Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Puolaa, Keski- ja Etelä(?)-Eurooppaa 2017

<< < (21/25) > >>

seppoko:
Su 5.11.

Ei tämän päivän nimiin mitään erikoista, ehkä määränpäähän saapumista lukuunottamatta.  Matka meni pieniä teitä pitkin yrittäen samalla tulkita Garminia. Matkalla tankkasin sen verran, että pääsee reilusti Puolaan tankkaamaan. Kai se siellä on vieläkin edullisempaa kuin tällä puolella.

Määränpäähän saapuessani alkoi ihmettely. On tälle SP:lle viitat. Tässä pitäisi olla cämppärin edessä 10 paikkaa kuudella eurolla sekä kaksi  maksutonta paikkaa. Nuo 10 paikkaa lienevät tuolla "häkissä" portin takana.  Vaan cämppäri on kiinni ja siten myös portti. Noiden kahden  maksuttoman paikan oman lapun näin, mutta sekin jonkin työmaan aidan takana. Näin ollen olen vastapäisen kebabin ym. kiinteistön pihassa yksin. Kylän pääväylä menee tuossa lähellä,  vaan vaikuttaa hyvin hiljaiselta.

Ai niin, kylän nimi on Mullrose, uun päällä pitäisi olla Umlaut, vaan tällä tabletilla ei saa/en osaa.

Illalla sateen ropistessa kattoon, harjoittelin Garminia suunnitellen tulevien päivien taipaleita.

Tämä on vähn kuin jälkikirjoitus, vaikka en ole vielä edes lähettänyt, tuli juuri mieleen. Garminissa on sellainen (kin) ominaisuus, että se osaa kertoa ympäristö (tarra)alueet. Olipa huoletonta antaa lupa sen läpimenemiseen, kun tarra on ikkunassa.

11370

seppoko:
Ma 6.11.

Aamulla varhain oli kuitenkin tuolla pääväylällä jonkin verran häiritsevää liikennettä.

Illalla olin katsonut naveista Saksan puolelta kauppakeskusta. Löysin sen, vaan en löytänyt sitä paikanpäällä. Tietyöt sekoittivat minut täysin ja aika pian luovuin sen etsimisestä ja etsin toisen kaupan. Siellä hämmästytin paikallisia asiakkaita ajamalla parkkihalliin. Kyllä, katto on edelleen mukana sillä hallin korkeus oli 3m. Mutta ei kai siellä päivittäin käy m-autoja varsinkin kun käytävät ja ruudut tuppaavat olemaan pikkuautoille. Mutta kun ei ulkopaikkojakaan ollut vapaina.

Sitten ajoin Puolan puolelle tankkaamaan. Seuraavaksi ajo Poznaniin maksullista moottoritietä. Tämä taipale maksoi 37zl. Maksuosuus ei ala ihan rajalta, vaan olisikohan 10-15km ensin ilmaista. Ja hyvissä ajoin ennen Poznania oli maksukopit. Eli Poznanin ohikulkuosuus ei maksa mitään.

Yöpaikka on vanhastaan tuttu hotelli Maltan cämppäri, jossa saan olla ainoana asiakkaana. Täällä wifi toimii sen verran hyvin, että katselin klo 18.00 YLEn tv-uutiset ja nyt kirjoittaessa kuuntelen radiosta aiemmin illalla tullutta maakuntalauluiltaa.

11610

Haoltu:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko -  6.11.2017     kello on 22:41 ---Ma 6.11.

Aamulla varhain oli kuitenkin tuolla pääväylällä jonkin verran häiritsevää liikennettä.

Illalla olin katsonut naveista Saksan puolelta kauppakeskusta. Löysin sen, vaan en löytänyt sitä paikanpäällä. Tietyöt sekoittivat minut täysin ja aika pian luovuin sen etsimisestä ja etsin toisen kaupan. Siellä hämmästytin paikallisia asiakkaita ajamalla parkkihalliin. Kyllä, katto on edelleen mukana sillä hallin korkeus oli 3m. Mutta ei kai siellä päivittäin käy m-autoja varsinkin kun käytävät ja ruudut tuppaavat olemaan pikkuautoille. Mutta kun ei ulkopaikkojakaan ollut vapaina.

Sitten ajoin Puolan puolelle tankkaamaan. Seuraavaksi ajo Poznaniin maksullista moottoritietä. Tämä taipale maksoi 37zl. Maksuosuus ei ala ihan rajalta, vaan olisikohan 10-15km ensin ilmaista. Ja hyvissä ajoin ennen Poznania oli maksukopit. Eli Poznanin ohikulkuosuus ei maksa mitään.

Yöpaikka on vanhastaan tuttu hotelli Maltan cämppäri, jossa saan olla ainoana asiakkaana. Täällä wifi toimii sen verran hyvin, että katselin klo 18.00 YLEn tv-uutiset ja nyt kirjoittaessa kuuntelen radiosta aiemmin illalla tullutta maakuntalauluiltaa.

11610

--- Lainaus päättyy ---

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
   -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Itse olen ajanut Gniezno -Bydgoszcz-Ostroda-Olzyn-Mikolajki-Elk-Augustov-Suwalki. jne....Hyviä teitä ajella. Turvallista
   matkaa.

Edit: Lainaus korjattu ,KEV

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: Haoltu -  7.11.2017     kello on 00:00 ---
   Itse olen ajanut Gniezno -Bydgoszcz-Ostroda-Olzyn-Mikolajki-Elk-Augustov-Suwalki. jne....Hyviä teitä ajella. Turvallista
   matkaa.

--- Lainaus päättyy ---

Ti 7.11. On tuokin reitti minulle tuttu, olen joitakin kertoja ajanut sen. Nytkin katselin sitä "sillä silmällä".  Löysin jopa leirintäalueen Torunista. Mutta en puhelinnumeroa, että olisin voinut varmistaa sen olemisen auki. Minä/me yövymme Puolassa yleensä aina leirintäalueilla. Ja jos olisin ajanut vaan tuonne eikä se olisi ollut auki, niin minulla ei olisi ollut varasuunnitelmaa. Tämän hetkisessä tilanteessa tuo väli Poznanista Magrowon lähelle olisi ollut liian pitkä. Magrowon lähelle den takia, että tiedän siellä olevan alueen auki.

Tänään siis ajoin Poznanista Warkaut.. ei kun Warsowan WOK 90:neen. Täällä oli tullessa yksi auto, en tiedä minkä maalainen kun olemme niin eri puolilla. Minä lähellä ravintolaa, että netti pelaisi, vaan pelaa läppärillä huonosti.

Päivän maininnan ansaitsee policija. Olin kääntymässä eräässä risteyksessä vasemmalle. Yht äkkiä aivan vieressä mäjähti hälytysajoneuvon sireeni huutamaan. Tietysti pelästyin, että mitä tein. Vaan onneksi se en ollut minä, vaan policijalle tuli kiire jonnekin, kahville, kotiin, työpäivä alkoi päättyä tai jotain muuta ehkä vakavaakin.

Toinen päivän huomio oli mahdollinen tuleva maksuasema Lodzin ja Warzowan välillä.  Jo viime vuonna mainitsin tästä ja epäilin sen tulevan pian käyttöön. Mielestäni se oli aivan samassa vaiheessa vieläkin.  Kenttä asvaltoitu ja porttien betonityöt tehtynä. Mutta varsinaiset maanpäälliset rakenteet, kopit, katokset ja puomilaitteet puuttuivat, jos ehdin nähdä oikein kun liikenne oli aika vilkasta siinä kohtaa.

Eilisen moottoritiemaksun lisäksi tänään piti maksaa ensin yhdestä välistä 17zl., joka maksettiin suoraan ilman tickettiä. Toinen, ticketillinen, maksu oli 9,90zl. Ja Lodzin ja Warsowan väli oli maksuton.

Tännän sain potilaalta kuulla ensimmäisen kerran,  että on suunnitelmia toimittaa potilas Suomeen. Tosin siihen saattaa vierähtää vielä viikko. Mutta jo ajatuskin saa hyvälle mielelle.

11900

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko -  5.11.2017     kello on 20:37 ---Juuri näin se meni kuin smy totesi. En minä siellä sairaalassa olisi voinut kuin pitää hetken kädestä ja sitten taas rientää koiria hoitamaan. Pitää vaan luottaa SOS-internationaaliin ja vak.yhtiöön, että hoitavat potilaan kotiin. Koko jalka paketissa ei matka olisi onnistunut autossakaan.

--- Lainaus päättyy ---

Noinhan se menee käytännössä. Oman vaimoni tuntien tuo vaan ei toimisi. Joutuisin viettämään sen ajan minkä pystyn sairaalassa ja muun sitten hoitaisin kolmea eläintä.

Hyvää kotimatkaa sinulle ja vaimolle nopeaa parantumista.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View