Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Asuntovaunu talvisäilytykseen

<< < (6/16) > >>

Hesus:
vaunut alkaa varmaan pikkuhiljaa siirtyilee talvisäilytykseen (niillä jotka ei käytä talvella), niin aihe taasen ajankohtainen..

Mikä ois akun kannalta paras ratkaisu jos vaunu seisoo kylmillään katoksessa? akku irti ja sisälle lämpimään, vaiko jättäiskö älylaturin ajastimen kanssa silloin tällöin latailee sitä vaunuun?
vaiko jotain muuta?

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Trailer Trash Hesus - 30.09.2018     kello on 09:29 ---vaunut alkaa varmaan pikkuhiljaa siirtyilee talvisäilytykseen (niillä jotka ei käytä talvella), niin aihe taasen ajankohtainen..

Mikä ois akun kannalta paras ratkaisu jos vaunu seisoo kylmillään katoksessa? akku irti ja sisälle lämpimään, vaiko jättäiskö älylaturin ajastimen kanssa silloin tällöin latailee sitä vaunuun?
vaiko jotain muuta?

--- Lainaus päättyy ---

Jos verkkovirtaa ja älylaturi käytettävissä, anna töpselin olla virrassa ja unohda koko juttu.

Lerssinen:
Minä olen joka laitteessa joka talven seisoo antanu akun olla paikollaan kenkä irti.. Ladannu täyteen kun jättäny seisontaan ja tammi/helmikuussa jonain suvipäivänä ladannu uudestaan. Ei oo vielä menny sen takia pilalle yksikään  :)

pamaus:
Niin se on taas hetki pestä, puunata ja lykätä Lmc talliin.

Ja ottaa Soliferit esille  :D

Rauzi:
Akun säilytyksestähän on äärettömän selkeät ja oikeat ohjeet olemassa.
1, anna olla ja lataa pari kertaa talvessa.
2, älylaturi kiinni ja se hoitaa.
3, laita akku pakastimeen täyteen ladattuna.
4, vie akku lämpimään ja lataa pari kertaa talven aikana.

Varmaan muitakin hyviä ja oikeita vaihtoehtoja on olemassa. Mulla oli 3v vanhassa cabbyssä talvella sellanen munapierun haju, Älylaturi sitä hoiteli. Tutkin viemärisysteemit ja sellaset ja sitte hokasin että akku kiehuu. Kamala haju. Ja aakkukotelossa roiskejuttua jokapuolella. Onneksi oli se akun suojakoppa ettei roiskinu rakenteisiin. 3 vuotias ihan laatuakku. Mihinkään ei voi luottaa...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View