Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Kuka korvaa, kun öljyauto rikkoo ok-talon pihaasfaltin KUVIA
Pekka:
Ottamatta tähän juttuun sen enempää kantaa totean, että auton kuljettaja vastaa tekemisistään jos jotain rikkoo autoillessaan.
Se onko tämä juttu kenen syy on taas eri asia. Ja se tuskin tällä foorumilla selviää.
Liikennevakuutus ( ei KASKO ) on tarkoitettu niitä vahinkoja varten mitä auton liikenteeseen käyttämisestä voi syntyä.
Kuorma-auton bonustappio on niissä vahingoissa, joissa bonus alenee vahingon johdosta tosi suuri.
Siksi niitä pikkujuttuja ( kaivonkansia tai postilaatikoita ) kannatta maksaa itse. ( tai isäntä maksaa jos rengit rikkoo )
Näitä liikennevahinko juttuja selvittelin työkseni 1975 - 1996 jos se nyt tähän jotenkin liittyy.
Teve900:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 21.07.2011 kello on 18:24 ---Eli jos / kun on vanha vaunu pysäköitynä niin on oikeutetumpaa rikkoa se kuin uusi vaunu. Vai ymmärsinkö väärin ???
--- Lainaus päättyy ---
Tuo oli juuri niin sanottu kuin itsekin mietin asiaa, kun yhdellä toisella foorumilla tapaus herätti tosi paljon keskustelua ja aika usein oli se että piha jo vanha ja mitä lie, ja mielestäni piha en meille toimiva ja toimii edelleenkin, ja ei olisi tuota juttua tullut, jos kaveri ei olisi noin reunassa ajanut kun pihalla kuitenkin on autolle, jossa kääntyvät etupyärät, niin tilaa kulkea.Minulla on pihassa 9 metriä pitka TEVE Volvo B6F alustalla ja en minä sillähään pitkin puskia ajele. Moni oli sitä mieltä, että piha vanha ja olisi pitänyt jo pinnoittaa jne, no ei minun mielestäni.Aika hauskan havainnon tein myös siitä, että ammattikuskit olivat sitä mieltä, että homman tosiaan olisi ammattikuski välttänyt, koska ammattimies olisi vaan osannut kokemuksen silmällä huomata,että haloo, nyt ajellaan varovaisesti, tai siis ei olisi mitään tällaista tullu ,kuten jo olen sanonut jos ajolinja edes suht normaali ja mennään ajolinjassa vaikka niin pitkälle, että jos autokoulussa ajjat noin ,niin kyllä huomautetaan ja mitenkäs inssissä mahtaisi käydä,koska nythan jos asialla hieman leikitään ja viedään tilanne kaupunkiin päin ,niin kyllä tuossa leikissä äkkiseltään kadun reunukset syövät kalliita alumiinivanteita ja veikkaan että siinä kohtaa inssiajossa sanotaa, että ajetaan suorinta tietä konttorille
Teve900:
--- Lainaus käyttäjältä: Dorotea - 21.07.2011 kello on 20:12 ---Vai oliko piha liian ahdas muiden autojen pysäköinnin johdosta? Ei mahtunut ottamaan loivaa käännöstä.
--- Lainaus päättyy ---
Kaikki muu pihalla on silleen kuin oli mutta tuo harmahtava pikkumersu oli hivenen tuolla asuntoautoon päin mutta vain hivenen ehkä puoli metria , kaveri on siis peruttanut säiliöauton miten nuolenkärki kertoo kuvissa ja peruutusta en nähnyt kun olin sisällä, mutta jos kuvia tarkkaan katsoo ,niin ne kauimmaiset jäljet on pakko olla peruutusjälkiä ja ne ovatkin ok juttu, pois lähdön näin ja ajattelin että huh,huh, kun nuoli reippaasti noita puskia ja liian piukka käännös, siksi piukka koska pääsen omalla 9 metrisellä Tevellä siitä niin ettei puskat ole lähelläkään ja muuten nuo autot silloin olivat samassa paikassa eli tuo teve on tuolta koikittu pois ja tehty reissu tässä juuri hiljakkoin, siis tottahan kaverilla olisi ollut enemmän tilaa kääntää, jos esim harmaa pikku mese ;D olisi ollut pois tai vielä sivummalla mutta kait kuski tietää ja olisi minulle soittanut kun näkee että pihalla jokunen auto ja muuten ei koskaan ole öljy tullut noin nopeasti ,että hyvä kun sain luurin kiinni niin auto pihassa, no ei nyt ihan mutta ei paljosta puuttunut
Teve900:
--- Lainaus käyttäjältä: jjj - 21.07.2011 kello on 20:07 ---Taitaa omaan pikkiin mennä. Pinta on rikkounut todennäköisesti siitä, että auton telipyörä on sen rikkonut autoa kääntäessä. Kuormattuna teliakseli kanittaa/murtaa pinnan. Asfalttikaan ei ihan uudelta näytä, ja käsittääkseni tavaran toimittajan pitää päästä tarpeeksi lähelle asiakasta. Jos ei onnistu niin sitten saa lämmitysöljyt käydä kannulla itse jostakin hakemassa.
--- Lainaus päättyy ---
Kuulemma se etäisyys on 40 metria ja minulla tulee jalkamitalla tänään mitattuna noin 60m eli pihaan on päästävä
Teve900:
--- Lainaus käyttäjältä: risto66 - 21.07.2011 kello on 20:23 ---Jokanen tilaa öljyä ja muita tarvikkeita omalla vastuulla! jos itse tilaisin kolme akselisen pihaan,niin katsoisin kannattaako ajattaa autoa sinne :o puhumattakaan täysperästä tai puolikkaasta :'( rekkahommia tehneenä vuodesta -87
--- Lainaus päättyy ---
Minä tilasin tonnin öljyä ja tuli pihaa pilaamaan 22 tonninen auto ,no eihän kait sitten voi vähemmällä tulla,vaikka yhdeltä säiliöautokuskilta kuulin ,että ennen tyhjennettiin isot määrät jonnekin ja sitten pikku paikat ja ennen kuulemma ajeltiin pienemmillä jakoautoilla , no en tiedä onko kaikki tuollaisia isoja nykyään, niin ja tosiaan korkille minulla on matkaa noin 60m, toistakautta tienpäästä voisi olla vähemmän mutta se reitti ei täytä heidän säännöksiä hiukkaakaan, kun ei ole tietä eikä polkua siitä tien päästä korkille vaan kalliota ja kasvillisuutta ja voi olla että sieltäkin tulisi yli 40m
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta