rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: liesi ja jääkaappi  (Luettu 7066 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
liesi ja jääkaappi
« : 19.07.2011 kello on 18:28 »
Kertokaa viksummat,et jos ei käytä kaasua,niin "hapettuuko ns.putkisto"itse en käytä kaasua,kuin joskus" jääkaappi".Ei syttynyt viime viikon loppuna kumpikaan.eilen letkuun paineilmaa,niin taas pelaa kaikki ;D
« Viimeksi muokattu: 19.07.2011 kello on 18:42 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: liesi ja jääkaappi
« Vastaus #1 : 19.07.2011 kello on 18:46 »
kyllähä sinne jottai hitusia vuosien mittaan kertyy..aika monasti seisseis vehkeiss on jääkaapin suutin tukoss..
va sehä ei yleensä paine ilmall aukee..
mihi letkuun panit sitä paine ilmaa ja painokko liekkivahtia yhtä aikaa.. eihä se muute pääse suuttimelle asti...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: liesi ja jääkaappi
« Vastaus #2 : 19.07.2011 kello on 18:48 »
Letku joka tulee kaappiin jossa 3 sulku venttiiliä :(

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: liesi ja jääkaappi
« Vastaus #3 : 19.07.2011 kello on 18:58 »
Letku joka tulee kaappiin jossa 3 sulku venttiiliä :(
Mää luulen ett eka kerrall sull oli vaa "uskon" puutetta...mutt pää asia ett ny toimii.
sitt mää uskosin ett sill oli vaikutusta jos painot sitä liekki vahtii yht aikaa ett kaasu reikä ois ollu auki suuttimelle asti.. yleensä se hiseilevä putki on jääkaapin rakentees oleva aluumiini putki..
Minkä ikäkänen kaappi muuten kysees...
Ja ilmeisesti oikest välistä sitä paineilmaa laittoit.. vaikk mää en suosittelis iha nii kovia paineita.. kymmerkertanen käyttö paine pitäs riittää koe ponnistukseen...

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:04
Vs: liesi ja jääkaappi
« Vastaus #4 : 19.07.2011 kello on 19:45 »
Mää luulen ett eka kerrall sull oli vaa "uskon" puutetta...mutt pää asia ett ny toimii.
sitt mää uskosin ett sill oli vaikutusta jos painot sitä liekki vahtii yht aikaa ett kaasu reikä ois ollu auki suuttimelle asti.. yleensä se hiseilevä putki on jääkaapin rakentees oleva aluumiini putki..
Minkä ikäkänen kaappi muuten kysees...
Ja ilmeisesti oikest välistä sitä paineilmaa laittoit.. vaikk mää en suosittelis iha nii kovia paineita.. kymmerkertanen käyttö paine pitäs riittää koe ponnistukseen...

Muuten ihan ok vastaus, mutta ei se ole liekkivahti mitä painetaan vaan kaasuventtiili jonka sisällä on liekkivahti ( jääkaapissa pieni jatke ). ;) 30 millibaarin paine on niin pieni, että kestää tovin ennenkuin saavuttaa laitteet, jos esim. kaasupullo on vaihdettu tai putkisto ollut tyhjä.

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:04
Vs: liesi ja jääkaappi
« Vastaus #5 : 19.07.2011 kello on 19:47 »
Letku joka tulee kaappiin jossa 3 sulku venttiiliä :(

Yleensä kun putkistoja puhaltelee paineella kannattaa putken toinenkin pää ottaa irti laitteesta tai jakajasta. ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:58
Vs: liesi ja jääkaappi
« Vastaus #6 : 19.07.2011 kello on 19:57 »
Minä olen huomannut kaanun muuttuvan harvassa käytössä huonosti syttyväksi. todennäköisesti kaasu karkaa pikkuhiljaa putkista ja liian laihana ei syty. Siksi pistän aina pidemmän tauon jälkeen ensin tulen lieteen ja kun se palaa kunnolla, vasta sitten yrittelen jääkaapin sytytystä.

Meidän viisivuotiaassa vaunussa meni jääkaappi alkukesän aikana semmoseen kuntoon, ettei tahtonut enää syttyä kunnolla. Nappia sai painella urakalla ja kaasua kuitenkin tuli muttei syttynyt kunnolla - sitten välillä aina topsahti, muttei jäänyt palamaan. Huollossa katsottiin että kipinääkin iski mutta kun ei toimi, niin pistettiin uusi palopää - nyt pelaa taas.

Palopää maksoi hieman alle 50€ ja puolen tunnin työn kera tuli 77€. palopäässä tulee mukana myös uusi kipinäkärki.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: liesi ja jääkaappi
« Vastaus #7 : 19.07.2011 kello on 20:00 »
Muuten ihan ok vastaus, mutta ei se ole liekkivahti mitä painetaan vaan kaasuventtiili jonka sisällä on liekkivahti ( jääkaapissa pieni jatke ). ;) 30 millibaarin paine on niin pieni, että kestää tovin ennenkuin saavuttaa laitteet, jos esim. kaasupullo on vaihdettu tai putkisto ollut tyhjä.
olkoon sitt kaasu venttiili.. mutt eikö se oo liekki vahdin manuaali painike.. mun käsittääksemi liekki vahti ei jaksa sill höpö sähköll vetää ainostaan pitää*?

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:04
Vs: liesi ja jääkaappi
« Vastaus #8 : 19.07.2011 kello on 20:11 »
olkoon sitt kaasu venttiili.. mutt eikö se oo liekki vahdin manuaali painike.. mun käsittääksemi liekki vahti ei jaksa sill höpö sähköll vetää ainostaan pitää*?

Se liekkivahti on kaasuventtiilin sisällä ( esim. Truma 3002 lämmitin ) ja sitä ei paineta vaan kaasuventtiiliä. Se pieni sähkö pitää kaasuventtiilin männän aukiasennossa kun liekki on syttynyt. Vanhoissa jääkaapeissa se on erillinen mokkula, mihin menee yksi johto. Kuvaa ei nyt ole.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
Vs: liesi ja jääkaappi
« Vastaus #9 : 19.07.2011 kello on 20:55 »
Mä tunnen tämän risto66 tapauksen. Painoin hellan kaasupainiketta minuutteja eikä hellaan syttynyt liekki, jääkaapista puhumattakaan. Olivat molemmat olleet pitkän aikaa käyttämättä. Kaasu ei edes haissut hellassa painamisesta huolimatta.

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:04
Vs: liesi ja jääkaappi
« Vastaus #10 : 19.07.2011 kello on 21:02 »
Mä tunnen tämän risto66 tapauksen. Painoin hellan kaasupainiketta minuutteja eikä hellaan syttynyt liekki, jääkaapista puhumattakaan. Olivat molemmat olleet pitkän aikaa käyttämättä. Kaasu ei edes haissut hellassa painamisesta huolimatta.

Kaasuventtiilin kanavat tukossa tai kaasuventtiili ei liiku tarpeeksi. Kannattaa suihkuttaa jotain rasvaa venttiilin sisään, esim. irroittamalla kaasuputki.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
Vs: liesi ja jääkaappi
« Vastaus #11 : 19.07.2011 kello on 22:06 »
Kaasuventtiilin kanavat tukossa tai kaasuventtiili ei liiku tarpeeksi. Kannattaa suihkuttaa jotain rasvaa venttiilin sisään, esim. irroittamalla kaasuputki.

Näin varmaankin, vaan ei ollut mukana mitään ainetta jota olisi voinut laittaa niihin. ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: liesi ja jääkaappi
« Vastaus #12 : 20.07.2011 kello on 16:14 »
Kyllä syttyy jääkaappi hienosti ja liesi kanssa ;D kannattaa käyttää näköjään kaasua kanssa :P

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: liesi ja jääkaappi
« Vastaus #13 : 21.07.2011 kello on 17:13 »
Mitä rasvaa suosittelet mjo33400 ???