Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Puolaa, Keski- ja Etelä(?)-Eurooppaa 2017
smy:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 8.11.2017 kello on 11:41 ---Noinhan se menee käytännössä. Oman vaimoni tuntien tuo vaan ei toimisi. Joutuisin viettämään sen ajan minkä pystyn sairaalassa ja muun sitten hoitaisin kolmea eläintä.
Hyvää kotimatkaa sinulle ja vaimolle nopeaa parantumista.
--- Lainaus päättyy ---
Vaimo on saanut koulutettua lemmikkinsä hyvin tästä päätellen ;D
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 8.11.2017 kello on 11:41 ---Noinhan se menee käytännössä. Oman vaimoni tuntien tuo vaan ei toimisi. Joutuisin viettämään sen ajan minkä pystyn sairaalassa ja muun sitten hoitaisin kolmea eläintä.
Hyvää kotimatkaa sinulle ja vaimolle nopeaa parantumista.
--- Lainaus päättyy ---
Kiitos toivotuksista.
Nyt menisi sitten mielenkiintoiseksi vaimosi ajatukset tällä hetkellä olevista tiedoista. Tänään saimme tietää, että saattaja lentää huomenna torstaina Freiburgiin. Lento kotimaahan tapahtuu perjantaina. Mahdollinen vienti Kuopioon, mihin on toivottu pääsevän, joko perjantaina tai lauantaina, juuri nyt emme tiedä tätä vientiä eikä edes varmuutta asiasta. Minä olen vielä Puolassa aivan Liettuan rajan tuntumassa. Tästä menee minun ja koirien ajoilla 3-4 päivää Suomeen ja sielläkin vielä yö riippuen laivasta. Siis meidän tapauksessa potilas on ennen kotimaassa kuin minä.
Näillä eväillä nyt ja lisää tiskauksen jälkeen.
seppoko:
Ke 8.11.
Aamulla tapasin sen toisen auton väen. Autohan oli kuin olikin Suomesta. Suomalais-ruåtsalainen pariskunta Helsingistä, joka oli ensimmäistä kertaa menossa Portugaliin talvea pakoon.
Tällä käyttämälläni reitillä on ollut jo vuosia tietyömaata. Jotain pientä on valmistunut ja uutta on otettu työn alle. Eikä loppua näy, kun tuleva nelikaistainen osuus loppuu vanhaan kapeaan kaksikaistaiseen tiehen. Jos sitä ei levennetä seuraavaksi, niin tässä nykyisessä levennyksessä ei ole mitään järkeä.
Seuraava työmaa oli sitten Warsowa-Bialystok maantiellä. Siitä, mihin nykyinen nelikaistainen osuus loppuu, alkaa työmaa, jota lienee parisenkymmentä kilometriä. Siten osuus on kapea ja mutkainen sekä työmaaliikenne haittaa pahasti, koska pääväylän liikenne pannaan poikki tai koneet ajavat hitaasti tietä pitkin. Voin suositella, jos joku ajaa tätä reittiä, että etsii jonkun muun tien. Ei se voi enää hitaampi olla. Liikenne näytti edes jollakin tavalla sujuvan pohjoiseen verrattuna etelään meneviin jonoihin.
Kun olin päässyt pois tuolta työmaalta, oli aika päästää koiruudet asialle ja itsekin pitää kahvitauko. Sopivasti tien oikealla puolella oli TIR-parkki, johon kurvasin. Mutta se oli NIIN sotkuinen ja saastainen ja roskainen, että en sinne voinut laskea koiria. Itse ajattelin, että sentään voin käydä Toi-Toissa tarpeella. Sen ovi oli auki ja se riitti minulle. En ikinä ole nähnyt niin p--kaista käymälää. Istumarengaskin oli ympäriinsä "siinä aineessa". Siis äkkiä pois sillä ei siellä olisi kahvikaan maistunut. Löytyihän sentään siistimpikin paikka, vaikka se olikin tien vasemmalla puolella. Näillä liikennemäärillä mielellään käyttää kaikkeen toimintaan oikealla olevia paikkoja.
Aikanaan pääsin Suwalkiin, jossa oli tarkoitus käydä kaupassa.. Mutta, kiitos talviajan ja olon aikavyöhykkeen itäisellä laidalla, oli pimeys jo laskeutunut ja paras neljän ruuhka voimissaan. Päätin unohtaa kaupan ja jatkoin matkaa kohti vanhaa tuttua TIR-parkkia muutama kilometri ennen Liettuan rajaa. Arvioni mukaan tänne voisi sopia parisen sataa rekkaa ja Atria-campperi hintaan 30zl. Paljonko rekat maksavat, en tiedä.
Tässä tämä yö, missä seuraava, huomenna näemme.
12284
seppoko:
To 9.11.
Huonosti nukutun yön jälkeisen päivityksen teen ajoissa, jos vaikka nukahdan kesken kirjoituksen.
Ensimmäinen herätys tuli kun yksi vinkuiita halusi ulos melkein ripulipaskalle. Sitten piti tietenkin vähän pestä ja kuivata tiettyä paikkaa. Seuraava herätys tuli, kun tuntui kylmältä. No kylmää oli sillä mittarissa oli 16ast. Onneksi plussaa kuitenkin. Lämmitys oli kaasulla ja ihmettelin kun olin vasta hiljan tankannut pullon. Muutamia kertoja yritin sytyttää uudestaan, vaan ei lähtenyt. Kuinka ollakaan, vaikka lämmitys ei toiminut, niin jääkaappi pelasi koko ajan. Siis ulos ja pullon vaihtoon. Sen jälkeen lämmityskin toimi. Aamulla oli siis tiedossa pullon täyttö. Yllättävän paljon oli mielestäni kaasua kulunut. Onhan ollut niin lämmintä, että sähkölämmityskin on yksinään riittänyt. Hieman ihmetyttää. En ole mitään vuotoakaan haistanut. Pitänee alkaa tarkkailla pullon mittaria ahkeraan. Tänään ostin pienen peilin, että pääsen näkemään sen. Tuli mieleen, että onko butaani niin paljon huonompi lämpöarvoltaan, että se selittäisi asian?
Myös polttoainetta piti tankata. Katsellessani menomatkalla löytämääni edullista asemaa ja luullessani löytäneeni sen, löysinkin kaasuaseman. Siellä pullon täyttö. Sinne meni reilu 18 litraa. Siis yli kolme litraa oli jäljellä. Tässäkö näkyy propaani-butaanin ero verrattuna puhtaaseen propaaniin?
Sitä dieselasemaa en löytänyt. Siksi tulin epävarmaksi, oliko se tällä osuudella? Ihan piti pysähtyä ja tarkistaa kertomuksesta sen paikka suunnilleen. Se oli tällä välillä, mutta onko sitten niin huonot viitat etelästä tullessa, kun se on "väärällä puolella" tietä. Mutta tämän tarkastuksen yhteydessä, huomasin tehneeni virheen. Ei se polttoaine maksanut 0,67/litra vaan 0,97. Siis mittarihinta oli 1,03 ja pankkikortilla sai 6 senttiä alennusta. Nyt ymmärsin puheet moottoripolttoöljys tä.
Matka eteni sellaista vauhtia, että rekat eivät saaneet kiinni, toisaalta en pyrkinyt niistä ohikaan kun sitten olisi ollut ohitettavana ainakin viisi, tai enemmänkin, muuta.
Panewezysin (meniköhän oikein?) "kehä kolmonen" on remontissa eteläpäästään n. 8km. Siitä tullenee ainakin ohituskaistatie jos ei leveämpikin.. Mutta hyvältä näytti tulevaisuus, vaikka työmaa hidasti matkaa varmaan tunnin kun niin monessa kohtaa joutui odottamaan. Kunhan tuo osuus valmistuu, niin toivottavasti tekevät loput 12km:kin samanlaiseksi.
Tällä hetkellä yötä täällä https://camperplace-ltu.page.tl/FI.htm . Ensimmäisen kerran olin täällä suunnilleen samaan aikaan syksyä -09 kun olin menossa Espanjaan pidemmäksi aikaa. Se tarina löytyy http://karavaanari.info/index.php?topic=5869.0 , joka olikin ensimmäinen nettimatkani.
12541
Jepukka:
Tuossa infon tarinassa viestissä 4 olevan kuvan markiisiseinät taitaa olla muuten nyt minulla Thumb
Olen muutenkin seurannut tarinoitasi, eritoten kun näyttelymatkat yhdistyy hyvään harrastukseen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta