rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Avaimet hukassa?  (Luettu 2034 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:59
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
Avaimet hukassa?
« : 26.09.2017 kello on 06:44 »
Jokaiselle melko tuttu juttu. Avaimet hukassa, milloin kotiin milloin kulkimeen tjms.

Ajoneuvon avainnippu olisi hyvä olla mahdollisimman kevyt (vrt. virtalukko ongelmat). On kotiavaimet, matkakopin avaimet, polkupyörän avain, sähkötolpan avain, työpaikan avain jne. Väkisinkin useampi avainnippu tarvitaan, jolloin helposti juuri se tarvittava avain onkin hukkapiilosilla.

Millä olette selättäneet moisen ongelman?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:35
Vs: Avaimet hukassa?
« Vastaus #1 : 26.09.2017 kello on 07:12 »
Auton avain aina käytettävän takin oikeassa sivutaskussa. Jos tulen kotiin ilman takkia, avain menee automaattisesti takin taskuun.
Koti, työpaikka, vaunu, pyörä... Avain housun taskussa tai pöydällä tietyssä paikassa.
Tällä mennään ongelmitta.

  • Vieras
  • Vs: Avaimet hukassa?
    « Vastaus #2 : 26.09.2017 kello on 07:50 »
    Auton avain, kodin avain ja lapsuuskodin avain..nuo kolme avainta, muut avaimet harvemmin tarvittavia joten ne voivat olla kotona.

    Mutta auton avain kun on mukana niin koskaan ei ole tarvittavat avaimet hukassa.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Avaimet hukassa?
    « Vastaus #3 : 26.09.2017 kello on 08:22 »
    Ei kai sitä hukkumista mitenkään voi estää.

    Minulla on avaimenperässä Fennian lätkä, jos avaimet menee hukkaan ja jos löytäjä vie avaimet Fenniaan, Fennia maksaa löytöpalkkion.

    Ja numerosarjan perusteella avaimet löytävät tiensä takaisin minulle Fenniasta.

    Kuva netistä



    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:28
    Vs: Avaimet hukassa?
    « Vastaus #4 : 26.09.2017 kello on 08:34 »
    Ei kai sitä hukkumista mitenkään voi estää.
    ..
    Voi.
    Tällainen mulla on veneen avaimien jatkeena - testattu on  ;D


    E: Tiluksilta löytyy niin paljon lukituksia ja virtalukkoja, että avaimet on pakko pitää avainkaapissa. Joka vekottimen avaimet omissa perissään (ja vara-avaimet jemmassa). Osan vehkeistä avaimista ripoteltu niiden käytön mukaan, esim. trailerin vetopään avain löytyy veneenavaimista, autosta, traktorin avaimista (sillä yleensä siirretään lanssilla) jne.. vähän samaan tyyliin eri rakennusten avaimia ripoteltu - tallin käyntioven avain; idealla kun kotoa lähteen ottaa kulkupelin/työkoneen avaimet, niin pääsee ao. tilaan (kotiavaimet ominaan). Nuo sitten haalla nippuun, vyölenkkiin/kaulaan.

    Jos kaikkien avaimia kilkuttelis vyöllä, jäisvät m*nat kakkosiks  :laugh:

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:42
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Avaimet hukassa?
    « Vastaus #5 : 26.09.2017 kello on 09:10 »
    Kaikki harvemmin käytetyt on kotona, avainkaapissa, mutta kotiavaimet yms. kyllä roikuskelee auton avaimen kanssa samassa nipussa = taatusti huomaa jo painosta jos tuo klunssi puuttuu takin taskusta. Mutta hei, mulla onkin ns. avaimeton auto = tuota auton avainta ei tartte edes hiplata, riittää että on mukana :) Ja duunin, vaunun, peräkärryn... avaimet on sitten autossa, sillä autolla liikuttaessa noita tarvitaan jos tarvitaan ja näin ei ole koskaan tarvittavat avaimet esim. himassa jos itse on vaikka vaunulla 8)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:28
    Vs: Avaimet hukassa?
    « Vastaus #6 : 26.09.2017 kello on 09:18 »
    Joo, tässä avain- kuin lompakkoasiassa pitää mennä tyyli edellä.  8)

    Mikään ei ole irvokkaampaa, jos jätkä kulkee toispuoleisen näköisesti - rätit päällä roikkuu eri suuntiin vinossa lompakon, kaamean_kännyn, kolikoiden, avaimien jne. takia. En kanna kuin kännyä (kortteineen). Loput autossa, läppärilaukussa jne.. varsinki kesällä kun vaatetus vähäisempää / ei edes taskuja ongelmallista. Nyt vähä helpottaa :D

  • Vieras
  • Vs: Avaimet hukassa?
    « Vastaus #7 : 26.09.2017 kello on 09:29 »
    mulla onkin ns. avaimeton auto = tuota auton avainta ei tartte edes hiplata, riittää että on mukana :)

    Tämä on jo niin arkipäivää (lienee jo kaikissa uusissa autoissa vuodesta 2010 alkaen) että tuota keylessiä en edes maininnut. Ne kodin avaimet ovatkin siinä sitä varten että tuntee edes avaimien olemassaolon.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:42
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Avaimet hukassa?
    « Vastaus #8 : 26.09.2017 kello on 09:34 »
    Tämä on jo niin arkipäivää (lienee jo kaikissa uusissa autoissa vuodesta 2010 alkaen) että tuota keylessiä en edes maininnut. Ne kodin avaimet ovatkin siinä sitä varten että tuntee edes avaimien olemassaolon.

    No enpä tuota minäkään olisi muuten maininnut, mutta kun topicin aloittaja mainitsi tuosta auton avainnipun painosta, niin... 8)
    Ajoneuvon avainnippu olisi hyvä olla mahdollisimman kevyt (vrt. virtalukko ongelmat).

  • Vieras
  • Vs: Avaimet hukassa?
    « Vastaus #9 : 26.09.2017 kello on 09:35 »
    Tämä on jo niin arkipäivää (lienee jo kaikissa uusissa autoissa vuodesta 2010 alkaen) että tuota keylessiä en edes maininnut. Ne kodin avaimet ovatkin siinä sitä varten että tuntee edes avaimien olemassaolon.
    Meillä jo -06 bemarissa avaimeton kulku Thumb

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
    Vs: Avaimet hukassa?
    « Vastaus #10 : 26.09.2017 kello on 09:57 »
    Jokaiselle melko tuttu juttu. Avaimet hukassa, milloin kotiin milloin kulkimeen tjms.

    Ajoneuvon avainnippu olisi hyvä olla mahdollisimman kevyt (vrt. virtalukko ongelmat). On kotiavaimet, matkakopin avaimet, polkupyörän avain, sähkötolpan avain, työpaikan avain jne. Väkisinkin useampi avainnippu tarvitaan, jolloin helposti juuri se tarvittava avain onkin hukkapiilosilla.

    Millä olette selättäneet moisen ongelman?

    Ostin aikoinaan sellasen koiralle tarkoitetun ketjupannan. Isoimpiin renkuloihin toiseen päähän  tukeva avainrengas ja siihen kotiavaimet ym. joita ei tarvitse irroittaa ja auton avaimiin pieni palohaka jolla saan sitten ne liitettyä siihen ketjulenkkiin. Itse ketju on isommalla palohaalla suoraan vyössä kiinni toisesta päästä.Ja nippu taskussa.Tämä systeemi on ollut käytössä mulla yli 30 vuotta. Yhtään avainta en ole hukannut. Ennen tätä, kuljettelin avaimia taskuissa, kunnes eräänä työpäivänä jouduin katsomaan kirjaimellisesti kaivoon. Rintataskussa olleet avaimet putosivat lietekaivon pohjalle. Oli kirjaimellisesti niin p...skajuttu, että tein sitten avaimille tuon"kahleen". puuilosta saa valmiitakin, mutta omatekemä on aina omatekemä  :)

    Ai niin, unohtui mainita. Se itse ketju jätetään kaarena näkyville, eli ei sullota sitä sinne taskuun. Siitä ketjusta vetämällä avaimet tulee taskusta ilman esim.auto-tai konehommissa  rasvaantuneen käden taskuun laittamista.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:31
    • seniori
    Vs: Avaimet hukassa?
    « Vastaus #11 : 26.09.2017 kello on 10:02 »
    ^^ No nuoret miehet ajavat nuorilla autoilla.  ;)

    Avaimia häviää ja löytyy milloin mistäkin, hangen alta pihasta ja ennen kaikkea taskuista, verstaalta, aitoista, jne. Torpasta tulee käväistyä ulkosalla milloin mistäkin syystä ja vaatteita vaihdetaan tiuhaan, käy kylällä, koiran kanssa metsässä tai puusavotassa, sataa tai paistaa. Aina eri vaatteet tai eri avaimet.

    Nykyisin avaimia on kaksi pystyriviä näkyvillä eteisessä aitat/kellari, soutuvene/ traileri, polkupyörät ja kotiavaimet, ja sisällä autojen avaimet (sis.kotiavain) 2 x 2 erikokoista nippua. Seinariveistä näkee heti, jos jokin avainnippu on jäänyt taskuun.   



    Tämä puupääavain on päivisin ulko-ovessa (joskus koko yön). Ovi on pidettävä kesälläkin kiinni, ettei koira mene ulos ja hyttyset tai pakkanen tule sisään.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:56
    Vs: Avaimet hukassa?
    « Vastaus #12 : 26.09.2017 kello on 23:49 »
    Ostin aikoinaan sellasen koiralle tarkoitetun ketjupannan. Isoimpiin renkuloihin toiseen päähän  tukeva avainrengas ja siihen kotiavaimet ym. joita ei tarvitse irroittaa ja auton avaimiin pieni palohaka jolla saan sitten ne liitettyä siihen ketjulenkkiin. Itse ketju on isommalla palohaalla suoraan vyössä kiinni toisesta päästä.Ja nippu taskussa.Tämä systeemi on ollut käytössä mulla yli 30 vuotta. Yhtään avainta en ole hukannut. Ennen tätä, kuljettelin avaimia taskuissa, kunnes eräänä työpäivänä jouduin katsomaan kirjaimellisesti kaivoon. Rintataskussa olleet avaimet putosivat lietekaivon pohjalle. Oli kirjaimellisesti niin p...skajuttu, että tein sitten avaimille tuon"kahleen". puuilosta saa valmiitakin, mutta omatekemä on aina omatekemä  :)

    Ai niin, unohtui mainita. Se itse ketju jätetään kaarena näkyville, eli ei sullota sitä sinne taskuun. Siitä ketjusta vetämällä avaimet tulee taskusta ilman esim.auto-tai konehommissa  rasvaantuneen käden taskuun laittamista.
    Mulla täysin sama viritys ite tehtynä Thumb ja ketju roikkuu tottakai taskun ulkopuolella ;D
    Ketju juuri sen verran pitkä, että yltää kaksoislukollisissa ovissa myös ylälukkoon irtoittamatta toista päätä vyön raksista.
    Matkakulkimen avaimet sitten kaularemmissä ja yksi ekstra-avain matkakulkimen asuntopuolen oveen omassa kaularemmissään. Tätä kätevämpi kuletella matkassa leirissä ollessa, tosin tämä avain tulee piilotettua monesti kulkineen rakenteisiin niin ei tarvi edes huolehtia, että putoaa verkkarin tms. taskusta.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
    Vs: Avaimet hukassa?
    « Vastaus #13 : 27.09.2017 kello on 00:03 »
    Mulla täysin sama viritys ite tehtynä Thumb ja ketju roikkuu tottakai taskun ulkopuolella ;D
    Sama juttu.
    Tilanteesta riippuu mitä avaimia on pikkuhakasessa. Kotiavain on taskunpuoleisessa renkaassa. Työkeikalla laitan asiakkaalta lainatut avaimet auton avaimiin. Viimeistään autoon mennessä huomaa omaavansa muiden avaimia, eikä tarvitse ajella turhia palautellakseen niitä.