Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Puolaa, Keski- ja Etelä(?)-Eurooppaa 2017

<< < (9/25) > >>

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: Antza0 -  2.10.2017     kello on 23:32 ---Varmaan am Blüherpark? Käytiin heinäkuussa, tosiaan mukavan liki vanhaakaupunkia. Sähkökaapin avaimen olis joutunu kyl hakemaan hiukka kauempaa, jos olis sähköä kaivannu.

Oliko Wroclawin stadion-kämppäri vielä totaalisen retro vai olisko jo jopa rempattu edes jostain nurkasta?

--- Lainaus päättyy ---

Ei ollut am Bluhepark. Ttämä oli vain  parkkipaikka ilmeisesti vähän kauempana ja ilman palveluja.

Stadion kämppäri oli muuten ennallaan, mutta mielestäni keskelle oli tullut lisää sähkötolppia, vesipisteitä ja jonkinlainen viemäröinti. En ainakaan muista noita entuudestaan.

Ti 3.10.

Kun kerta illalla tullessa satoi, niin jätimme Dresdenin myös sateessa. Jonkun matkan päähän olin katsonut kaupan. Mutta yllätys, yllätys, kaupat olivat kiinni. Taisi jälleen joku kirkollinen pyhä päästä yllättämään kulkijat.  Vaan sehän tarkoitti, että montaakaan rekkaa ei ollut moottoritiellä, mutta parkkipaikat aivan täysiä.

Monenlaista säätä sopi matkalle. Lähdön sateesta melkein auringonpaisteeseen, melkein sateesta runsaaseen sateeseeen. Välillä kaikki yhtäaikaa, välillä kaikki erikseen. Mutta matka joutui omaan tahtiin hyvin. Yksi tietyömaa oli, jossa joutui hieman odottelemaan kun "kolmen tuuman paskaa työnnettiin tuuman putkeen".

Nyt olemme Bad Hersfeldin lounaispuolella Kirchheimissa Seepark kämppärin Stellplatzilla. Tuossa vieressä on pieni järvi, jonka ympärille on muodostunut urheilu- ja viihdekeskus hotelleineen ja mökkikylineen. Kämppärikin on aika iso, lähes 500 paikkaa. Suosittu on tämä Stellplatzikin, meitä on toistakymmentä yksikköä vaikka maa on enimmäkseen kalteva. Me vaikka tulimme kolmantena onnistuimme saamaan tasaisimman paikan ja hyvä niin. Viimeisimpänä minusta näytti kuin Kafi vaunu olisi tullut paikalle. Ihan piti käydä asiakseen tarkistamassa.  Näin asia olikin, ruotsalaisten Kafi. Mutta kun en ole koskaan nähnyt niin pientä Kafia. Näytti, että se olisi lyhyempi kuin minulla joskus ollut Matkaaja 460!  Kai niitä sitten on sellaisiakin.

Antza0:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko -  3.10.2017     kello on 23:01 ---Ei ollut am Bluhepark. Ttämä oli vain  parkkipaikka ilmeisesti vähän kauempana ja ilman palveluja.

Stadion kämppäri oli muuten ennallaan, mutta mielestäni keskelle oli tullut lisää sähkötolppia, vesipisteitä ja jonkinlainen viemäröinti. En ainakaan muista noita entuudestaan.

--- Lainaus päättyy ---

Onhan siellä tosiaan muitakin. No, eipä toi am Blüherparkkikaan paljoa parkkipaikasta eroa.  :) Toisella puolella katua pelkkä parkkis ja parkkimittari, toisella puolella kummun päällä isompi parkki, tais olla yhteensä pari sähkökaappia, parkkimittari ja vanha respakoppi. Vieressä vanhan viraston purkutyömaa, ei kyl kesällä häirinny. Välistä pääsi kyllä kätevästi vanhankaupungin suuntaan. 24h -hintaa en enää muista, eli ei ole jäänyt ainakaan mieleen kohtuuttomana.

Stadionkämppärin osalta on jo iso kehitys, jos harmaita vesiä ei tarvi enää tyhjentää alueen perällä, autoa hataran ritilän yli vekslailemalla.  :)

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko -  3.10.2017     kello on 23:01 ---Kun kerta illalla tullessa satoi, niin jätimme Dresdenin myös sateessa. Jonkun matkan päähän olin katsonut kaupan. Mutta yllätys, yllätys, kaupat olivat kiinni. Taisi jälleen joku kirkollinen pyhä päästä yllättämään kulkijat.  Vaan sehän tarkoitti, että montaakaan rekkaa ei ollut moottoritiellä, mutta parkkipaikat aivan täysiä.

--- Lainaus päättyy ---

Tänään oli Saksan yhtenäisyyden päivä, virallinen vapaapäivä. Maanantai oli monille kans vapaapäivä, eli piitkä viikonloppu siel.

Varmaan aika äkkiä virkavalta käy liputtamassa ulos, jos joku rekkareiska ei olis asiasta tietoinen.

seppoko:
Jälleen ensin pieni paluu eiliseen. Moottoritietä ajaessani huomasin, että p-aine alkaa käymään vähiin. Niinpä päätin, että pitää edes vähän tankata varmuuden vuoksi. Enpä olisi siinä liikenteessä halunnut jäädä pientareelle odottamaan p-ainetta, vaikka mulla onkin karavaanarin tiepalvelu. Siispä kurvasin seuraavalle asemalee. Eipä ole tulltu vähään aikaan ostettua NIIN kallista dieseliä. 1,459€/litra. Huh huh. Tänä aamuna lähtiessä oli 1,159.

Ke 4.10.

Aamulla koiralenkillä käydessäni  näin, että Kafissa oli numerona 370. Siis aika pieni.

Aamu toimien jälkeen suunta kohti Mörsdorfia (jos muistan nimen oikein?). Siellä oli sovittu tapaaminen ja aikataulun olin laskenut Tompan ja moottoritien mukaa. Eihän se pitänyt kutiaan. Liikennettä oli runsaasti. Ja kahdessa kohtaa Stau. Toisen oli aiheuttanut juuri ennen tietyömaata ollut pieni autojen "pusu". Poliisikin oli pitänyt kutsua paikalle. Toisessa taas tietyömaan takia eriytyneellä kaistalla oli ilmeisesti jonkun auto hajonnut. Joten se kaista seisoi tod.näk. aika kauan. Sinne meni poliisiauto. Se joutui menemään kaistan  "purkupäästä" peruuttamalla. Onneksi minä olin juuri ennen työmaata vaihtanut rekkakaistalle, joten me pääsimme jotensakin mukavasti tästä kohtaa.

Mörsdorfista, siitä myöhemmin lisää, selvittyämme,  suuntasimme Moselin laaksoon. Pientä ongelmaa meinasi ilmetä, kun ei meinannut löytää kauppaa. Tietenkin ennen M:ia olisi ollut, mutta aikataulullisista syistä en halunnut poiketa. Ja sen jälkeen oli niin pieniä kyliä, että ei myöskään kauppaa. Suunnittelemani leirintäalue löytyi, mutta piti vielä vierailla 8km:n päässä naapurikylässä ostoksilla. Kaupan sijainti piti ensin selvittää kyselemällä.

Tämä alue on KNAUS-leirintäalue. Kun respan mies oli naputellut nimeni tietokoneelle, kertoi hän, että 2013 maaliskuussa olin ollut eräällä KNAUS-alueella. Kertoi vielä paikkakunnankin. Kaikkia tietoja ne säilyttävätkin. Kesällä kun Ruåtsia varten jouduin hankkimaan CamoingKeyEuropen ja tätä matkaa varten ACSI-alekortin, niin päätin näyttää molempia kysyen, kumpi minulle olisi edullisempi. Paljastui, että CKE-kortti olisi hiukan edullisempi.

Tässäpä tämä tältä illalta. Hyvää yötä.

seppoko:
To 5.10.

Ensin päivän sää. Aamulla paistoi aurinko vuoren takana. Kun se alkoi lämmittämään meitäkin, niin n. puolen tunnin päästä tulikin pilviä pimentämään sen. Siitä pikkuhiljaa pilviä lisääntyi ja sadekin alkoi. Oliskohan sadellut tunnin tai pari. sitten alkoi pilvet hiljalleen hälvenemään ja tulihan aurinkokin näkyviin. No ei pitkäksi aikaa sillä vajaan puolen tunnin kuluttua se taas hävisi vuoren taakse. Siis tiedämme, että se on edelleen "elossa".

Tämä päivä oli pyykkipäivä. Kaksi pesukoneellista pyykkiä ja kolme koneellista kuivuria. Tämä kolme koneellista johtui siitä, että täällä on kaksi kuivuria. Vaikka toinen kone on rikki, ei siihen ole voitu laittaa mitään merkintää asiasta. Kun menin noutamaan pyykkiä, totesin sen olevan kosteaa. Samalla tulikin siivooja paikalle ja kertoi koneen olevan kaputt. Siis pyykit ehjään koneeseen. Sitten ihmettelin siivoojalle jo suotta käyttämääni 3:a€:a. Hän totesi vain, että vorbei eli ohi.  Tästä pitänee hiukan taistella aikanaan lähtiessä. Eihän se kolme €:a paljon ole, mutta periaatteesta. Ja miksi konetta ei ole voinut merkitä risaksi? Halutaanko vaan rahastaa?

Niin ja kävinhän mä vähän auton allakin lainattuani kiintoavaimen huoltohenkilöltä. No en ollut kokonaan alla, kädet vaan ja pikkusen pää.

88k5:
Mosel oli mukava paikka (2014). Ilmeisesti tuo Knaus-kämppäri on Burgenissa.. ajettiin ohi vaan kun oli kovin täynnä, ja Knaussin liput liehui. Luultiin lipuista ja väenmäärästä että jotkut merkkikinkerit - mentiin toisaalle ja tultin kattelee fillareilla myöhemmin..

Samaa kauppojen puutetta kanssa pähkäiltiin - pelkkiä Wein Und BierStube'ja vain. Ne market ovat uusissa kylissä, eli ei laaksossa vaan ylempänä..

Tällä viinitilalla tuli oltua useampi päivä. Ilmaisia lasillisia iltaisin kun osti tuliaisia
oster-franzen.de

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View