuntuivat kovin häiritseviltä. No nissä arvot olivat aivan päin pusikkoa, ei voi tottua käyttämään laseja jotka ovat täysin sopimattomat omille silmille.

Oikeilla arvoilla olevat monitehot ovat mahtavat. Suosittelen ! Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View