Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Matkailuautojen verovapauden miminivaatimuksiin lakimuutosehdotus

<< < (16/28) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 12.09.2017     kello on 19:09 ---Ollos huoleton. Autoja koskevat rekisteröintiajanko hdan määräykset.

--- Lainaus päättyy ---

Ei ole takeita.
Onkohan siitä nyt 15v, kun pitkällä ohjaamolla ja kovalla takapenkillä varustetut lava-autot meni verolle.
Koski myös ennen lakimuutosta rekisteröityjä.
Kyse oli siis käyttövoimaverosta.

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 12.09.2017     kello on 19:33 ---Ollos huoleton...?

Mitäköhän tuolla tarkoitat? Kysymys on siitä, että kompaktia matkailuautoa ei saa jatkossa Suomeen verovapaasti, vaan pitää hankkia tarkoitukseen sopimaton raskaampi auto.
Mitä tulee noihin ns. "veronkiertoautoihin", niin niihinhän voi lisätä omamassaa mielin määrin. Laittaa vaikka lyijyovet.

--- Lainaus päättyy ---
Periaatekiukuttelua? :P

Oulaa:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 12.09.2017     kello on 19:25 ---Mä aattelin olla ihan omavarainen - perikunta voi kaivaa silloin jo sen omalla kaivinkoneella montun sopivaksi katsomaan paikkaan tiluksilla ja nakata luut siihen. Samalla lailla kuin talon koiratkin on laitettu - samaan lehtoon..

--- Lainaus päättyy ---
Minä kanssa sanoin että saa perunakuokalla vetää minut ja polkea rapahautaan mutta eikö se tullut jo kielto ettei hauvata saa kuin viralliselle hautuumaalle .
Missä se oli ne ruumiin palottelijat jotka vuorilla syöttää ne korppikotkille ,sinne vois mennä lopussa.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 12.09.2017     kello on 20:33 ---Periaatekiukuttelua? :P

--- Lainaus päättyy ---
No voi sitä silläkin nimellä kutsua...

Itse en haluaisi nykyistä isompaa matkailuautoa, vaikka tiedänkin että sellaisen saisi halvemmalla.
Vähän sama asia, jos ostaisin ison kuorma-auton nykyisen pienen pakuni tilalle, vaikka sitä kuorma-autolle ei olisi käyttöä. Tuntuu, että kaikkea pitää peukuttaa, kunhan se ei ole itseltä pois.

Aakku:
Pahimmassa tapauksessa mun tehdastekoinen retkuiluauto on sitten tiensä päässä.....

"Matkailuauton veroetu ei kuoleennu. Jos matkailuauto ei siihen tehtyjen muutosten jälkeen enää täytä verovapauden edellytyksiä, on muutoksilla veroseuraamuksia. Ne matkailuautot, jotka eivät täytä verovapauden ehtoja, verotetaan täydellä autoverolla"

http://www.is.fi/autot/art-2000005364158.html

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View