Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Asuntovaunu talvisäilytykseen

<< < (2/16) > >>

smy:
On suomessa vaan ikävä kun 3kk on tehokasta käyttöaikaa. Itse nyt olen venyttänyt 6-7kk:n ajalle mutta kyllä se lokakuussa alkaa olla näissä olosuhteissa väkisin yrittämistä. Varsinkin loppupuolella kun illat pimenee aikaisin.

Alan:
Mukavia on jokuset loppusyksyn tai jopa talven reissut, mutta tammi-maaliskuussa olen viettänyt rokulia minäkin. Ja alkaahan tässä käyttö harventua, vaan ei sentään vielä lopeteta. :)

...meillä lapset on pärjännyt, vaikka ulkona on ollut lähes -20 C. Ehkä en nyt ymmärtänyt pointtia.>

pamaus:

--- Lainaus käyttäjältä: smy - 27.08.2017     kello on 19:30 ---On suomessa vaan ikävä kun 3kk on tehokasta käyttöaikaa. Itse nyt olen venyttänyt 6-7kk:n ajalle mutta kyllä se lokakuussa alkaa olla näissä olosuhteissa väkisin yrittämistä. Varsinkin loppupuolella kun illat pimenee aikaisin.

--- Lainaus päättyy ---

Se on juurikin noin. Tämä sää alkasi olla jo siinä rajoilla lasten kanssa.

Ja talvella en aja rinteen juurelle vaunun ja lasten kanssa.

Soliferilla jotain pistokeikkoja talvella / viikkonloppu vierailuille.

Talvella tuo tavaran määrä on moninkertainen ja kenkiäkin on monenlaisia  ja siihen vielä tavaroiden kuivatus, että huh huh.

Pitäisi olla talvella oma etuteltta, jossa olisi  kuivauskaappi ; )

Siksi LMC nyt talliin ja talvella mennään mökeissä.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: smy - 27.08.2017     kello on 19:30 ---On suomessa vaan ikävä kun 3kk on tehokasta käyttöaikaa. Itse nyt olen venyttänyt 6-7kk:n ajalle mutta kyllä se lokakuussa alkaa olla näissä olosuhteissa väkisin yrittämistä. Varsinkin loppupuolella kun illat pimenee aikaisin.

--- Lainaus päättyy ---

Viikolla 10 aloitettiin ja tarkoitus on liikkua lokakuun loppuun. vaunu lepää sydäntalven 4kk sateensuojassa katon alla.
Pimeissä illoissa on oma viehätyksensä kun saa poltella tunnelmavaloja ;)

pamaus:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 27.08.2017     kello on 20:09 ---Mukavia on jokuset loppusyksyn tai jopa talven reissut, mutta tammi-maaliskuussa olen viettänyt rokulia minäkin. Ja alkaahan tässä käyttö harventua, vaan ei sentään vielä lopeteta. :)

...meillä lapset on pärjännyt, vaikka ulkona on ollut lähes -20 C. Ehkä en nyt ymmärtänyt pointtia.>

--- Lainaus päättyy ---

Joo ei kyse olekaan lasten pärjäämisestä tms. Vaan lähinnä omasta viihtyvyydestä.

Talvella kun on  viikon loma, niin keväällä on lähdetty lappiin/kainuuseen hiihtelemään ja vuokrattu mökki. Olen saanut mökin yleensä vuokrattua 500 €.

Vaunulla kun menisi lappiin, niin vuorokausi hinta pyörii siinä 50 € per yö eli 7 vrk = 350 €. 

Olen kokenut, että mökki on talvella "helpompi" kuin vaunu.  Esim tämä vaatehuolto on mukavampaa mökissä kuin vaunussa.

Tämän päälle sauna ja suihku asiat toimii "helpommin" mökissä kuin vaunussa, eikä likavesien kanssa tarvitse pakkasessa ihmetellä.

Toki toisella vaunulla tehdään yksittäisiä reissujakin talvella, mutta ne eivät kohdistu rinteen juurelle. 

Eli jos lähdemme ns hiihtolomalle,  niin silloin menemme mökkiin. 

Siksi tuo LMC meni nyt talliin ja otetaan toukokuussa esille. 

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View